Forfatter Emne: Startproblemer - Ingen gnist sv650 - 99  (Læst 1370 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Startproblemer - Ingen gnist sv650 - 99
« Dato: April 27, 2012, 10:52:22 am »
Hej SV'ere

Min grisling ville ikke starte i mandags. Massere af strøm på, sikringen var intakt, benzin var der nok af og startermotoren kørte fint rundt. Den startede bare ikke.
Jeg ventede nogle timer og prøvede så igen. Denne gang startede den. Ingen problem.

Men problemet er kommet igen. Var lidt naiv at tro problemet ville gå over, men nej

Kiggede lidt rundt herinde og så det muligvis kunne være både ventiler, stifter i karburatoren mm. der skulle renses, motioneres.   

Så jeg prøvede mig lidt frem. Fik sat et bilbatteri på så den ikke døde for strøm. Kontrollerede om den lugtede af benzin i udstødningen, Tjek. Måske var den druknet ?
Blev anbefalet af Sajmon at bruge diesel start spray hvis den var druknet. Men intet hjalp.

Derefter åbnede jeg op for tanken og tog et af tændrørene ud. Jeg satte tændrøret i hætten og holdte den op af stellet flere steder, men der kom ingen gnist.
https://www.dropbox.com/s/e855a6n97izi0tj/2012-04-26%2015.10.39.jpg

Jeg er lidt på bag bund lige nu og en lille smule stresset, da jeg skal til mestersvinger kursus d. 4 maj.

Er jeg ude I at købe nye tændspolere ? Er der forskel på for og bag tændspole ? Kan jeg have gjort den test med tændrøret forkert ?


Ville sætte stor pris på Jeres hjælp for lige nu står den ude på DTU og har ikke mulighed for at få den hjem

>> Vikingpower

sv650 s 99 grisling

 

Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Startproblemer - Ingen gnist sv650 - 99
« Svar #1 Dato: April 27, 2012, 12:45:49 pm »
1. kører starter hvis dødemand er aktiveret, og 2.prøv lige at holde røret på cyllinderen i stedet, stellet er jo lakkeret, er satme sur at lede det forkerte sted. Får spolen 12v?, ved ikke med grislingen men på min gamle hondak er jeg næsten sikker på at den lagde spændingen på 0 når den tændte
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Sv: Startproblemer - Ingen gnist sv650 - 99
« Svar #2 Dato: April 27, 2012, 02:12:15 pm »
tror at dødmandsknappen virker.

Jeg prøvede 4 forskellige steder på stellet og sørgede for at tændrøret sad helt oppe i hætten. På med tændrøret og så trykke på starten. Ingen gnist :(
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Startproblemer - Ingen gnist sv650 - 99
« Svar #3 Dato: April 27, 2012, 11:17:54 pm »
Var tændrøret vådt da du tog det op?

Starter du med choker?

Prøv lige begge tændrørshætter, og prøv at bytte tændrørerne hvis der er gnist på den ene.

Da den startede, gik den da perfekt på 2 cylindre fra start, eller først den ene, og kort tid efter den anden???
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

VikingPowerSV

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Sv: Startproblemer - Ingen gnist sv650 - 99
« Svar #4 Dato: April 28, 2012, 06:08:48 pm »
Har lagt et billede op af tændrøret.

Nu var jeg ude hos hende igår og underligt nok startede den i første forsøg. Synes ikke der var indikation af at den en cylender ikke kørte.

Det er jo så en periodisk fejl. Nu kommer spørgsmålet bare hvor den er.
Den sort/hvide Gris. 
       SV650s 99'