Forfatter Emne: ..synes det er gået stærkt i år......  (Læst 7949 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Daniel Laima

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 84
Sv: ..synes det er gået stærkt i år......
« Svar #15 Dato: Februar 11, 2012, 06:32:43 pm »
Boys - det hedder første marts!  :wink:

Rain or shine.. Or snow!

Enig! Om det så betyder 30 min med en haveslange efter en tur, så skal jeg helt sikkert ud start marts.
SV1000SK6 - Ixil Carbon, rimstripes, fuldkåbe, egoskal, PUIG, hugger

Super V2en

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • Intet slår lyden af en hidsig V2'er
    • http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39639
..synes det er gået stærkt i år......
« Svar #16 Dato: Februar 12, 2012, 08:10:48 pm »
Boys - det hedder første marts!  :wink:

Rain or shine.. Or snow!

Enig! Om det så betyder 30 min med en haveslange efter en tur, så skal jeg helt sikkert ud start marts.

Kan ikke være mere enig med jer drenge det bliver så F*****g nice at komme ud og rulle igen......


Sent from my iPhone using Tapatalk
Suzuki SV 650 S fra 2007 med viper bagpotte, Rizoma miniblink og nr.pladeholder, spejle med indbygget blink, fuldkåbe og blanksort kåbeglas fra hotbodiesracing.com.

http://motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39639

Vendelboen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 349
Sv: ..synes det er gået stærkt i år......
« Svar #17 Dato: Februar 12, 2012, 10:42:45 pm »
Boys - det hedder første marts!  :wink:

Rain or shine.. Or snow!

Enig! Om det så betyder 30 min med en haveslange efter en tur, så skal jeg helt sikkert ud start marts.
Kører ikke så længe der er salt på vejene *BASTA*
The ride is the objective... The destination is the excuse.

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: ..synes det er gået stærkt i år......
« Svar #18 Dato: Februar 13, 2012, 12:19:38 pm »
evig snak om salt og ikke kan vente - prøv lige at læs dette og ta' så din beslutning  :hand: :whatever:

Af Peter Rahbek - Den blå avis - www.dba.dk

Vejsaltet - både det ægte og det kemiske - er særdeles aggressivt. Det ætser i og æder af din motor, din forgaffel, din stel, din svinggaffel og desuden sviner det ad Pommern til, idet dit tøj gennemsyres af ætsende salte, der angriber såvel læder som tekstiler, syninger og GoreTex-membraner.

Sammenlignet med biler er motorcykler meget mere åbne. Selv om du kører på knastørre veje, vil støvet fra indtørret vejsalt hurtigt sætte sig på snart sagt alle overflader. Du ser det ikke, men kan nemt mærke det, hvis du kører en finger hen over fx stellet eller motorens sidedæksler og smager efter: Salt, salt, salt!

Vi advarer af hele hjertet mod tæring af din motorcykel. Selv hvis hele din kværn var dyppet i WD40 og beskyttet med tectyl eller lignende, så er det næppe nok til at beskytte. Især de varme dele (fx udstødningen) brænder hurtigt de fedtede og beskyttende oliebestanddele af rustbeskyttelsen væk, og så snart saltet får fat, så kan næsten intet stoppe dets ætsende effekt.

Det er IKKE nok at vaske motorcyklen når du kommer hjem og den er snavset. For det første vil kombinationen af lunkent vand og salt være alle tiders ætsende cocktail, for det andet vil lunkent vand køle din varme motor alt for hurtigt, hvilket kan forårsage skævheder og termiske chok, der senere kan udløse revner i motorblokken mm.

Saltet kan ej heller opløses med andre virksomme stoffer. Så lad hellere være.

HAR din MC fået en saltskylle allerede, så vent til den er kold og udsæt den så, for en tilbundsgående vask og skyl efter med MASSER af vand, længe, længe, længe.

Derefter tørrer du maskinen med trykluft og forsegler mest muligt (dog undtaget bremseskiver/kloder, spejlflader, instrumentglas og sædebetræk) med WD40, Joker 440 eller lignende.

