Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed > Teknik og vedligehold

Dæk på SVeren

(1/7) > >>

Kenn H. Jensen:
Jeg har haft en del transportKm i sidste sæson på min SV. Bagdækket har efterhånden form som et bildæk :wink: , og er ved at være ret nedslidt.

Jeg regner ikke med at skulle køre så mange transportKm på SVeren fremover, det er mest til hygge og sjov.

På forhjulet sidder et Bridgestone BT020, og det ser ud som om der er rigtigt mange Km i det endnu, så det er næsten synd at skulle kassere det. Skulle man smide et BT020 bagpå også, og så håbe på at det kommer til at passe sammen ved næste dækskift, eller skulle man prøve at sætte fordækket til salg her og i news:dk.marked.privat.motorcykel.stumpemarked, og så købe et sæt Pilot sport/power istedet ?

Det jeg godt vil opnå er en stabil og sikker maskine, specielt når det går hurtigt i kurverne, men der skal også være et fornuftigt bid i regnvejr.

Hvis der er nogen af jer der kender til billigere steder end Reifenversand, så sig til  :)

Martin P:
Jeg kører selv med Dunlop 208, og er sådan set godt tilfreds med dem, man skal dog være opmærksom på at der faktisk går et stykke tid inden de er varme.

Overvejede om jeg skulle prøve BT014, hvis jeg da kan finde dem til en fornuftig pris.

Jeg skal selv have bestilt et sæt meget snart, dækkene slides altså for hurtigt, det bliver kun til omkring 8000 km på et bagdæk.

runes-mc.dk:
Efter dæktesten i seneste nummer af Bike er jeg hooked på Michelin Pilot Power, når jeg engang får slidt de original monterede Dunlop dæk op.

Jeg var ellers også brændt varm på BT014 og har læst meget godt om forgængeren BT010, men Bike's testere var ikke så glade for fordækket.

ProBeast:

--- Citat fra: runes-mc.dk ---Efter dæktesten i seneste nummer af Bike er jeg hooked på Michelin Pilot Power, når jeg engang får slidt de original monterede Dunlop dæk op.

Jeg var ellers også brændt varm på BT014 og har læst meget godt om forgængeren BT010, men Bike's testere var ikke så glade for fordækket.
--- Afslutning på citat ---


Der er også ramaskrig på www.svrider.com mailinglisten over at BT010 ikke længere bliver produceret. BT014 er eftersigende ikke helt ligeså godt.

Ole:

--- Citat fra: runes-mc.dk ---Efter dæktesten i seneste nummer af Bike er jeg hooked på Michelin Pilot Power, når jeg engang får slidt de original monterede Dunlop dæk op.

Jeg var ellers også brændt varm på BT014 og har læst meget godt om forgængeren BT010, men Bike's testere var ikke så glade for fordækket.
--- Afslutning på citat ---


Hmm.. Du får nok ikke voldsomt mange kilometer ud af sådan nogle Pilot Power, tror du? :)

Hov.. Er den i det nye nummer af det danske Bike? Så skal jeg da vist på indkøb.. Medmindre den kan scannes, selvfølgelig :)

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version