Forfatter Emne: Hvad har du gjort ved din SV i dag?  (Læst 159901 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Sv: Hvad har du gjort ved din SV i dag?
« Svar #285 Dato: Maj 02, 2013, 09:45:56 am »
I går vaskede jeg den, dybdepolerede den, lakforseglede den og voksede den! Hvis sædet ikke var syntetisk var jeg sgu gledet af på vejen hjem! :D

Det ser fedt ud!!!  8) 8)   Hvilke produkter har du brugt??

Ja del endelig, ser skide godt ud :thumbsup:

Hov, havde slet ikke set at der var skrevet på mit indlæg her - Dog har Gregers vist fået en længere udredning på pm  :D

Men jeg kan også lige fortælle lidt her.

Jeg har vasket den, claybaret den, vasket den og så har jeg brugt en rotary poleringsmaskine med Chemical Guys Compound 2, og så compound 1. Derefter lakforsegling 2 gange og voks 2 gange.

Jeg er rimelig perfektionistisk og ville gerne have startet med compound 3 for at være kommet helt i dybden, men jeg har desværre ikke indkøbt 3'eren, fordi jeg ikke regnede med at den ville blive nødvendig. Det er også kun mikroskopiske ridser (men når man ved de er der....)
Se evt. flere billeder fra samme dag i salgsannoncen: http://www.123mc.dk/find/viewAd.php?directlinkID=66037

Gregers har spurgt lidt til et møde hvor vi kunne polere lidt. Jeg vil gerne tilbyde at vise hvordan jeg gør (altså jeg er jo ikke professionel eller noget, men tror at tålmodighed og perfektionisme har gjort meget for mine resultater), men jeg har desværre ikke lige mulighed for at lægge omgivelser til. Og jeg har altså heller ingen forsikring hvis jeg eller en anden brænder igennem en gammel og tynd lak (Har jeg dog ikke oplevet endnu, men har prøvet at poleret en vens Honda fra 92, og den havde altså ikke klarlak på længere fandt jeg ud af da mine polerskiver blev helt røde  :?)
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Hvad har du gjort ved din SV i dag?
« Svar #286 Dato: Maj 02, 2013, 01:33:46 pm »
Thansen batteri kører på 3. Sæson hos mig ! Den har stået uden lader hele vinteren, og sprang i gang i første hug. Bum.

(Har fin elektronisk lader - men hvem gider bøvle med det når det går fint uden, og batteriet koster så relativt lidt)
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Hr.Maul

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 141
  • huba huba
Sv: Hvad har du gjort ved din SV i dag?
« Svar #287 Dato: Maj 02, 2013, 01:44:28 pm »
I går vaskede jeg den, dybdepolerede den, lakforseglede den og voksede den! Hvis sædet ikke var syntetisk var jeg sgu gledet af på vejen hjem! :D

Det ser fedt ud!!!  8) 8)   Hvilke produkter har du brugt??

Hej Henrik

Ja del endelig, ser skide godt ud :thumbsup:

Hov, havde slet ikke set at der var skrevet på mit indlæg her - Dog har Gregers vist fået en længere udredning på pm  :D

Men jeg kan også lige fortælle lidt her.

Jeg har vasket den, claybaret den, vasket den og så har jeg brugt en rotary poleringsmaskine med Chemical Guys Compound 2, og så compound 1. Derefter lakforsegling 2 gange og voks 2 gange.

Jeg er rimelig perfektionistisk og ville gerne have startet med compound 3 for at være kommet helt i dybden, men jeg har desværre ikke indkøbt 3'eren, fordi jeg ikke regnede med at den ville blive nødvendig. Det er også kun mikroskopiske ridser (men når man ved de er der....)
Se evt. flere billeder fra samme dag i salgsannoncen: http://www.123mc.dk/find/viewAd.php?directlinkID=66037

Gregers har spurgt lidt til et møde hvor vi kunne polere lidt. Jeg vil gerne tilbyde at vise hvordan jeg gør (altså jeg er jo ikke professionel eller noget, men tror at tålmodighed og perfektionisme har gjort meget for mine resultater), men jeg har desværre ikke lige mulighed for at lægge omgivelser til. Og jeg har altså heller ingen forsikring hvis jeg eller en anden brænder igennem en gammel og tynd lak (Har jeg dog ikke oplevet endnu, men har prøvet at poleret en vens Honda fra 92, og den havde altså ikke klarlak på længere fandt jeg ud af da mine polerskiver blev helt røde  :?)

