Forfatter Emne: Wheelies  (Læst 5727 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bongers

  • Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 556
  • Halvtids dum !!
Wheelies
« Svar #15 Dato: April 26, 2006, 02:55:37 pm »
Det er meget nemt og sikkert, at få sv(650) op på hjul  :P  du køre i første med 3000 omd, lukker for gassen og trækker den tilbage til 3-4000 omd – så rejser den sig fint op  8)

Hvis du føler det er ved at gå galt, så luk gassen, trækkoblingen eller brug fodbremsen !! alt hvad du gør reddet den  :wink:

Jeg kan godt vise det – men vil ikke opfordre noget til at gøre det  :twisted: det kan være forbundet med en vis smerte, hvis man faldet, og det er ikke godt for kronelejet og gaffelpakningerne...
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Wheelies
« Svar #16 Dato: April 26, 2006, 04:06:25 pm »
Jah, men nu har jeg jo dobbelt så mange cylindre som en SV'er :) Ninjaen skal nok have nogle flere omdrejninger.

Jeg ved godt hvordan det fungerer i teorien, med både bounce og koblingsmetoden, men kunne vi ikke lave en wheelie-aften hvor os begyndere fik nogle gode råd og instruktion af dem der lige ved hvordan den kage skal skæres?

Er der nogen der kender et godt sted, hvor naboerne ikke brokker sig for meget og politiet ikke har deres faste tur forbi? (Gerne i Nordsjælland)
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Wheelies
« Svar #17 Dato: April 26, 2006, 04:27:34 pm »
Citér
Jah, men nu har jeg jo dobbelt så mange cylindre som en SV'er :) Ninjaen skal nok have nogle flere omdrejninger.

Jeg ved godt hvordan det fungerer i teorien, med både bounce og koblingsmetoden, men kunne vi ikke lave en wheelie-aften hvor os begyndere fik nogle gode råd og instruktion af dem der lige ved hvordan den kage skal skæres?

Er der nogen der kender et godt sted, hvor naboerne ikke brokker sig for meget og politiet ikke har deres faste tur forbi? (Gerne i Nordsjælland)


tror den mest kyndige hjælp er den her... http://video.google.com/videoplay?docid=-6656191590638402466&q=motorcycle

så kan man selv lære det i ro og mag..

 det lader til at være en rigtig fin guide, ihvertfald til at komme igang.
(den beskriver jo også hvordan du undgår at cyklen knalder ned på fordækket, men lander blidt, ved lige at påføre lidt gas idet den er på vej ned)

helle merete

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 515
Wheelies
« Svar #18 Dato: April 27, 2006, 01:45:56 pm »
Så har jeg også prøvet det: En rigtig wheelie med vilje. Det er sgu meget skægt. De første to gange lettede SVinet kun en anelse, men tredie gang var den dér. Men det gør lidt ondt i hjertet når SVinet rammer jorden bagefter. Jeg er slet ikke i tvivl om at det ikke er godt for den.

Men det var et fedt rush alligevel. :lol:
KH Helle Merete
SV650SK3

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Wheelies
« Svar #19 Dato: April 27, 2006, 01:51:13 pm »
Citér
helle merete:
Så har jeg også prøvet det: En rigtig wheelie med vilje. Det er sgu meget skægt. De første to gange lettede SVinet kun en anelse, men tredie gang var den dér. Men det gør lidt ondt i hjertet når SVinet rammer jorden bagefter. Jeg er slet ikke i tvivl om at det ikke er godt for den.

Men det var et fedt rush alligevel. :lol:
Rul lidt gas på lige inden forhjulet rammer asfalten, så lander du lidt mere blødt.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

helle merete

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 515
Wheelies
« Svar #20 Dato: April 27, 2006, 01:54:16 pm »
Det prøvede jeg også til sidst. Men alligevel føles det ikke sundt.
KH Helle Merete
SV650SK3

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Wheelies
« Svar #21 Dato: April 27, 2006, 01:59:23 pm »
Citér
helle merete:
Det prøvede jeg også til sidst. Men alligevel føles det ikke sundt.
Så må du sq gi' den noget mere at leve af! Vær nu ikke sådan en tøs... øhm... :oops: :D :wink:
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

helle merete

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 515
Wheelies
« Svar #22 Dato: April 27, 2006, 02:11:55 pm »
Jamen jeg er jo en tøs. ...
Man blir sgu helt høj af at lege med SVinet...KOmmer nok til at prøve det igen en anden dag, selvom jeg lovede mig selv at det bare lige var for at prøve
KH Helle Merete
SV650SK3

