Forfatter Emne: Æv en oplevelse  (Læst 9982 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Æv en oplevelse
« Svar #15 Dato: Oktober 10, 2006, 02:34:33 pm »
Det er jo det sædvanlige på nettet, det er ret let at være den hårde gangster når man sidder hjemme på sit værelse hos far og mor og er trygt beskyttet bag sin computerskærm.

Der er da ingen gangstere her.  :angel:

Majse, tror du at du kunne styre dit temperament hvis en gut lavede banke-mønster med en møbelpolstrer hammer i jeres SV?
Selvfølgelig er den med bagagerummet og plastiken skrevet i sjov. Men hvis man står og ser det ske og vedkommende begynder at løbe, ville jeg sku' nok også forsøge mig med benspænd, bare næver, reb, strips og feltspade  :wink: for at stoppe vedkommende.

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Æv en oplevelse
« Svar #16 Dato: Oktober 10, 2006, 02:36:03 pm »
Har også for omkring 30.000kr anlæg i min "gamle" bil - så ud over de skader som spasser-indbrudstyven kunne finde på at lave, så kan det godt blive dyrt..

Jannik>Hvordan havde du reageret hvis du havde fanget tyven?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Æv en oplevelse
« Svar #17 Dato: Oktober 10, 2006, 02:47:27 pm »
Jeg ville ikke smadre hærværksmanden - Jeg ville som jeg skrev nok også nedlægge ham og stripse ham til... Og anholde ham med anholdelses tidspunkt.. ( skal oplyses - ellers laver man ikke nogen civilanholdelse ) og så ville jeg vente på at politiet kom.. Ganske som Henrik har gjort.. han manglede bare at anholde ham... Han holdte ham tilbage mod hans vilje...  Det kan godt være at jeg har et slemt temperament. og ja det har jeg... Men jeg ville ikke tæve een for at ridse min cykel eller andet...  vold løser ingenting.....

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Æv en oplevelse
« Svar #18 Dato: Oktober 10, 2006, 02:49:43 pm »
Jeg ville ikke smadre hærværksmanden - Jeg ville som jeg skrev nok også nedlægge ham og stripse ham til... Og anholde ham med anholdelses tidspunkt.. ( skal oplyses - ellers laver man ikke nogen civilanholdelse ) og så ville jeg vente på at politiet kom.. Ganske som Henrik har gjort.. han manglede bare at anholde ham... Han holdte ham tilbage mod hans vilje...  Det kan godt være at jeg har et slemt temperament. og ja det har jeg... Men jeg ville ikke tæve een for at ridse min cykel eller andet...  vold løser ingenting.....
¨

Så hvis jeg vælter din cykel, sparker spejlene af, stjæler dine potter - så får jeg kun strips? - tror jeg ganske enkelt ikke på.. (gad vide om Moolex gør det samme?)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Æv en oplevelse
« Svar #19 Dato: Oktober 10, 2006, 03:00:54 pm »
Jeg ville ikke smadre hærværksmanden - Jeg ville som jeg skrev nok også nedlægge ham og stripse ham til... Og anholde ham med anholdelses tidspunkt.. ( skal oplyses - ellers laver man ikke nogen civilanholdelse ) og så ville jeg vente på at politiet kom.. Ganske som Henrik har gjort.. han manglede bare at anholde ham... Han holdte ham tilbage mod hans vilje...  Det kan godt være at jeg har et slemt temperament. og ja det har jeg... Men jeg ville ikke tæve een for at ridse min cykel eller andet...  vold løser ingenting.....
¨

Så hvis jeg vælter din cykel, sparker spejlene af, stjæler dine potter - så får jeg kun strips? - tror jeg ganske enkelt ikke på.. (gad vide om Moolex gør det samme?)

Det er altså ikke alle mennesker som yder vold mod andre... Jeg får det sgu da helt dårligt ved tanken om at du og måske mange andre vil tæve andre mennesker... Lad os antage at du gør noget ved min cykel, ja jeg ville fange dig, jeg ville fælde dig( og får du skræmmer i faldet, så bare ærgeligt  - det er hændeligt uheld) jeg ville holde dig nede, og sørge for at politiet kom.... Jeg ville ikke smadre dig... sådan er jeg... Moolex siger at jeg ikke ville kunne holde nogen nede.. godt være at jeg er et lille myr... meeeeen man skal ikke undervudere mig.. tricks er altid godt at kunne...  Jesper - vold er dælme en skidt ting... Og jeg ved ikke hvad Moolex ville gøre... men jeg håber ved gud ikke at han ville ty til vold.... 