Hej Henrik

Hvad er claybaret? En form for ler voks...?  :huh: Hvor har du købt det og Chemichal Guys compund ? Vil gerne have min SV til at skinne som din...
SV1000N - ZX10R bagdæmper - Wirth progressive fjedre - PiperX filter - MIVV Titanium - armerede slanger - plov - Rizoma lir

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Sv: Hvad har du gjort ved din SV i dag?
« Svar #288 Dato: Maj 02, 2013, 02:03:23 pm »
I går vaskede jeg den, dybdepolerede den, lakforseglede den og voksede den! Hvis sædet ikke var syntetisk var jeg sgu gledet af på vejen hjem! :D

Det ser fedt ud!!!  8) 8)   Hvilke produkter har du brugt??

Hej Henrik

Ja del endelig, ser skide godt ud :thumbsup:

Hov, havde slet ikke set at der var skrevet på mit indlæg her - Dog har Gregers vist fået en længere udredning på pm  :D

Men jeg kan også lige fortælle lidt her.

Jeg har vasket den, claybaret den, vasket den og så har jeg brugt en rotary poleringsmaskine med Chemical Guys Compound 2, og så compound 1. Derefter lakforsegling 2 gange og voks 2 gange.

Jeg er rimelig perfektionistisk og ville gerne have startet med compound 3 for at være kommet helt i dybden, men jeg har desværre ikke indkøbt 3'eren, fordi jeg ikke regnede med at den ville blive nødvendig. Det er også kun mikroskopiske ridser (men når man ved de er der....)
Se evt. flere billeder fra samme dag i salgsannoncen: http://www.123mc.dk/find/viewAd.php?directlinkID=66037

Gregers har spurgt lidt til et møde hvor vi kunne polere lidt. Jeg vil gerne tilbyde at vise hvordan jeg gør (altså jeg er jo ikke professionel eller noget, men tror at tålmodighed og perfektionisme har gjort meget for mine resultater), men jeg har desværre ikke lige mulighed for at lægge omgivelser til. Og jeg har altså heller ingen forsikring hvis jeg eller en anden brænder igennem en gammel og tynd lak (Har jeg dog ikke oplevet endnu, men har prøvet at poleret en vens Honda fra 92, og den havde altså ikke klarlak på længere fandt jeg ud af da mine polerskiver blev helt røde  :?)

Hej Henrik

Hvad er claybaret? En form for ler voks...?  :huh: Hvor har du købt det og Chemichal Guys compund ? Vil gerne have min SV til at skinne som din...

Hej Maul

Claybar er en slags ler der renser lakken inden behandling med polermiddel - Jeg har indtil videre brugt en blok fra Sonax, men skal have købt noget nyt snart, og tror jeg køber det der hvor jeg køber alle mine andre produkter. Ikke for at gøre reklame, og admin må slette denne del hvis det træder på nogen regler, men jeg har købt hos bilvoks.dk

Chemical Guys forhandles også der.

Som skrevet længere oppe, så kan vi godt finde en dag hvor vi kan mødes og polere lidt - Gregers har nogle lokaler i København han gerne vil åbne for noget hygge...

Jeg vil gerne bidrage med den viden jeg har skrabet sammen. Jeg har også maskine og produkter, men vil dog ikke tilbyde at polere samtlige motorcykler der møder op (det bliver for dyrt i produkter :D), men kan godt fjerne de mærker der kan komme på tanken af en eventuel garage eller knæ osv...
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

Hr.Maul

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 141
  • huba huba
Sv: Hvad har du gjort ved din SV i dag?
« Svar #289 Dato: Maj 02, 2013, 02:24:26 pm »
I går vaskede jeg den, dybdepolerede den, lakforseglede den og voksede den! Hvis sædet ikke var syntetisk var jeg sgu gledet af på vejen hjem! :D

Det ser fedt ud!!!  8) 8)   Hvilke produkter har du brugt??

