Forfatter Emne: Road Racing begynder  (Læst 10988 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Danielvt

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 28
    • Soundcore Mobildiskotek
Road Racing begynder
« Dato: November 14, 2012, 06:07:39 pm »
Hej alle!

Jeg har besluttet mig for, at jeg vil forsøge at snuse lidt til road racing.  Efter at have lavet lidt research fandt jeg frem til Team Trackday, som jeg kan forstå flere herinde også er medlem af.

Jeg hev fat i Flemming Lyng, da han var den første der dukkede op på Facebook, og vi har lige afsluttet en længere snak, hvor han fortalte en masse spændende. Har kun fået mere blod på tanden!
Han sagde også, at forummet her ville være et godt udgangspunkt for at få lidt mere hjælp mht. cykel-køb, DMU licens, økonomi og i det hele taget hvordan jeg kommer igang.

Jeg er 19 år gammel, og har tidligere kørt en smule "hygge"-cross hjemme på gården, men aldrig noget seriøst. Jeg fyldte 18 i November sidste år, og kom på det første motorcykelhold til foråret hvor jeg også købte min Suzuki SV 650 S. Jeg er mega bidt af at køre motorcykel, og kører så ofte jeg overhovedet kan komme afsted med det. Derudover går jeg på Rosborg Gymnasium i Vejle på 3. år og bliver (forhåbentligt  :dead: student til sommer) Derfor er mit budget heller ikke det største i verden. Jeg vil kunne skrabe omkring 20000,- sammen i start-up til evt. banecykel osv.

Desværre kan jeg ikke bruge min SV'er til at prøve roadracing af, da jeg ingen kasko-forsikring kan få på den pga. min alder  :(

Derfor må jeg nok ud og investere, men mon ikke også det bliver en god investering i smil! ;)

Umiddelbart er jeg ikke kræsen men vil helst holde mig til de 6-750 ccm.

Jeg snakkede også med Flemming om en DMU-official licens, hvor jeg kan arbejde til nogen trackdays hvilket jeg også gerne vil, idet budgettet jo er lidt stramt når man er studerende :)

Jeg har allerede fuld læderdragt, mc-handsker, støvler og hjelm og rygpanser. Så det skal jeg ikke ud og investere i.
Mine skrueevner er rimelige - jeg har skruet en del på mine gamle crossere så ville godt kunne fifle mig lidt frem.

Jeg kunne også godt tænke mig på længere sigt at køre rigtig ræs, så skal også have en DMU-licens på et tidspunkt, hvis jeg bliver rigtig bidt!

Nogen der har gode råd, hvordan kommer jeg rigtigt igang og hvordan søger jeg optagelse i f.eks. Team Trackday. Hvilken begynder-cykel er et godt udgangspunkt (den må stadig godt kunne følge med alle andre! ;) ) og hvor begynder jeg?

På forhånd tusinde tak for hjælpen!

Mvh. Daniel Vorting
- - Suzuki SV 650 S K5 - -
| Ixil Potte | Rizoma nr.-pladeholder og hvide blink | Hugger | Ego | Hvide rim-stripes | 6000k Xenon | Bundkåbe |

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Road Racing begynder
« Svar #1 Dato: November 14, 2012, 09:42:55 pm »
Var det måske en god idé at købe en track dag eller to inden du køber det vilde, lige gyldigt hvad de siger tvivler jeg på kasko'en dækker. Men sjovt er det.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Sv: Road Racing begynder
« Svar #2 Dato: November 15, 2012, 07:24:09 am »
Hej Daniel

Hvis du ikke allerede har taget kontakt - kan du se her hvordan du får kontakt til Team-Trackday

http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=18546.0

Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: Road Racing begynder
« Svar #3 Dato: November 15, 2012, 08:28:55 am »
Og så få meldt dig ind i team-Trackday gruppen http://www.facebook.com/groups/Team.Trackday  her på facebook.

Der kan du stille alle mulige relevante spørgsmål til køb af racer, og andre spørgsmål til trackdays etc.  :)