Forfatter Emne: SV1000 filter og/ eller powercommander?  (Læst 1983 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

yepher

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 10
  • Nu med en to hjulet...
SV1000 filter og/ eller powercommander?
« Dato: August 22, 2011, 06:08:21 pm »
Hej drenge og piger,

Efter at ha' tøffet rundt på min cykel et måneds tid er der lige kommet nyt stort bagdæk på og bremseklodsen er blevet skiftet...

Den spinder (larmer) som en mis, men jeg vil selvfølgelig gerne have mest muligt ud af cykel. Min kære mekaniker anbefalede at hvis jeg ville skifte det orginale luftfilter, så skulle jeg også smide powercommander på for at få mest muligt ud af cykel - specielt hvad ang bykørsel. Hvad er jeres anbefalinger/ erfaringen angående dette? :)

Udmiddelbart overvejer jeg selv at skifte filteret, da det ser ret nemt ud - am I right? :)

(jeg er bestemt ikke nogen ørn til at skue, men er det ikke bare at åbne hjelmen stortset....)

På forhånd tak! :)
I wanna be a billionaire so fricking bad.
Buy all of the things I never had.
Uh, I wanna be on the cover of Forbes magazine.
Smiling next to Oprah and the Queen.

melander

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 354
Sv: SV1000 filter og/ eller powercommander?
« Svar #1 Dato: August 23, 2011, 06:46:05 pm »
Det er meget let. Du skal løsne de 2 skruer der holder tanken (sidder oppe ved styret). Derefter er der 4-5 skruer som holder det øverste del af plastbeholderen, hvori filteret sidder. Skift filteret og gør samme procedure baglæns  :thumbsup:
Hvis du så er rigtig ude efter lyd/ performance, så monterer du en stage 2 ramme sammen med en PCIII, hvorefter du får SVinet kørt ind. Du vil ALDRIG fortryde det!
Held og lykke  :orkester:
PT: Uden MC ;-(
Tidligere: SV 650 sa k7 og Sv1000 s K7 (08) med Bi-xenon/ angel eyes, KN filter/ stage 2 ramme, Rizoma lir og PC III ;-)

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: SV1000 filter og/ eller powercommander?
« Svar #2 Dato: August 24, 2011, 01:30:01 pm »
Du skal lige skrue de 2 sidedæksler af under sædet samt selve sædets 2 skruer og af med sædet før du kan vippe tanken op.

Der er så en stålpind med som kan holde tanken oppe. (den skal i hullet i møtrikken til topbroen)
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Damage

  • Gæst
Sv: SV1000 filter og/ eller powercommander?
« Svar #3 Dato: August 24, 2011, 01:36:17 pm »

Den spinder (larmer) som en mis, men jeg vil selvfølgelig gerne have mest muligt ud af cykel. Min kære mekaniker anbefalede at hvis jeg ville skifte det orginale luftfilter, så skulle jeg også smide powercommander på for at få mest muligt ud af cykel - specielt hvad ang bykørsel. Hvad er jeres anbefalinger/ erfaringen angående dette? :)


Når du har skiftet potter og luftfilter er der stor sandsynlighed for at motoren kører for magert og det kan skade motoren. Derfor skal du enten få den originale ECU justeret så den kører korrekt igen eller invistere i en PC som så bliver justeret ind.

Sortberg

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 385
  • Tømrer af guds nåde
    • MCG
Sv: SV1000 filter og/ eller powercommander?
« Svar #4 Dato: August 28, 2011, 12:39:05 am »
Pc 3, og nedgearing, og rullet,  så har du fået det bedste ud af cyklen,  synes jeg.  Ved nedgearing er det en god idé med en spedohealer,  ellers skal du være opmærksom på fejlvisning :)