K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 182
Wheelies
« Svar #23 Dato: April 27, 2006, 03:35:43 pm »
ja den er sgu rimelig let at få til at løfte hjulet, skulle også lige overhale en bus der stoppede i morges, og så havde jeg sgu fået den ned i 1 gear og så fuld klem på så der stod den sgu lige op halvt forbi bussen, men det var sgu ik med vilje så jeg fik sgu hurtigt sluppet gassen, da jeg syntes jeg var begyndt at kigge lidt højt op i luften. :shock:
mvh

Kenneth (SV650S)

Drlund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 332
Wheelies
« Svar #24 Dato: April 27, 2006, 06:03:14 pm »
Fik også næsten lavet det samme nummer som dig K, igår. Skulle overhale en bil, der sneglede sig afsted, og så fik den lidt for meget rulle i 1. gear (troede den var i 2.) og koblingen blev nok lige sluppet en lille anelse for hurtigt: ihvertfald lettede den forhjulet et godt stykke...bagefter sad jeg med en lidt sjov fornemmelse i maven...hmmm måske skulle man prøve igen under lidt mere belejlige forhold... :D
Drlund aka Daniel

SV1000SK4

Jens Bjørn

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 261
  • Hvaffor noget rullegrus??
Wheelies
« Svar #25 Dato: April 27, 2006, 10:20:28 pm »
Kære alle, det kan koste jer kortet!
Nu med Flystøj

Klaus Grønlund

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 14
    • http://www.fanden.dk
Wheelies
« Svar #26 Dato: April 28, 2006, 01:20:19 am »
Citat fra: Drlund
Fik også næsten lavet det samme nummer som dig K, igår. Skulle overhale en bil, der sneglede sig afsted, og så fik den lidt for meget rulle i 1. gear (troede den var i 2.) og koblingen blev nok lige sluppet en lille anelse for hurtigt: ihvertfald lettede den forhjulet et godt stykke...bagefter sad jeg med en lidt sjov fornemmelse i maven...hmmm måske skulle man prøve igen under lidt mere belejlige forhold... :D
[/color]

Jeg havde også et lille "uheld" igår:

Jeg kørte op og holdte imellem de forreste biler i et lyskryds, som jeg plejer  :wink:

Så kunne jeg fornemme at ham i bilen til venstre for mig, ville køre lidt om kap (yeah right!). Derfor vidste jeg, at mc'en skulle have lidt gas for at komme væk fra bilerne. Så jeg gav den godt med gas i 1. gear, men ville ikke køre på baghjul. Der skete så bare lige det, at gaskablet satte sig lidt fast (har aldrig oplevet det før), hvilket resulterede i en hel del mellemgas da jeg tog koblingen  :o  Så da jeg satte den i 2. gear lavede jeg den vildeste wheelie nogensinde. Hvis jeg ikke lige havde spist, tror jeg sgu at jeg var røget bagover  :!:
Jeg fik så umiddelbart efter, vredet gashåndtaget tilbage igen. Men først da jeg kom hjem og slukkede motoren, fik jeg "masseret" gaskablerne så den blev normal igen.
Jeg tør sgu ikke at gi' den ret meget håndtag med en bag på nu  :shock:

Skræmmende oplevelse - men en fed wheelie  :D

FACE DEATH AND YOU WILL LIVE  :twisted:
SV650SK5, MIVV-potte oval titanium, original underkåbe+hugger, Suzuki bagsædecover, Hamicad nr.pladeholder, tonet Fabbri DB. kåbeglas, JMT sorte miniblink, Suzuki V-POWER tankpad, KN-filter.

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Wheelies
« Svar #27 Dato: April 28, 2006, 09:53:29 am »
I hjælper altså ikke rigtigt - jeg bliver jo ikke bedre til det af at høre hvor nemt det er, når jeg nu ikke kan finde ud af det :wink:
Men den Superbike video der var super, jeg må ud og øve så snart jeg lige har fået afleveret mit speciale.. Nogen der vil med efter på tirsdag?
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Wheelies
« Svar #28 Dato: April 28, 2006, 09:58:41 am »
Citér
Men først da jeg kom hjem og slukkede motoren, fik jeg "masseret" gaskablerne så den blev normal igen.


Skift kablet.!!! eller sørg for at det er GENNEM smurt !.. det kan redde dig fra nogle grimme uheld.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Wheelies
« Svar #29 Dato: April 28, 2006, 10:12:48 am »
Citér
Luske
Citér
Men først da jeg kom hjem og slukkede motoren, fik jeg "masseret" gaskablerne så den blev normal igen.


Skift kablet.!!! eller sørg for at det er GENNEM smurt !.. det kan redde dig fra nogle grimme uheld.

Ja køb dig en "kabelsmører" det kan lade sig gøre at få fat på en for en 39,- dkr.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=693515224&n=298906963&pn=298907199
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson