Forfatter Emne: Xenon, hvordan....  (Læst 7643 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Xenon, hvordan....
« Svar #15 Dato: Maj 13, 2007, 09:37:23 pm »
Hvor godt er lyset eller`s til forskæld, altså er det meget bedre med Bi-xenon ?
Efter jeg lavede min SV om til "S" er jeg blevet godt skuffet over hvor dårligt forlys der faktisk er på den, selv med den store grimme runde forlygte på "N" er lyset markant bedre..

Utroligt, min S lyser virkelig godt. Kan det ikke bare være en justering eller nye pærer der skal til ??

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Stoffer

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 137
Re: Xenon, hvordan....
« Svar #16 Dato: Maj 14, 2007, 11:00:12 am »
Min er så en S men here goes:
Hvis du løfter tanken, piller toppen at luftfilterkassen, piller "snablen" ud af låget, monterer låget igen.
Nu skulle du gerne have plads til en ballast lige foran luftfilterkassen. Og der forest på stellet er der også hul til ledningsføring.
Sådan ser det ihvertfald ud på en S K4.
Alternativt er at placere den inde i luftfilterkassen og så trække ledningerne ud gennem et hul i sider i nogle tætsluttende gummigennemføringer.

håber du kan bruge det til noget.


SørenG



Se det lyder jo til at være løsningen....Det vil jeg se på når jeg bliver mobil igen (sidder med det ene ben i fuld gips, efter et fald på job, med et revnet skinneben tilfølge.....PIS)
Schuberth S1 Carbon.= Sort Guld....

BMW F 800 S

jimstar

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 110
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3628
Re: Xenon, hvordan....
« Svar #17 Dato: Maj 15, 2007, 12:52:07 am »
Hvor godt er lyset eller`s til forskæld, altså er det meget bedre med Bi-xenon ?
Efter jeg lavede min SV om til "S" er jeg blevet godt skuffet over hvor dårligt forlys der faktisk er på den, selv med den store grimme runde forlygte på "N" er lyset markant bedre..

Utroligt, min S lyser virkelig godt. Kan det ikke bare være en justering eller nye pærer der skal til ??

Mvh
GD

Hmm jeg ved det ikke, det var ellers helt nye pære jeg startede ud med men det kan være det er noget billig skrammel jeg har købt ( Harald nyborg pære )

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: Xenon, hvordan....
« Svar #18 Dato: Maj 15, 2007, 10:24:04 am »
Hvor godt er lyset eller`s til forskæld, altså er det meget bedre med Bi-xenon ?
Efter jeg lavede min SV om til "S" er jeg blevet godt skuffet over hvor dårligt forlys der faktisk er på den, selv med den store grimme runde forlygte på "N" er lyset markant bedre..

Utroligt, min S lyser virkelig godt. Kan det ikke bare være en justering eller nye pærer der skal til ??

Mvh
GD

Hmm jeg ved det ikke, det var ellers helt nye pære jeg startede ud med men det kan være det er noget billig skrammel jeg har købt ( Harald nyborg pære )

Køb Osram ved T-hansen. Det er rigtig gode pærer og de koster kun 39kr pr stk. Glem alt om SUPERWHITE-XENON el.lign..... Køb en standard pære fra Phillips eller Osram, det virker hver gang..

http://www.thansen.dk/product.asp?c=913365879&n=-2103501320&pn=-2110892105
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Xenon, hvordan....
« Svar #19 Dato: Maj 15, 2007, 10:49:12 am »
Hvor godt er lyset eller`s til forskæld, altså er det meget bedre med Bi-xenon ?
Efter jeg lavede min SV om til "S" er jeg blevet godt skuffet over hvor dårligt forlys der faktisk er på den, selv med den store grimme runde forlygte på "N" er lyset markant bedre..

Utroligt, min S lyser virkelig godt. Kan det ikke bare være en justering eller nye pærer der skal til ??

Mvh
GD

Hmm jeg ved det ikke, det var ellers helt nye pære jeg startede ud med men det kan være det er noget billig skrammel jeg har købt ( Harald nyborg pære )

Billige pærer har tendens til at sidde lidt skævt i fatningen = lyset rammer ikke parabolen rigtigt = skodlys..

Steen har ret i at Osram eller Phillips virker....

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Xenon, hvordan....
« Svar #20 Dato: Maj 15, 2007, 03:57:48 pm »
Blot lidt input til jeres diskussion om forskellen til pærer.

Jeg har prøvet en standard pære og en Philips Bluevision 4000k. Godt nok er philips pæren uhyggelig dyr (tror listeprisen er 3-400 kroner).