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Æv en oplevelse
« Svar #20 Dato: Oktober 10, 2006, 03:03:30 pm »
Jeg vil gerne lige have lov til at kommentere at selv om jeg er imod vold, så forstår jeg godt jeres tankegang.. Dybt frustrerende når nogen ødelægger eller sjæler ens ting...  Men bare det kun blir ved tankegangen og I handler anderledes i situationen... Det er da bedst at have sine ting på det rene... Ingen grund til at gøre sig selv til voldsmand...

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Æv en oplevelse
« Svar #21 Dato: Oktober 10, 2006, 03:09:23 pm »
Har heller aldrig været voldelig eller været i slagsmål (har fået én på hovedet af en perker på et tidspunkt, men det er en anden historie - der behøver man jo ikke at have gjort noget for at få tæv)

Jeg har på min tidligere bil brugt en masse penge på at få den omlakeret osv (bare kald mig Brian - det går over med tiden) og kan gå hjem og tælle de første 5 "buler" som ikke er selvforskyldt - men er der ngoen der har lagt en seddel`? - nej.. Skal jeg bare smile og være glad (samtidigt med at jeg giver min maler ~10.000kr for at male min bil??)

I øvrigt så er det jo herinde ganske acceptabelt at sparke sidespjele af, knalde foden ind i dørene osv når en billist er uopmærksom - er det så OK? - det er vel også at ty til vold?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Æv en oplevelse
« Svar #22 Dato: Oktober 10, 2006, 03:17:25 pm »
Nu snakker vi jo ikke om at slå nogen til blodig pulp, men bare at gøre det nødvendige for at tilbageholde vedkommende. Det er vel det, som er så frustrerende for Henrik, at han har nedlagt vedkommende og passificeret ham med strips til Politiet kom. Nu står han selv som anklaget - det er fanden dælenme ikke rimeligt. Fint nok at sagen kommer for en dommer, så alle ikke bare flyver rundt og lægger andre i benlås, men politiets trækken på skulderen over hærværksmandens gøren og laden, er da at pisse på et offer.

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Æv en oplevelse
« Svar #23 Dato: Oktober 10, 2006, 03:22:42 pm »
Som min gode ven og tidligere politibetjent sagde til mig da jeg fotalte at vores klub havde været ude og banke på døren til en knægt der havde stjålet en klubkammerats lillebrors MC, "Så er det langt det mest kriminal præventive man kan gøre.." uden dog at opfordre til det.. Men folk under 18 år, for kun et lille rap over nallerne hvis det blir politianmeldt.
Nej, Giv dem en lærestreg om at den slags har konsekvenser !

Nitten er bare at man nødvendigvis ikke får erstattet det der er blevet ødelagt, eller mistet.

(Knægten var dog ikke hjemme, men naboerne og hele blokken havde godt set vi havde været der... Cyklen var blevet dumpet og forladt dagen efter, så den kom tilbage til sin rette ejermand - efter vores lille udflugt   :blink:)
« Senest Redigeret: Oktober 10, 2006, 03:38:33 pm af Luske »

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Æv en oplevelse
« Svar #24 Dato: Oktober 10, 2006, 03:26:00 pm »
Ja, den er sgu ikke helt heldig, hr.  :police: :thumbsdown:


Har tippet EkstraBladet om tråden inde på BilGalleri... Kunne være interessant at få lidt journalestik på emnet - hvad må man og hvad må man ikke...
:lmao:

Point taken  :wink: Ha ha ha ha ha ha ha  :lmao:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Æv en oplevelse
« Svar #25 Dato: Oktober 10, 2006, 04:46:49 pm »

Så hvis jeg vælter din cykel, sparker spejlene af, stjæler dine potter - så får jeg kun strips? - tror jeg ganske enkelt ikke på.. (gad vide om Moolex gør det samme?)

så nakker jeg dit anlæg :club: :club: :brok:
   

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Æv en oplevelse
« Svar #26 Dato: Oktober 10, 2006, 04:49:25 pm »
Har heller aldrig været voldelig eller været i slagsmål (har fået én på hovedet af en perker på et tidspunkt, men det er en anden historie - der behøver man jo ikke at have gjort noget for at få tæv)

Jeg har på min tidligere bil brugt en masse penge på at få den omlakeret osv (bare kald mig Brian - det går over med tiden) og kan gå hjem og tælle de første 5 "buler" som ikke er selvforskyldt - men er der ngoen der har lagt en seddel`? - nej.. Skal jeg bare smile og være glad (samtidigt med at jeg giver min maler ~10.000kr for at male min bil??)Det er virkelig røv når det er sådan... Forståeligt.. men at gutten skal have tæv.... ikke forståeligt... Man kan sagtens straffe en person anderledes...

