Forfatter Emne: yusimura eller Micron Carbon udstødninger  (Læst 8504 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Michael N

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 162
  • GSXr1300K8 Hayabusa
yusimura eller Micron Carbon udstødninger
« Dato: April 10, 2007, 02:49:25 pm »
Jeg står over for at skulle vælge imellem disse 2, hvilken ville i vælge.
til historien skal det lige siges at jeg oprindeligt havde bestilt Yusimura, men på grund af leveringstiden overvejer jeg i stedet Micron
Hayabusa Sort / Orange

LunD^

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
Re: yusimura eller Micron Carbon udstødninger
« Svar #1 Dato: April 10, 2007, 02:54:53 pm »
Jeg ved bare at Micron lyder for lækkert på en SV. :)
Suzuki SV650s ´99 powered by Mivv. Check møgSVinet ud på http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8009

Michael N

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 162
  • GSXr1300K8 Hayabusa
Re: yusimura eller Micron Carbon udstødninger
« Svar #2 Dato: April 10, 2007, 03:54:03 pm »
takker, bare lidt surt, jeg havde bestilt potterne i november måned hos min forhandler  :club: :club:
Hayabusa Sort / Orange

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: yusimura eller Micron Carbon udstødninger
« Svar #3 Dato: April 10, 2007, 03:56:48 pm »
Jeg har ødelagt fem Micron-potter, men har en fornemmelse af, at det er mig den er gal med, for hverken jeg selv eller forhandleren (det skal han jo sige) har hørt om andre, der har været udsat for noget lignende.
Derudover kan jeg faktisk godt lide Micron. Specielt deres måde at samle potten på, synes jeg vældig godt om. Den er nemlig samlet med én eneste skrue, hvilket betyder at man ikke skal til at bore popnitter ud og skyde nye i, hver eneste gang man skal skifte uld.
Derudover kan jeg kun være enig med LunD^ i, at en Micron bare lyder for godt! :D
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Michael N

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 162
  • GSXr1300K8 Hayabusa
Re: yusimura eller Micron Carbon udstødninger
« Svar #4 Dato: April 10, 2007, 04:15:34 pm »
Tak for infoet, så er jeg overbevist, det er bare lidt svært at vælge noget andet når man nu har ventet på de andre i så lang tid. nå men jeg får formentlig monteret Micron potter samt PC og KN filter imorgen, så nu glæder jeg mig bare til at høre den fede lyd.  :orkester:
Hayabusa Sort / Orange

slowhand30

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: yusimura eller Micron Carbon udstødninger
« Svar #5 Dato: April 10, 2007, 09:15:04 pm »
Freddy....Hvordan har du ødelagt 5 Micron potter...hvad er der sket med dem ?

Jeg har selv en Yoshimura potte på min SV650SK6...Virker som rigtigt godt kram, men den måtte nok gerne have haft en dybere lyd efter min mening...Måske er det bare fordi det kun er en 650  :whatever:

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: yusimura eller Micron Carbon udstødninger
« Svar #6 Dato: April 11, 2007, 12:05:45 am »
Freddy....Hvordan har du ødelagt 5 Micron potter...hvad er der sket med dem ?

Jeg har selv en Yoshimura potte på min SV650SK6...Virker som rigtigt godt kram, men den måtte nok gerne have haft en dybere lyd efter min mening...Måske er det bare fordi det kun er en 650  :whatever:
Det er en længere historie, men her kommer den...
Jeg købte et Micron Hi-Level fuldt system til cyklen, da den var ca. 1½ måned gammel. Det var med en carbon-potte.