Så snart det har regnet rigtig effektivt en tre fire gange, så er langt det meste støv skyllet bort fra vejene. Koncentrationen er i reglen så lav, når vi når midten af april, at det er fordelagtigt at vente til da.

Afslutningsvis lige et par tips til at tjekke, HVOR og HVOR MEGET salt der er på vejene:

I regnvejr stikker du en finger ned i nærmeste vandpyt og smager efter om der er salt i vandet. Vandet skal smage absolut ferskt før saltprocenten nærmer sig det harmløst lave. Er vandet blot en smule salt, så undlad at køre.

I de tørre dage, hvor solen stråler og asfalten synes tør, afsløres tilstedeværelsen af vejsalt ved hvidt støv. Sut på fingeren igen, stryg den over vejfladen og smag på støvet. Selv den mindste smule asfalt mærkes på tungen.

Læg mærke til fugt på asfalten i tørvejr. De steder hvor fugten synes at blive liggende længere end normalt er ofte de mest saltede.

Der ligger ofte salt eller saltstøv på de hvide striber nær trafik-heller og nær vejkanten. Læg derfor mærke til, om det ”støver” fra de forankørende bilers hjul.

Støv på cyklen smages altså lige så nemt som på asfalten. Så tjek efter igen og igen. Sørg for at tørre af og skylle væk så snart motoren er kold. Også oppe under tanken, bag motoren og på lignende svært tilgængelige steder, hvor hvirvelvinde trækker støvet op, så det sætter sig…


taget herfra :  http://www.mc-midtvest.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=21&Itemid=24

Jeg kører ikke før jeg er sikker... :afro:
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

-BR-

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 628
Sv: ..synes det er gået stærkt i år......
« Svar #19 Dato: Februar 13, 2012, 12:26:53 pm »
Heller ikke her, jeg forventer dog klart 3-4 dages regnvejr med vind fra vest uden natte frost i starten af marts for efterfølgende sydlig vind med +8-10 grader og sol ellers bliver jeg sur  :rant: ;)

Vil nødig vente til ind i april :(

Overvejer seriøst at købe en brugt MC som vinter cykel til næste sæson hvor man kan være ligeglad med salt, er jo altid dage i december/februar hvor man sagtens kan trille et par ture men hvor jeg ikke lige hiver grislingen ud.
GSX-R 600 K7

-BR-

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 628
Sv: ..synes det er gået stærkt i år......
« Svar #20 Dato: Februar 19, 2012, 10:41:24 am »
10 dage, så mangler vi bare noget regn og højere nat temperaturer :)
GSX-R 600 K7

Rosiak

  • Gæst
Sv: ..synes det er gået stærkt i år......
« Svar #21 Dato: Februar 19, 2012, 11:43:57 am »
Det har regnet ganske betydeligt her i Sønderjylland de sidste par dage. Alt sne er nu også væk her! Så det ser godt ud!

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
..synes det er gået stærkt i år......
« Svar #22 Dato: Februar 19, 2012, 09:52:40 pm »
Altså Per : Millionær er jeg ikke (endnu - altså i likvider...) men hvis vi følger det stramme r*vh*l du quoter, burde vi sælge knallerten, omsætte fortjenesten i konserves, og grave os ned i baghaven og håbe på at overleve Armageddon ..... Lad os nu tage de næste to uger med forventning, pusle færdig, vente på en flot dag, og så køre af h*lv*d* til derudaf, indtil fingrene fryser af ;-).
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
..synes det er gået stærkt i år......
« Svar #23 Dato: Februar 19, 2012, 10:35:15 pm »
Altså Per : Millionær er jeg ikke (endnu - altså i likvider...) men hvis vi følger det stramme r*vh*l du quoter, burde vi sælge knallerten, omsætte fortjenesten i konserves, og grave os ned i baghaven og håbe på at overleve Armageddon ..... Lad os nu tage de næste to uger med forventning, pusle færdig, vente på en flot dag, og så køre af h*lv*d* til derudaf, indtil fingrene fryser af ;-).
Jeg er helt rolig... Skal ingen steder før tid ..men glæder mig over vejrudsigten... Som nu nærmer sig 10 grader...keep it there ... Og så lidt ekstra regn.... :) skal nok også bruge lidt tid på at smide et par vinter kg så jeg kan komme i dragten :)
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: ..synes det er gået stærkt i år......
« Svar #24 Dato: Februar 19, 2012, 10:41:52 pm »
skal nok også bruge lidt tid på at smide et par vinter kg så jeg kan komme i dragten :)