I øvrigt så er det jo herinde ganske acceptabelt at sparke sidespjele af, knalde foden ind i dørene osv når en billist er uopmærksom - er det så OK? - det er vel også at ty til vold?
Nej det er ikke ok... Synes jeg ikke.... Jeg har dog selv haft lyst til at gøre det...  :oops: , men det er så sandelig ikke ok.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Æv en oplevelse
« Svar #27 Dato: Oktober 10, 2006, 04:55:05 pm »
Nu snakker vi jo ikke om at slå nogen til blodig pulp, men bare at gøre det nødvendige for at tilbageholde vedkommende. Det er vel det, som er så frustrerende for Henrik, at han har nedlagt vedkommende og passificeret ham med strips til Politiet kom. Nu står han selv som anklaget - det er fanden dælenme ikke rimeligt. Fint nok at sagen kommer for en dommer, så alle ikke bare flyver rundt og lægger andre i benlås, men politiets trækken på skulderen over hærværksmandens gøren og laden, er da at pisse på et offer.

Jo folk snakkede faktisk om at slå nogen til blodig pulp... Måske ikke lige så meget herinde... Men i galleriet.. derfor jeg hev det frem...  Med hensyn til politiets trækken på skulderen..????.... der er altid 2 sider af en sag....  Lad os nu se hvad det ender med, hvis han skriver det... Jeg tror altså ikke på at de bare ignorere at han har ridset en bil...  Og der er mange ting vi ikke ved.... Måske er den unge knægt kendt i forevejen... Måske ikke... ??? 

 

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Æv en oplevelse
« Svar #28 Dato: Oktober 10, 2006, 04:58:34 pm »
Som min gode ven og tidligere politibetjent sagde til mig da jeg fotalte at vores klub havde været ude og banke på døren til en knægt der havde stjålet en klubkammerats lillebrors MC, "Så er det langt det mest kriminal præventive man kan gøre.." uden dog at opfordre til det.. Men folk under 18 år, for kun et lille rap over nallerne hvis det blir politianmeldt.
Nej, Giv dem en lærestreg om at den slags har konsekvenser ! puuuuha det kan også have en konsekvens for jer hvis han nu havde været hjemme... og I ville slå ham lidt til plukfisk... Et slag kan hurtigt ende fatalt... men man kan jo så håbe at folks tilstedeværelse ( ved en gruppe ) kan virke meget skræmmende... og man kan nøjes med at se lidt onde ud i sulet...  :twisted:

Nitten er bare at man nødvendigvis ikke får erstattet det der er blevet ødelagt, eller mistet.

(Knægten var dog ikke hjemme, men naboerne og hele blokken havde godt set vi havde været der... Cyklen var blevet dumpet og forladt dagen efter, så den kom tilbage til sin rette ejermand - efter vores lille udflugt   :blink:)
« Senest Redigeret: Oktober 10, 2006, 05:00:14 pm af Majse »

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Æv en oplevelse
« Svar #29 Dato: Oktober 10, 2006, 05:25:48 pm »
Jeg har virkelig svært ved at have medlidenhed med sådan en purk... Han ved da sandsyneligvis godt at konsekvenserne af det han gør kan være en stort fad med håndmadder. I det tilfælde burde han enten kunne stå inde for konsekvenserne af sine handlinger eller lade være med at udøve hærværk. I det han tager skridtet og hiver nøglebundtet frem må det betyde at han har gjort op med sig selv at han har for mange tænder.

Hvis det er et spørgsmål om at jeg skal bruge flere måneders rådighedsbeløb på at samle sammen til en IKKE selvforskyldt reparation - så er det sidste jeg gider da at være flink over for sådan en idiot... Bare fordi at hans mor tisser i hans havregryn og hans far drikker for mange snaps nede på hjørnet...

Og jeg gider SLET IKKE at høre på sådan en idiot whine over at hans iPod (som han sikkert har købt varm) er gået i stykker og hans hvide sneaks er blevet beskidte. Hvis han har penge til at købe alt det grej så har han også penge til at omlakere den ene side af en bil.

:club: Var det berettiget - så vendte jeg gerne det blinde øje til en afregning for skader påført anden mands ejendom... (Om det så er lovligt/rigtigt eller ej - han har selv bedt om det). Politiet kan/gør jo ikke noget og "jeg" ender med regningen under alle omstændigehder.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4