På dette billede kan man se, at der sidder en gummibeskyttelse mellem potten og det stålbånd, der holder denne. Man kan også tydeligt se, at gummiet er flået i stumper og stykker. Nøjagtigt det samme skete på min første potte, og det endda efter blot en måned. På daværende tidspunkt havde Micron ikke "forfinet" designet på det pågældende stålbånd, derfor kunne det ikke spændes stramt nok sammen, hvilket var grunden til at gummiet gik i stykker. Og uden det beskyttende gummi kunne stålbåndet stille og roligt gnave sig igennem carbonskallen på potten. Jeg fik selvfølgelig byttet potten på garantien, og valgte så en titaniumpotte. Den klarede sig også fint nok (på det tidspunkt havde Micron åbenbart lært af erfaringer, og havde forbedret stålbåndet), indtil potten simpelthen gik op i svejsesømmen, hele vejen fra den forreste endekappe og op midtpå hvor stålbåndet sidder. Derfra var titaniumkappen så revnet langs med stålbåndet helt om til den anden side. Igen blev den byttet på garantien, også denne gang til en titanium, blot den farvede variant. Den klarede sig så helt til sommeren 2005, hvor den lige pludselig døde på en banedag i Tyskland. Jeg kørte dengang med et modificeret potteophæng, som sad lidt længere fremme end det oprindelige Micron-ophæng. Dette har sikkert haft en del af skylden, samtidig med at den forreste af siliconegummiringene (som sidder mellem pottekappen og endestykkerne) var gået sig en tur, sikkert på grund af vibrationer. I hvert fald var resultatet, at titaniumkappen var gledet fremad, og simpelthen havde udvidet sig så kappen i den ene ende lignede en trompet. Denne gang var der ingen hjælp at hente fra garantien, så jeg måtte selv til lommerne. Jeg kunne dog nøjes med at købe en ny yderkappe, hvilket jeg så selvfølgelig gjorde. Og det er så den, der nu er endt sine dage, som det kan ses på billedet. Igen fordi der er et eller andet galt med det der skide stålbånd, tydeligvis.
Dette giver i øvrigt "kun" fire ødelagte potter. Ved ikke lige, hvor den femte er kommet fra. Men jeg synes nu stadig, det er en temmelig dårlig statistik.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: yusimura eller Micron Carbon udstødninger
« Svar #7 Dato: April 11, 2007, 06:30:29 am »
Citér
Men jeg synes nu stadig, det er en temmelig dårlig statistik.

Det må jeg give dig ret i, ihvertfald på din cykel. Men skal da helt sikkert tages i betragtning når valg af potte står på dagsordnen.



SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

jeppe

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 125
Re: yusimura eller Micron Carbon udstødninger
« Svar #8 Dato: April 11, 2007, 12:22:19 pm »
Yusimura

prøv det prøv det det er bare så godt


jeg kan kun anbefale Yusimura det holder og har en rigtig fed lyd
SV1000S med öhlins gaffel og bagdæmper så bliver det ikke meget bedre

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: yusimura eller Micron Carbon udstødninger
« Svar #9 Dato: April 11, 2007, 01:12:31 pm »
Yusimura

prøv det prøv det det er bare så godt


jeg kan kun anbefale Yusimura det holder og har en rigtig fed lyd

I'm with Jeppe  :thumbsup:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

pling

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 260
  • SV 650S - 1999
Re: yusimura eller Micron Carbon udstødninger
« Svar #10 Dato: April 11, 2007, 02:02:37 pm »
Så tag dig dog sammen og invester i et komplet sæt Akrapocic i titanium.... Det holder...
Rød SV 650 S - fuld Akrapovic titanium - jetkit - hævet tank - huller i luftfilter...... (er nu konens maskine)

Rød Aprilia RSV Mille 2003 (Min "nye" maskine)

Sort GSX-R250 toprestaureret 1992 (Sønnens maskine)

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: yusimura eller Micron Carbon udstødninger
« Svar #11 Dato: April 11, 2007, 04:49:34 pm »
På dette billede kan man se,

...de flotte polerede fælgkanter som Freddymanze holder sig  :respekt:

Det Zpam, I kan ta' det!!

/ Nælz  8)
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Michael N

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 162
  • GSXr1300K8 Hayabusa
Re: yusimura eller Micron Carbon udstødninger
« Svar #12 Dato: April 11, 2007, 11:21:31 pm »
Tak for alle input, jeg har nu fået montereret Micron potter samt PCIII og KN filter, det giver en rigtig fed dyb lyd, og PCIII giver en formidabel respons i alle områder, her er lidt billeder:
Hayabusa Sort / Orange

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: yusimura eller Micron Carbon udstødninger
« Svar #13 Dato: April 12, 2007, 12:50:19 am »
fedt det ser godt ud :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
   

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: yusimura eller Micron Carbon udstødninger
« Svar #14 Dato: April 12, 2007, 08:54:20 am »
super fed bike! :) ville dog klæde den med små blink foran :)