Forfatter Emne: Grossglockner  (Læst 4883 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Danzig

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 112
Grossglockner
« Dato: September 14, 2008, 11:03:09 pm »
Får et par uger siden kom jeg hjem fra min mc-ferie sydpå med stop i Berlin, Prag og Salzburg.
Selvom jeg fandt nogle fede steder at køre i Tjekkiet også, så er der dog ikke noget, der slår at køre rundt i Østrig på mc.
De har jo praktisk talt bygget vejene til mc, det er for fedt.
Især at køre op og ned ad Grossglockner alpevejen var meget stort. Det er uden tvivl min fedeste tur på mc til dato. Det kan jeg kun klart anbefale og er ret sikker på, at jeg ryger tilbage til Østrig igen på mc´en.

http://grossglockner.com/

Lidt fotos fra Østrig
I said wooho! (H. J. Simpson)

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Grossglockner
« Svar #1 Dato: September 14, 2008, 11:44:58 pm »
Sweet :thumbsup: :mrgreen:
   

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Grossglockner
« Svar #2 Dato: September 15, 2008, 06:20:23 am »
Det nederste billede er lige klart til en SV-tur.. - Alle på asfalten, pånær Thomas Brun - han tager skovstien :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Torben C

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 64
Re: Grossglockner
« Svar #3 Dato: September 28, 2008, 12:59:24 pm »
Ja Østrig er et super fedt land at køre i har været dernede 2 gange og skal helt sikkert tilbage, en gang med mc ferie med kaare, han kender sku nogle fede veje.

Torben
Remus titan potter, led blink, anden nummerplade holder, pipercross filter og powercommander.

jønne

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
  • kvinder,dyr og motorcykler skal være nøgne
Re: Grossglockner
« Svar #4 Dato: September 29, 2008, 10:47:34 am »
jep østrig med kaare er squ iorden
jeg var med kaare og resten af holdet 2 dage i dolomitterne og så resten af ugen i østrig i sommers
det fedeste jeg har prøvet på mc  :mrgreen:
kaare og hans sp1 kender squ de sjove veje

 
« Senest Redigeret: September 30, 2008, 09:20:36 am af jkaap »
SVing er squ sjovest

Danzig

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 112
Re: Grossglockner
« Svar #5 Dato: September 29, 2008, 11:57:15 pm »
Jeg kunne sagtens overveje at tage derned igen næste år, måske kombineret med en tur til Schweiz også. Selvom det var ok cool bare selv at køre derned, så kunne det nu også være meget fedt, hvis man var nogle stykker. Især hvis der var en, der kendte de gode køresteder.   
Hvis vi er nogen herinde fra, så kan man måske begynde at planlægge lidt henover vinteren.
Tror det ville være en god ide at overveje biltoget. Kørte hjemad fra Salzburg til Berlin (små 800km) i øs regnvejr og tæt trafik hele vejen… Selvom det nok var lige så farligt, som at køre ned ad en bjergvej i høj hastighed (med kampesten som værn), så var det knapt så sjovt!   
I said wooho! (H. J. Simpson)

jønne

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
  • kvinder,dyr og motorcykler skal være nøgne
Re: Grossglockner
« Svar #6 Dato: September 30, 2008, 09:30:39 am »
så skal du køre til dolomitterne der ligger svingene tættere det er bare for fedt
vi var i arabba i italien og køre på diverse ekstreme bjergpas også er der lige sella runden  :D ca.50 km og 200 hårnåle sving uden autoværn
SVing er squ sjovest