Det har jeg fundet løsningen på, nyt læder...  :innocent:
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: ..synes det er gået stærkt i år......
« Svar #25 Dato: Februar 20, 2012, 07:29:03 am »
Det har jeg fundet løsningen på, nyt læder...  :innocent:

 :mrgreen:   :blink:
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Basler

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
  • Alexander
Sv: ..synes det er gået stærkt i år......
« Svar #26 Dato: Februar 20, 2012, 12:18:34 pm »
skal nok også bruge lidt tid på at smide et par vinter kg så jeg kan komme i dragten :)

Det har jeg fundet løsningen på, nyt læder...  :innocent:

Haha os mig :D .. Og jeg er slet ikke utålmodig ! :D ..

Btw, tjek Enghave motors outlet ud, tror nok deres outlet med 80% på læder slutter i starten af marts. Han var godt nok ked af at sælge mig en frank thomas hel dragt til 1400,- :D .... (Se billed)


Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: ..synes det er gået stærkt i år......
« Svar #27 Dato: Februar 20, 2012, 01:48:44 pm »
skal nok også bruge lidt tid på at smide et par vinter kg så jeg kan komme i dragten :)

Det har jeg fundet løsningen på, nyt læder...  :innocent:

Haha os mig :D .. Og jeg er slet ikke utålmodig ! :D ..


Jeg var nede forbi 1 time efter de sendte mailen ud med tilbud. Men ak... ingen dragter der passede.  :club:
Så det blev en Alpinestars læder jakke til halv pris i stedet og nu skal jeg bare finde bukserne i min størrelse fra tyskland.

Btw, tjek Enghave motors outlet ud, tror nok deres outlet med 80% på læder slutter i starten af marts. Han var godt nok ked af at sælge mig en frank thomas hel dragt til 1400,- :D .... (Se billed)
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

Basler

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
  • Alexander
Sv: ..synes det er gået stærkt i år......
« Svar #28 Dato: Februar 20, 2012, 02:22:57 pm »
skal nok også bruge lidt tid på at smide et par vinter kg så jeg kan komme i dragten :)

Det har jeg fundet løsningen på, nyt læder...  :innocent:

Haha os mig :D .. Og jeg er slet ikke utålmodig ! :D ..


Jeg var nede forbi 1 time efter de sendte mailen ud med tilbud. Men ak... ingen dragter der passede.  :club:
Så det blev en Alpinestars læder jakke til halv pris i stedet og nu skal jeg bare finde bukserne i min størrelse fra tyskland.


Det var sku da surt Gregers, ellers et vildt nok tilbud. Min dragt var pris sat til 7000,- så fik jeg 80% og gik derfra med en bon på 1400,- :) .. Så er meget godt tilfreds..

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: ..synes det er gået stærkt i år......
« Svar #29 Dato: Februar 20, 2012, 02:28:09 pm »
skal nok også bruge lidt tid på at smide et par vinter kg så jeg kan komme i dragten :)

Det har jeg fundet løsningen på, nyt læder...  :innocent:

Haha os mig :D .. Og jeg er slet ikke utålmodig ! :D ..


Jeg var nede forbi 1 time efter de sendte mailen ud med tilbud. Men ak... ingen dragter der passede.  :club:
Så det blev en Alpinestars læder jakke til halv pris i stedet og nu skal jeg bare finde bukserne i min størrelse fra tyskland.

Btw, tjek Enghave motors outlet ud, tror nok deres outlet med 80% på læder slutter i starten af marts. Han var godt nok ked af at sælge mig en frank thomas hel dragt til 1400,- :D .... (Se billed)

hvad str bruger du? (gider ikke smutte forbi hvis de ikke har noget til mig) :)

Tak for forhånd
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"