Hej Henrik

Ja del endelig, ser skide godt ud :thumbsup:

Hov, havde slet ikke set at der var skrevet på mit indlæg her - Dog har Gregers vist fået en længere udredning på pm  :D

Men jeg kan også lige fortælle lidt her.

Jeg har vasket den, claybaret den, vasket den og så har jeg brugt en rotary poleringsmaskine med Chemical Guys Compound 2, og så compound 1. Derefter lakforsegling 2 gange og voks 2 gange.

Jeg er rimelig perfektionistisk og ville gerne have startet med compound 3 for at være kommet helt i dybden, men jeg har desværre ikke indkøbt 3'eren, fordi jeg ikke regnede med at den ville blive nødvendig. Det er også kun mikroskopiske ridser (men når man ved de er der....)
Se evt. flere billeder fra samme dag i salgsannoncen: http://www.123mc.dk/find/viewAd.php?directlinkID=66037

Gregers har spurgt lidt til et møde hvor vi kunne polere lidt. Jeg vil gerne tilbyde at vise hvordan jeg gør (altså jeg er jo ikke professionel eller noget, men tror at tålmodighed og perfektionisme har gjort meget for mine resultater), men jeg har desværre ikke lige mulighed for at lægge omgivelser til. Og jeg har altså heller ingen forsikring hvis jeg eller en anden brænder igennem en gammel og tynd lak (Har jeg dog ikke oplevet endnu, men har prøvet at poleret en vens Honda fra 92, og den havde altså ikke klarlak på længere fandt jeg ud af da mine polerskiver blev helt røde  :?)

Hej Henrik

Hvad er claybaret? En form for ler voks...?  :huh: Hvor har du købt det og Chemichal Guys compund ? Vil gerne have min SV til at skinne som din...

Hej Maul

Claybar er en slags ler der renser lakken inden behandling med polermiddel - Jeg har indtil videre brugt en blok fra Sonax, men skal have købt noget nyt snart, og tror jeg køber det der hvor jeg køber alle mine andre produkter. Ikke for at gøre reklame, og admin må slette denne del hvis det træder på nogen regler, men jeg har købt hos bilvoks.dk

Chemical Guys forhandles også der.

Som skrevet længere oppe, så kan vi godt finde en dag hvor vi kan mødes og polere lidt - Gregers har nogle lokaler i København han gerne vil åbne for noget hygge...

Jeg vil gerne bidrage med den viden jeg har skrabet sammen. Jeg har også maskine og produkter, men vil dog ikke tilbyde at polere samtlige motorcykler der møder op (det bliver for dyrt i produkter :D), men kan godt fjerne de mærker der kan komme på tanken af en eventuel garage eller knæ osv...

KANON. Jeg napper fiffene inde admin fjerne indlægget  :lol: Takker
SV1000N - ZX10R bagdæmper - Wirth progressive fjedre - PiperX filter - MIVV Titanium - armerede slanger - plov - Rizoma lir

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Hvad har du gjort ved din SV i dag?
« Svar #290 Dato: Maj 04, 2013, 09:33:51 pm »
Henrik, hvilken maskine bruger du til dit "lakgeil" !? :D Ser fanme godt ud!
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Sv: Hvad har du gjort ved din SV i dag?
« Svar #291 Dato: Maj 04, 2013, 09:37:00 pm »
Henrik, hvilken maskine bruger du til dit "lakgeil" !? :D Ser fanme godt ud!

Jeg bruger en Einhell rotary.

Det er ikke verdensklasse eller noget, men den er relativ billig at komme igang med :)

Tak :) :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Hvad har du gjort ved din SV i dag?
« Svar #292 Dato: Maj 04, 2013, 09:44:20 pm »
Henrik, hvilken maskine bruger du til dit "lakgeil" !? :D Ser fanme godt ud!

