Forfatter Emne: Trykt for hurtig på startknappen - Nu vil min MC ikke mer  (Læst 3895 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Lammy

  • Wannabe
  • Indlæg: 1
  • Bike: Sv650S
Trykt for hurtig på startknappen - Nu vil min MC ikke mer
« Dato: Maj 08, 2016, 07:51:40 pm »
Hejsa,

jeg har været på tur i Nordjylland og alt gik uden problemer. Men lige efter jeg kommer hjem vil jeg hurtig finde et anden parkeringsplads. Jeg drejer nøglen og indsprøjtning starter op. Normalt plejer jeg at vente til lyden slutter men dengang var jeg lidt for hurtig. Jeg trykker på startknappen og så slukker hele maskinen. Nu kan jeg ikke opstart min MC :/ Jeg drejer nøglen men der sker ikke noget.

Jeg gå ud fra at det var en sikring som gik i stykker. Men hvilke?

Undskyld for mit dårlig dansk ;)

MC er en SV650S K7

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Trykt for hurtig på startknappen - Nu vil min MC ikke mer
« Svar #1 Dato: Maj 08, 2016, 10:20:55 pm »
Det kan også være koblingskontakten.
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

AndersH

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 36
Sv: Trykt for hurtig på startknappen - Nu vil min MC ikke mer
« Svar #2 Dato: Maj 09, 2016, 01:22:58 am »
Hvis det er koblingskontakten kan den rimelig hurtigt skrues af og gives et skud "Kontakt60" (evt. WD40. Rens kontakterne. og prøv så at stå og aktiver koblingsgrebet imens du trykker på startknappen. Har lige skiftet min, samt bremsegrebskontakten, da de ikke kunne mere :)

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Trykt for hurtig på startknappen - Nu vil min MC ikke mer
« Svar #3 Dato: Maj 31, 2016, 10:20:29 pm »
Hvis du har justerbare greb på kan du også prøve at justere grebet helt ud, så det har den længest mulige vandring ind mod styret. Jeg har oplevet at koblingskontakten havde et død-punkt som oplevedes hvis man havde justeret grebene for langt ind mod styret.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: Trykt for hurtig på startknappen - Nu vil min MC ikke mer
« Svar #4 Dato: Juni 01, 2016, 08:41:38 am »
Du kan også hive stikkene til koblingskontakten af (det er, så vidt jeg ved, 2 spadestik, indkapslet i gummi) og så kortslutte de 2 med et stykke ledning eller et lille, fladt og tyndt stykke metal. På den måde undgår du at skulle justere koblingsgrebet helt og du tager helt din koblingskontakt ud af spillet (i forbindelse med fejlsøgning).
/Mads P.

norindk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 54
Sv: Trykt for hurtig på startknappen - Nu vil min MC ikke mer
« Svar #5 Dato: Juni 02, 2016, 09:25:22 am »
Når du drejer nøglen kommer der så lys i displayet?
Hvis ikke, så kontroller hovedsikringen under sædet. 
SV 650 SA K7