Forfatter Emne: Dårlig Behandlet af SUZUKI  (Læst 30805 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

slowhand30

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #75 Dato: Maj 13, 2007, 02:20:51 pm »
Jeg tror at den sorte er lettere at ramme med hensyn til ensfarvet, da det ikke er en metallak ellers så usædvanlig som den jeg har nu....Er der nogle herinde der har haft problemer med deres sorte ?

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #76 Dato: Maj 13, 2007, 02:28:21 pm »
Er det ikke metallak? - hvad er det så?

Der findes da utallige nuancer af sort.. - og det er garanteret heller ikke den samme maling der bliver brugt på metal og plast...
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

slowhand30

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #77 Dato: Maj 13, 2007, 02:31:46 pm »
Det er vel den sorte der er brugt i 2005 og her i 2007...Ligesom f.eks. gul...det er jo heller ingen metallak

eks:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14433

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #78 Dato: Maj 13, 2007, 02:46:17 pm »
Er det ikke metallak? - hvad er det så?
Jeg går ud fra han mener, at det ikke er en lak med glimmer i. Hvilket jeg i øvrigt ikke er sikker på. Den "gamle" sorte, som blandt andet Ole og jeg har, er faktisk en sort metallic. Men om det er den samme som de stadig bruger, skal jeg ikke kunne sige.

Der findes da utallige nuancer af sort.. - og det er garanteret heller ikke den samme maling der bliver brugt på metal og plast...
Det har du så ret i. Dog skulle det gerne være den samme nuance af sort, der bruges (men det burde det jo også have været med den fimse-blå).
Det med forskellige typer maling til hhv. metal og plast er også rigtigt. På en af min fars hyrevogne, en bordeaux Passat, var der forskel at se mellem klappen ved brændstofpåfyldningen (som var lavet af plast), og resten af bilens karrosseri. Ikke meget. Men det var der.

Men jeg tror det er rigtigt nok, at det er lettere at ramme den sorte. Der skal være en ret grel nuanceforskel, før man kan spotte den.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #79 Dato: Maj 13, 2007, 02:50:12 pm »
Det er vel den sorte der er brugt i 2005 og her i 2007...Ligesom f.eks. gul...det er jo heller ingen metallak

YAY: Pearl Nebular Black (lugter lidt af metal-lak)

Jeg går ud fra han mener, at det ikke er en lak med glimmer i.

Pearl er det samme som glimmer..

Farvekoden på min Golf var Black Magic Pearl - og det var en metallak.. - no doubt...

Da jeg fik malet min Almera var der også en minimal farveforskel på kofangere (plast) og karossen (metal) - det var selvom at det var malet i samme omgang, samme maler, samme farvekode..

- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #80 Dato: Maj 13, 2007, 02:51:56 pm »
Men jeg tror det er rigtigt nok, at det er lettere at ramme den sorte. Der skal være en ret grel nuanceforskel, før man kan spotte den.

Den rigtige maler kan også godt klare at male den rette farve - selvom at den var blå - det andet er sjusk.. :) (men det er vi nok allerede blevet enige om)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

slowhand30

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #81 Dato: Maj 13, 2007, 04:11:04 pm »
Synes nu ikke det ligner metallak på det link jeg lagde......ved bare at jeg fik af vide det var farven fra 2005 eller 2007  :undecided:

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #82 Dato: Maj 13, 2007, 05:59:45 pm »
Da jeg skulle have malet min Poly26 kåbe i YAY-sort, gned maleren lidt på styrkåben og udbrød "nå, det er jo bare sort". Hans ord. Formodentligt kommer den slags med erfaring, men han ramte den altså helt plet med "bare sort".
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #83 Dato: Maj 13, 2007, 06:15:47 pm »
Man må gå ud fra enhver lakerer/maler har en smule farvesans og ved hvad der skal til for at matche en eksisterende nuance. Sort er på ingen måde "bare" sort... Selv sort kan variere i udtryk; kold, varm, dyb, mat etc. og tilføjes lakering kan man "lege" endnu mere.

