Forfatter Emne: SV som begynder?  (Læst 2991 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

clint

  • Gæst
SV som begynder?
« Dato: Juli 03, 2005, 02:33:33 pm »
Hej alle!

Er ved og tage mit kort til motorcykel, og jeg er 21..

Har tænkt meget på og købe mig sådan en SV650 som begynder motorcykel, er det en god idé? Eller kan i evt komme med andre forslag?

Håber på nogle gode svar :)

Mvh Mikkel.

Mikkel

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 192
    • Profil på motorcykelgalleri.dk
SV som begynder?
« Svar #1 Dato: Juli 03, 2005, 03:53:29 pm »
Du kan sagtens vælge en sv´er som første maskine.

Jeg fik mit kort i februar og købte en sv650sk4 i marts.


Den er nem at køre, og sjov fordi den er kvik selvom det ikke er en dræber maskine.

Så jeg kan klart anbefale den.
Den lykkelige ejer af en ond GSXR750K7 - Tidligere ejer af en SV650SK4.

clint

  • Gæst
SV som begynder?
« Svar #2 Dato: Juli 03, 2005, 05:28:26 pm »
Citat fra: Mikkel
Du kan sagtens vælge en sv´er som første maskine.

Jeg fik mit kort i februar og købte en sv650sk4 i marts.


Den er nem at køre, og sjov fordi den er kvik selvom det ikke er en dræber maskine.

Så jeg kan klart anbefale den.


Lyder da godt!

Hvad er nyprisen for sådan en fætter der? Synes bare designet på den holder max.. Er den rimelig i forsikring? hvad med dele? Er det til og købe til overkommelige priser?

Mikkel

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 192
    • Profil på motorcykelgalleri.dk
SV som begynder?
« Svar #3 Dato: Juli 03, 2005, 06:02:26 pm »
Prisen er så vidt jeg husker ca. 98000 med levering.

Dele er rimelige i pris, men det er jo meget begrænset hvad der skal til når den er helt ny.

Det eneste som næsten er et must - er at få fjernet den grimme bagskærm.

Forsikring - jeg giver ca. 12000 årligt, men får penge tilbage for den tid den står stille til vinter. Har ingen selvrisiko, heller ikke ved tyveri. Det er hos Popermo, men mon ikke der andre som har nogenlunde eller billigere priser.
Den lykkelige ejer af en ond GSXR750K7 - Tidligere ejer af en SV650SK4.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
SV som begynder?
« Svar #4 Dato: Juli 03, 2005, 06:37:11 pm »
Hej clint

Det er en kanon cykel at starte på, som man ikke bliver træt af efter 1. sæson.
En af fordelene ved SV´en er at vi kender alt til den, og derfor kan vi lave næsten alt på den selv, og kan man ikke selv er der altid en der vil hjælpe dig med at få ordnet det og det gør det VIRKELIGT billigt at holde motorcykel frem for at skulle betale værkstedspriser hvis barnet siger en mislyd.

Held og lykke med det... :wink:

Var det egentligt en "and" eller en "S" model du ville vælge???
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

clint

  • Gæst
SV som begynder?
« Svar #5 Dato: Juli 03, 2005, 08:05:38 pm »
Lyder godt! Sådan noget kan man altid bruge!

En and? eller s? :D hehe.. er sq ikke helt med der! Er HELT forelsket i sådan en SV'er.. ikke for hurtig.. ikke for langsom! :)

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
SV som begynder?
« Svar #6 Dato: Juli 03, 2005, 10:00:06 pm »
And= SV650N (Uden kåbe).

Det er en intern vending her på sitet. På en fællestur til www.malerklemmen.dk , udbryder et medlem om de deltagende motorcykler: "Sikke mange N`er her er!" :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

N`er = Ænder :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

Got it :?:
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

clint

  • Gæst
SV som begynder?
« Svar #7 Dato: Juli 03, 2005, 10:50:51 pm »
Citat fra: Paw
And= SV650N (Uden kåbe).

Det er en intern vending her på sitet. På en fællestur til www.malerklemmen.dk , udbryder et medlem om de deltagende motorcykler: "Sikke mange N`er her er!" :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

N`er = Ænder :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

Got it :?:


Ahh Hehe.. Må jeg hellere huske så.. :D Thats a good vending :P

Men jeg vil nok helst have den med kåbe! Synes den virker lidt for underlig uden :) Hehe..

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
SV som begynder?
« Svar #8 Dato: Juli 04, 2005, 07:35:15 am »
Citat fra: Paw
Det er en intern vending her på sitet. På en fællestur til www.malerklemmen.dk , udbryder et medlem om de deltagende motorcykler: "Sikke mange N`er her er!"

Jep hvortil svaret man fik fra Alex var: Det er fordi her er så mange siv!
 :shock: Ke´?? :roll:  :lol:  :lol:

Så som Paw skriver så hedder naked en "and"  :lol:  :lol:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
SV som begynder?
« Svar #9 Dato: Juli 04, 2005, 07:43:50 am »
Vi er vist en del her på forum'et der har anskaffet en SV med et helt friskt stykke pap i baglommen :)

Der lader ikke til at have været nogle problemer, maskinen er jo letkørt og alligevel sjov nok til at man forhåbentlig kan have den mange år. Man kan jo bare se hvor mange erfarne kørere der også har en ;)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Bill

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1414
  • Nu med gixxer :D
SV som begynder?
« Svar #10 Dato: Juli 04, 2005, 10:20:57 am »
Jeg har ikke fortrudt et eneste øjeblik. Jeg købte min SV'er en måned inden jeg fik kortet. Lidt mystisk måske, men havde dog fået en tur på den, altså bagpå. Og min kamerat og jeg blev enige om at det er cyklen.  :twisted:
Jeg kender et par stykker der har købt Suzuki GS 500 E og de har begge ca. haft den et par måneder og så er de blevet trætte af den.  :x  Da de syntes den ikke var så sjov at køre på. Som kørelærer sagde køb nu ikke noget der er for lille. Det er godt at have noget ordenligt mellem benene :!:
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

clint

  • Gæst
SV som begynder?
« Svar #11 Dato: Juli 04, 2005, 03:51:16 pm »
Citat fra: Bill
Jeg har ikke fortrudt et eneste øjeblik. Jeg købte min SV'er en måned inden jeg fik kortet. Lidt mystisk måske, men havde dog fået en tur på den, altså bagpå. Og min kamerat og jeg blev enige om at det er cyklen.  :twisted:
Jeg kender et par stykker der har købt Suzuki GS 500 E og de har begge ca. haft den et par måneder og så er de blevet trætte af den.  :x  Da de syntes den ikke var så sjov at køre på. Som kørelærer sagde køb nu ikke noget der er for lille. Det er godt at have noget ordenligt mellem benene :!:
'

Okay, nemlig osse det jeg har tænkt på!

Fandme nogle gode svar man får herinde :) nu må jeg hellere til og spare sammen :D hehe