Forfatter Emne: Powercommander problemer  (Læst 3927 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Marstrand

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 10
Powercommander problemer
« Dato: Februar 22, 2012, 09:56:34 pm »
Hej
Jeg er den lykkelige ejer af en sv 1000 s fra 2008 (model 07). Sidste år valgte jeg at jeg vil have installeret powercommander og filter, hvilket umiddelbart ikke gik som forventet. Jeg fik en motorcykel forhandler til at installere delene og der efter indkøring cyklen. Efter indkøringen fik motorcyklen store startsvanskeligheder og jeg synes umiddelbart ikke at maskinen kørt bedre eller var hurtigere. Jeg snakkede med min mekanikere og han prøvede flere gange og fejl søge på systemet, men fandt ingen fejl. Han prøvede endda at skifte styrebox lampesonde "killer" og powercommander uden nogen held. Det hele endte ud med at han pillede powercanderen af og jeg fik mine penge tilbage herfor. Dette gør nu at jeg står i samme situation som inden installeringen og nu ved jeg ikke om jeg tør tage til en anden forhandler da jeg ikke magter alt det bøvl.. Er der nogle der har prøvet det samme eller som kan sige at det evt kan skyldes eks. en defekt del på min cykel?
Det skal lige siges at min cykel lige pt har stage II filter og sportspotter..
Glæder mig til at hører nogle seriøse kommentar

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Powercommander problemer
« Svar #1 Dato: Februar 22, 2012, 10:03:32 pm »
Det lugter lidt af at ham forhandleren bare har hevet et færdigt map ned fra internettet, og justeret lidt ud fra det.
Jeg kan ikke rigtigt komme med et kvalificeret gæt på fejlen ud fra det du forklarer, men der er også mange muligheder at vælge imellem.

Hvor i landet?

Hvis jylland, så tag kontakt til FV Motor - han kan det pis.

Hvis Sjælland, så tag fat i Mr Dyno (www.dot-e.dk) - han kan også det pis.

Der er masser af forhandlere som siger de kan, men man bør henvende sig til eksperterne.

Jeg har selv både en K4 og en K7 med Powercommander, og der var mærbart bedre motorgang og begge cykler er mærkbart kvikkere efter indkøring - det er desuden Mr Dyno som har kørt begge cykler ind på rullefelt helt fra bunden.

Køber du Powercommanderen hos den respektive (FV eller Mr Dyno), vil du også spare nogle penge på indkøringen...

Det skal lige tilføjes at begge mine maskiner, er 1-2 sekunder længere om at starte efter montering af PC.
Det der sker, er at PC'en kører en selvtest når din benzinpumpe starter, for derefter at lukke ned - igen sammen med pumpen. Når du så trykker på startknappen mens du hiver koblingen, tørner motoren og pumpen vågner til live igen, samtidigt med at PC'en tænder - og det tager altså lige 1-2 sekunder hvorefter motoren starter.
Den eneste måde man kan afhjælpe det, er ved at lave en ekstern +9 volt ledning til PC'en - men det har ingen betydning i praksis udover de 2 sekunder længere på starteren hver gang.
« Senest Redigeret: Februar 22, 2012, 10:08:36 pm af Sajmon »
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Marstrand

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 10
Sv: Powercommander problemer
« Svar #2 Dato: Februar 22, 2012, 10:12:07 pm »
Umiddelbart er det også min mistanke at ham gutten der har set på makinen ikke viste hvad han 100 % lavede. Jeg kommer fra Esbjerg så hvis I har nogle gode referencer i området så vil jeg meget gerne hører herom.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Powercommander problemer
« Svar #3 Dato: Februar 22, 2012, 10:13:54 pm »
Så tager du kontakt til FV Motor.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

uffeconradsen

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 6
Sv: Powercommander problemer
« Svar #4 Dato: April 22, 2012, 11:16:27 pm »
Hvor i landet?

Hvis jylland, så tag kontakt til FV Motor - han kan det pis.

Hvis Sjælland, så tag fat i Mr Dyno (www.dot-e.dk) - han kan også det pis.

Jeg overvejer også selv PW, PiperX filter og indkørsel.

Synes dog begge steder du foreslår Sajmon, har beliggenhed i jylland??

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Powercommander problemer
« Svar #5 Dato: April 22, 2012, 11:17:40 pm »
Mr Dyno gemmer sig på sydsjælland...  :D
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Powercommander problemer
« Svar #6 Dato: April 23, 2012, 08:17:31 am »
Mr Dyno gemmer sig på sydsjælland...  :D

Og han ved hvad han laver - jeg har selv fået god service hos ham! (I Haslev ... ca)
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Marstrand

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 10
Sv: Powercommander problemer
« Svar #7 Dato: April 23, 2012, 08:27:33 am »
Jeg bor i Esbjerg, så hvis der er nogle der kan give nogle gode kontakter i det mørke jylland så vil jeg være taknemlig!

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: Powercommander problemer
« Svar #8 Dato: April 23, 2012, 09:02:24 am »
som Sajmon siger .. (sajmon says  hehe)    Så kan man godt opleve at cyklen er en lille smule længere om at starte med powercommander på, pga. den tænder, tester og slukker - inden man får trykket på starteren.  Dette er helt normalt også min min Gixxer

og husk lige, at din MC ikke bliver "hurtigere" .. den bliver bare meget mere velkørende

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Powercommander problemer
« Svar #9 Dato: April 23, 2012, 08:07:08 pm »
som Sajmon siger .. (sajmon says  hehe)    Så kan man godt opleve at cyklen er en lille smule længere om at starte med powercommander på, pga. den tænder, tester og slukker - inden man får trykket på starteren.  Dette er helt normalt også min min Gixxer

og husk lige, at din MC ikke bliver "hurtigere" .. den bliver bare meget mere velkørende

What he said.

Er man den utålmodige type, som mig, kan man lave en lille ledning med en modstand på som går over tændingen, som så sidder på 9v indgangen man bruger til batteriet når man programmerer - så lukker den slet ikke ned og cyklen springer igang indenfor første sekund.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!