Forfatter Emne: Lang tur!  (Læst 1642 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

AG

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 192
Lang tur!
« Dato: Februar 13, 2007, 10:30:21 pm »
Har planer om at kører til ex-jugo engang til sommer.... Jeg har et par gamle Frank Thomas tasker der hænger en del....(har brændt hul i dem da de røg ned på udstødningen) så vil godt have noget nyt..helst "hard case".. nogen der  vil dele deres erfaringer med lang tur og oppakning. Evt har noget til salg?
Zen and the Art of Motorcycle Maintenance

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: Lang tur!
« Svar #1 Dato: Februar 13, 2007, 10:42:53 pm »
I uge 27 skal jeg til Montenegro. Om det bliver i fly eller på MC ved jeg ikke endnu - men det kunne være sjovt at køre turen på SVinet!
Theis

Ex. SV650S ejer.

Drlund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 332
Re: Lang tur!
« Svar #2 Dato: Februar 13, 2007, 10:50:43 pm »
Hey, vi skal også til Balkan fra 8-30/7 - og til Montenego (Budva 2 dage & Valdanos/ Ulcinj 7 dage) omkring d. 14-15/7 på svinet....måske ses vi hehe :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Drlund aka Daniel

SV1000SK4

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Re: Lang tur!
« Svar #3 Dato: Februar 14, 2007, 12:00:56 am »
Har lige et godt råd....  TRÆN JER I LÆNGERE TURE !!!   :shock: :shock: :innocent:

i '04 kørte jeg til Østrig (1500 km ca) 3 uger efter jeg havde fået min SV'er.. og jeg har næsten stadig mareridt over det.
NO FUCKING WAY om jeg gør det igen ! :puke:
kørte 5000 km på den uge.

SVing-ture i Alperne er det fedeste, men tag toget derned !  jeg blev fuldstændig lam i benene, røven og armene af køre derned
..og det er røvsygt at køre på motorvej (inkl 700 km i regnvejr)  :innocent:
en dubble bobble kunne dog ha afværget noge af turbolensen ved hovedet, men man bliver jo klogere..  :wink:

Jeg ved godt at man sagtens kan køre langt på en SV'er, mange har gjort det og vil gøre det igen..   
men..  been there, done that..  read the book, seen the movie, got the T-shirt  :lol: :lol:
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Lang tur!
« Svar #4 Dato: Februar 14, 2007, 01:14:10 am »
Har planer om at kører til ex-jugo engang til sommer.... Jeg har et par gamle Frank Thomas tasker der hænger en del....(har brændt hul i dem da de røg ned på udstødningen) så vil godt have noget nyt..helst "hard case".. nogen der  vil dele deres erfaringer med lang tur og oppakning. Evt har noget til salg?

Halløj!

Jeg har en topboks til salg og en til låns. Kan hverken huske buh eller bæh lige nu, men om en uges tid er der sq nok styr på det.
Ok, helt fuld er jeg ikke, så here goes:
Salg: Hepco Becker. Ikke skide stor topboks. Aldrig brugt, ganz neues. Både bundplade og boks
Låns: Givi monorack til topboks. -||-


Mere gas,
Niels *småfuld i Göteborg*   :afro:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Lang tur!
« Svar #5 Dato: Februar 14, 2007, 08:19:09 am »
Jeg vil lige henlede opmærksomheden på nedenstående to gamle indlæg:

http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=2934.0
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=2897.msg29675#msg29675

Det første indlæg er en anmeldelse, jeg skrev sidste forår. Det andet er med billeder af hele herligheden.
Det skal indrømmes, at den længste tur jeg har været på med taskerne, er fra Lyngby til Skagen, men det gik over al forventning. Jeg kontrollerede oppakningen ved Roskilde, og igen ved Odden, og taskerne havde ikke rykket sig en tøddel. På hjemvejen ramte jeg en kæmpe skylle vand, og jeg var gennemblødt mere eller mindre fra top til tå, men indholdet i taskerne var stort set knastørt, og det endda uden brug af stormcovers.
Noget af det jeg virkelig godt kan lide ved de bløde tasker, er deres flexibilitet. Alle taskerne i mit sæt kan udvides, så man kan faktisk have temmelig meget med.
Derudover synes jeg personligt, at Humpback taskerne ser mere sporty ud end de fleste hardcase tasker, og de passer derfor meget bedre til en moderne sportscykel. Men heldigvis er smag og behag forskellig.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

pling

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 260
  • SV 650S - 1999
Re: Lang tur!
« Svar #6 Dato: Februar 14, 2007, 08:52:44 am »
Har planer om at kører til ex-jugo engang til sommer.... Jeg har et par gamle Frank Thomas tasker der hænger en del....(har brændt hul i dem da de røg ned på udstødningen) så vil godt have noget nyt..helst "hard case".. nogen der  vil dele deres erfaringer med lang tur og oppakning. Evt har noget til salg?

Jeg har et sæt GIVI tasker til salg inkl. originale beslag til SV650 '99, hvis det var noget. De er pænt store, men passer perfekt til SVinet...
Rød SV 650 S - fuld Akrapovic titanium - jetkit - hævet tank - huller i luftfilter...... (er nu konens maskine)

Rød Aprilia RSV Mille 2003 (Min "nye" maskine)

Sort GSX-R250 toprestaureret 1992 (Sønnens maskine)

Drlund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 332
Re: Lang tur!
« Svar #7 Dato: Februar 14, 2007, 09:32:05 am »
Citér
TRÆN JER I LÆNGERE TURE !!!

Det er nemlig en rigtig god ide, men heldigvis findes jo Der Autozug, så man slipper for det allerværste af "prøvelsen" ned gennem Duskland....
Drlund aka Daniel

SV1000SK4