Jeg bruger en Einhell rotary.

Det er ikke verdensklasse eller noget, men den er relativ billig at komme igang med :)

Tak :) :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
rotary er det det samme som dual action eller er det det modsatte? For går med overvejelserne med at købe en dual action maskine, da den skulle være bullit proof med hensyn til at man næsten ikke kan ødelægge lakken med sådan en da den er forholdsvis nem at bruge, har jeg læst mig frem til! :)
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Sv: Hvad har du gjort ved din SV i dag?
« Svar #293 Dato: Maj 04, 2013, 10:11:31 pm »
Henrik, hvilken maskine bruger du til dit "lakgeil" !? :D Ser fanme godt ud!

Jeg bruger en Einhell rotary.

Det er ikke verdensklasse eller noget, men den er relativ billig at komme igang med :)

Tak :) :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
rotary er det det samme som dual action eller er det det modsatte? For går med overvejelserne med at købe en dual action maskine, da den skulle være bullit proof med hensyn til at man næsten ikke kan ødelægge lakken med sådan en da den er forholdsvis nem at bruge, har jeg læst mig frem til! :)

Rotary og Dual Action (DA) er 2 forskellige ting. Rotary kører i cirkler uanset hvordan du vender og drejer den, og den kører mere eller mindre med samme omdrejninger uanset hvor hårdt du trykker.
DA er mere som en excentersliber i sine bevægelser. Samtidig er den indrettet så den ikke fungerer hvis du trykker for hårdt eller vinkler den.

Rotary er hurtigere at bruge, men sværere at lære og mere risikabel.
DA er bullet proof som du skriver. Mere eller mindre i hvert fald. Der kan jo altid sidde et sandkorn hvis den ikke er vasket ordentligt....


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

Klui

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 61
Sv: Hvad har du gjort ved din SV i dag?
« Svar #294 Dato: Maj 09, 2013, 11:50:55 pm »
Der er mange goder ved at være på et udvekslingsophold i Skotland - dette er en af dem :D
Jeg glæder mig til jeg kommer hjem nu! :lol:


nikolajbak

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 167
Sv: Hvad har du gjort ved din SV i dag?
« Svar #295 Dato: Maj 18, 2013, 05:49:43 pm »
Omdyset til 152,5 (Dynojet 148), boret åndehullet i slides til 1,4mm og justeret benzin/luft, fjernet snorklen, skiftet kædekit til en ekstra tand bagtil!

Av min arm, i 1. og 2. gear skal man være forsigtig med gassen nu 👊

Tak til catpoopman
SV650N 2001

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Hvad har du gjort ved din SV i dag?
« Svar #296 Dato: Juni 03, 2013, 06:42:18 pm »
Olieskift, koblingsvæske, bremsevæske...så hun skinner som en mis...tak for hjælpen til min supervisor og træner :) guruen himself :)
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: Hvad har du gjort ved din SV i dag?
« Svar #297 Dato: Juni 03, 2013, 06:51:15 pm »
Selv Tak Per ;-)
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Hvad har du gjort ved din SV i dag?
« Svar #298 Dato: Juni 03, 2013, 07:27:44 pm »
Selv Tak Per ;-)
Ja ja Søren du er stadig høj efter weekenden med farmand ... For meget fjolletobak ;-) håber at I have nogle gode timer sammen

Rettelse : hun både skinner og spinder som en mis....
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Hvad har du gjort ved din SV i dag?
« Svar #299 Dato: Juni 04, 2013, 11:07:29 pm »
Omdyset til 152,5 (Dynojet 148), boret åndehullet i slides til 1,4mm og justeret benzin/luft, fjernet snorklen, skiftet kædekit til en ekstra tand bagtil!

Av min arm, i 1. og 2. gear skal man være forsigtig med gassen nu 👊

Tak til catpoopman

Snorkel på en oldschool??
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(