Forfatter Emne: Windows Vista 32 / 64  (Læst 2839 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: Windows Vista 32 / 64
« Svar #15 Dato: Januar 09, 2008, 05:02:46 pm »
har 3 maskiner med 32 bit vista, de kører godt og stabilt,
 jeg ville aldrig have xp tilbage. :whipped:

er det på dual core
jep og det er også et program med lovlig licens. det er rart at prøve :lmao:
« Senest Redigeret: Januar 09, 2008, 05:06:55 pm af kent »
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Windows Vista 32 / 64
« Svar #16 Dato: Januar 09, 2008, 05:47:22 pm »
vi prøver igen igen - emnet er vista 32bit eller 64bit - intet om at foretrække XP OSX linux eller en kugleramme i stedet
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

palle j

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 463
Re: Windows Vista 32 / 64
« Svar #17 Dato: Januar 09, 2008, 07:35:28 pm »
jeg har kørt med vista 32Bit i et godt stykke tid (fra beta RC1 ) og kan kun anbefale det, men den er glad for ram
men skulle jeg ud og købe en ny vista nu ville jeg nok købe 64Bit i håb om der snart kommer flere prog. og spil der udnytter den.
Blå SV650S 00

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Windows Vista 32 / 64
« Svar #18 Dato: Januar 09, 2008, 08:46:37 pm »
jeg har kørt med vista 32Bit i et godt stykke tid (fra beta RC1 ) og kan kun anbefale det, men den er glad for ram
men skulle jeg ud og købe en ny vista nu ville jeg nok købe 64Bit i håb om der snart kommer flere prog. og spil der udnytter den.
Da jeg var inde og hente min nye PC i mandags, fik jeg også den besked at jeg skulle købe 64 versionen, såfremt jeg ikke længere vil benytte XP.
Jeg overvejede det nøje, men valgte at fortsætte med den medarbejderlicens jeg har til XP-pro SP2.  Det koster trods alt det skidt. (Det skal jo helst være lovligt).
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Windows Vista 32 / 64
« Svar #19 Dato: Januar 09, 2008, 10:21:16 pm »
Det viser sig, at den største trussel mod udbredelsen af Vista, hverken er Mac OS X eller Linux... men derimod skal findes i Microsofts egne rækker; XP.  :thumbsup:

Kan kun følge op og sige ja! Forgæves forsøgt at få vista til at køre nogenlunde - og i det hele taget forstå galskaben!
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

ottedk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 81
Re: Windows Vista 32 / 64
« Svar #20 Dato: Januar 10, 2008, 02:19:24 am »
hvis jeg var dig ville jeg tage en 32 bit version med mindre du har et meget stort ram forbrug. max ram i 32 bit er 4 GB.

man skal bare huske at tælle al ram med, dvs ram på grafik kort trækker ned i hvor meget der er bruges af dig,

at sige at xp er bedre, er kun ren uvidenhed  :shock:

man kan godt have problemer med at køre med vista, men det er mest pga hardware der ikke understøtter vista.

design i kerne på vista og xp er meget stor. f.eks er mange hardware items flyttet væk fra kernel, havde feks problemer med en nvidia driver på min vista, der fik mit gfx til at gå ned, var dette sket i xp ville det kræve genstart. I vista bliver skærmen bare sort for derefter at starte din skærm op igen. selv hvis jeg spiller spil kører spillet bare videre  WOW f.eks.

der er lavet tests der viser at vista afvikler grafik programmer hurtigere end både dtp og spil

mht sikkerhed så kan xp og vista slet ikke sammelignes, firma relateret kan man feks nu fjerne en gpo, dette er ikke muligt i xp man kan kun ændre den ikke fjerne en regel. man kan styre rettigheder til at afvikle programmer, uden at skulle have en gpo fyldt med hash keys.
Da jeg arbejder i en meget revision tungt firma, med en meget styret desktop er dette en meget stor hjælp. VPN er bedre vista, dog en del problemer med 64 bit versioner og vpn mht cisco. Bitlocker er også en feature som er meget anvendelig på laptops

set med firma øjne er dog det minus, at der er krav til bedre hardware.

og den nye sp1 til vista får bare tingene til at køre endnu hurtigere. min boot tid faldt med ca 20 % efter sp1.







Trevize

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
  • bike: SV650SK6
Re: Windows Vista 32 / 64
« Svar #21 Dato: Januar 10, 2008, 08:02:24 am »
Jeg synes dog lige det skal nævnes at SP1 til Vista ikke er frigivet endnu. SP1 kommer Q1. Alle nuværende udgaver af SP1 er enten beta eller Release Candidates.
SP1 er et must da det ændrer på en række fundementale ting som f.eks en helt ny kernel. En ting man skal være klar over ved 64bit windows OS, er at det godt nok understøtter det brugen af mere hukommelse men det bruger også mere  - og det til hver enkelt lille process.
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Windows Vista 32 / 64
« Svar #22 Dato: Januar 10, 2008, 08:21:17 am »
Kører også Vista, og jeg venter spændt på SP1....

Men for at svare på spørgsmålet: Tror jeg ville vælge 32 bit-udgaven, da jeg kender flere der har haft problemer med drivere osv, som tidligere beskrevet. Men igen... Hvis du har brug for det, og har lysten til at prøve at få det til at virke, så go for it...
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Windows Vista 32 / 64
« Svar #23 Dato: Januar 10, 2008, 09:48:11 am »
hvis jeg var dig ville jeg tage en 32 bit version med mindre du har et meget stort ram forbrug. max ram i 32 bit er 4 GB.
max ram? det er bundkortet(bios) der sætter grænsen - vista kan godt køre med mere($)...
32bit og 64bit burger sådan set det samme i ram - selve viste køre fint med 2gb ram(altså med spil og programmer)

forskellen er bare hvordan cpu'en afvikler styresystemet og programmerne
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Windows Vista 32 / 64
« Svar #24 Dato: Januar 10, 2008, 09:57:10 am »
Jeg tror det har noget at gøre med at 32 bit operativsystemer kun kan allokere 4 Gb. Så nytter det ikke at der kan sidde 8 Gb på bundkortet :)
Sådan har det i hvert fald været med Windows 2003 32/64 bit.

Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.