« Senest Redigeret: Maj 13, 2007, 06:17:49 pm af Kondi »
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #84 Dato: Maj 13, 2007, 06:28:21 pm »
Man må gå ud fra enhver lakerer/maler har en smule farvesans og ved hvad der skal til for at matche en eksisterende nuance. Sort er på ingen måde "bare" sort... Selv sort kan variere i udtryk; kold, varm, dyb, mat etc. og tilføjes lakering kan man "lege" endnu mere.

Nej da, selvfølgelig kan sort varieres i det uendelige. Jeg siger bare at for en autolakerer er der åbenbart ikke noget specielt bemærkelsesværdigt ved den YAY-sorte eller lakken. Jeg ville antage at de har et antal basisfarver de bruger når der skal blandes, om det så yderligere betyder at han kan nøjes med den sorte dåse eller at den YAY-sorte er så almindelig en blanding at den "bare" er sort, er uvist.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #85 Dato: Maj 13, 2007, 06:35:04 pm »
Det er jo det...  :wink:
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #86 Dato: Maj 13, 2007, 08:46:29 pm »
Da jeg skulle have malet min Poly26 kåbe i YAY-sort, gned maleren lidt på styrkåben og udbrød "nå, det er jo bare sort". Hans ord. Formodentligt kommer den slags med erfaring, men han ramte den altså helt plet med "bare sort".

Min K4 sort YAY Pearl Nebular black, har min kollega (automaler) kigger på, og jo når ma kommer ud i solen så er der en smule metal (blåt) i den. På farvekoden kunne firmaet der lev. malingen finde 2 forskellige, både en metal og en alm. farve. Så der er ikke bare en sort. Min plov er kommer fra KompoTech malet bestilt i farve YAY: og den har de altså bare malet sort uden metal. Det gør så ikke noget da man alligevel ikke kan se det pga. placeringen under cyklen, og de fleste ligger jo nok ikke på knæ for at studere den.


SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

SVésken!

  • Gæst
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #87 Dato: Maj 13, 2007, 10:36:39 pm »
Hey Søren....

Det var da en kanon nyhed, og sort er da klart et fint farvevalg( selvom jeg personlig er vild med gul :lol:)
Så mangler du jo kun at få prøvet mit sæde af...... Du ved jo hvor hun står "den gule SVeske" og lur mig om der ikke vil falde en lille kop øl af,efter prøveturen....... Vi snakkkes Søren og endnu engang "Tillykke" Rart I fandt en løsning :thumbsup:

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #88 Dato: Maj 14, 2007, 09:48:02 am »
Da jeg skulle have malet min Poly26 kåbe i YAY-sort, gned maleren lidt på styrkåben og udbrød "nå, det er jo bare sort". Hans ord. Formodentligt kommer den slags med erfaring, men han ramte den altså helt plet med "bare sort".

Min K4 sort YAY Pearl Nebular black, har min kollega (automaler) kigger på, og jo når ma kommer ud i solen så er der en smule metal (blåt) i den. På farvekoden kunne firmaet der lev. malingen finde 2 forskellige, både en metal og en alm. farve. Så der er ikke bare en sort. Min plov er kommer fra KompoTech malet bestilt i farve YAY: og den har de altså bare malet sort uden metal. Det gør så ikke noget da man alligevel ikke kan se det pga. placeringen under cyklen, og de fleste ligger jo nok ikke på knæ for at studere den.


SørenG

Yep, der er blåt metal i K4 sort.

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

slowhand30

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Dårlig Behandlet af SUZUKI
« Svar #89 Dato: Maj 15, 2007, 06:30:15 pm »
Er nu bare spændt på hvordan resultat bliver  :P

Og Sussi, vil meget gerne lige se hvordan resultatet er blevet, på din, og en kop øl lokker jo også, så kigger forbi når en dag   :whipped:

Søren