Men den giver meget bedre lys .. selv dem der kører foran mig efter jeg skiftede pæren kan se forskellen. (I sidespejlet :P)

http://www.powerbulbs.co.uk/default.asp?product.asp?numRecordPosition=1&P_ID=167&strPageHistory=cat&strKeywords=&SearchFor=&PT_ID=77

(den kan købes i england til 150-200 kroner for to)
« Senest Redigeret: Maj 15, 2007, 04:08:06 pm af Nikolaj »
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

MUUNK

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Xenon, hvordan....
« Svar #21 Dato: Maj 15, 2007, 10:59:17 pm »
Vil lige hører om der er nogen der kender et sted på nettet at købe Xenon kits, hvor der IKKE skal trækkes 12 volt til batteriet? - til rimelige penge selvfølgelig. :-)

Var i bilexperten i dag, og han havde et sæt til 2200,- uden der skulle trækkes 12 volt fra batteriet. Så det må kunne fås billigere på nettet et eller andet sted.
Kawasaki ZX10-R 07´ sort ;-)

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Xenon, hvordan....
« Svar #22 Dato: Maj 16, 2007, 02:40:07 am »
Vil lige hører om der er nogen der kender et sted på nettet at købe Xenon kits, hvor der IKKE skal trækkes 12 volt til batteriet? - til rimelige penge selvfølgelig. :-)

Var i bilexperten i dag, og han havde et sæt til 2200,- uden der skulle trækkes 12 volt fra batteriet. Så det må kunne fås billigere på nettet et eller andet sted.
Hvorfor vil du ikke trække direkte fra batteriet? Det er da det bedste/mest stabile sted at hente forsyningen fra. Du kan desuden selv bestemme dimensionen på kablingen, og risikerer på den måde heller ikke at overbelaste det eksisterende ledningsnet.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Xenon, hvordan....
« Svar #23 Dato: Maj 16, 2007, 07:52:05 am »
Vil lige hører om der er nogen der kender et sted på nettet at købe Xenon kits, hvor der IKKE skal trækkes 12 volt til batteriet? - til rimelige penge selvfølgelig. :-)

Var i bilexperten i dag, og han havde et sæt til 2200,- uden der skulle trækkes 12 volt fra batteriet. Så det må kunne fås billigere på nettet et eller andet sted.

Mig bekendt skal alle H4-kit have 12V - alle de andre pærertyper skal ikke..
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

MUUNK

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Xenon, hvordan....
« Svar #24 Dato: Maj 16, 2007, 10:23:03 am »
Vil lige hører om der er nogen der kender et sted på nettet at købe Xenon kits, hvor der IKKE skal trækkes 12 volt til batteriet? - til rimelige penge selvfølgelig. :-)

Var i bilexperten i dag, og han havde et sæt til 2200,- uden der skulle trækkes 12 volt fra batteriet. Så det må kunne fås billigere på nettet et eller andet sted.
Hvorfor vil du ikke trække direkte fra batteriet? Det er da det bedste/mest stabile sted at hente forsyningen fra. Du kan desuden selv bestemme dimensionen på kablingen, og risikerer på den måde heller ikke at overbelaste det eksisterende ledningsnet.

Jeg vil bare helst undgå at rode med for mange ledninger simpelthen :-) Og hvis det findes, så kan jeg ikke se hvorfor jeg ikke skulle tage det. Da det helt klart vil være det nemmeste. Og den med at det belaster ledningsnettet, der er jeg af den overbevisning at det er et så kort øjeblik, at der umuligt kan ske noget.
Kawasaki ZX10-R 07´ sort ;-)

Bo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 633
  • DFM
Re: Xenon, hvordan....
« Svar #25 Dato: Maj 16, 2007, 11:09:29 am »
Ham her: http://www.busazilla.com/hid_kit.php sælger ifg ham selv plug-n-play løsninger, både som "alm" xenon og bi-xenon til hhv ca. 600,- og 1000,- DKK i flere forskellige farver (fra 3000 til 12000 Kelvin).... Om de er noget værd skal jeg ikke kunne udtale mig om...

/bo
MC-løs :-/

pling

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 260
  • SV 650S - 1999
Re: Xenon, hvordan....
« Svar #26 Dato: Maj 16, 2007, 11:29:07 am »
Ham her: http://www.busazilla.com/hid_kit.php sælger ifg ham selv plug-n-play løsninger, både som "alm" xenon og bi-xenon til hhv ca. 600,- og 1000,- DKK i flere forskellige farver (fra 3000 til 12000 Kelvin).... Om de er noget værd skal jeg ikke kunne udtale mig om...

/bo

Så vidt jeg kan se, så er systemet kun plug and play til Hayabusa. Jeg kan ikke finde noget om, at det skulle passe til et SVin.
Rød SV 650 S - fuld Akrapovic titanium - jetkit - hævet tank - huller i luftfilter...... (er nu konens maskine)

Rød Aprilia RSV Mille 2003 (Min "nye" maskine)

Sort GSX-R250 toprestaureret 1992 (Sønnens maskine)

Bo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 633
  • DFM
Re: Xenon, hvordan....
« Svar #27 Dato: Maj 16, 2007, 11:40:28 am »
Ja, det kan selvfølgelig godt være... Det havde jeg ikke lige tænkt over....

/bo
MC-løs :-/

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Xenon, hvordan....
« Svar #28 Dato: Maj 16, 2007, 02:11:42 pm »
Ham her: http://www.busazilla.com/hid_kit.php sælger ifg ham selv plug-n-play løsninger, både som "alm" xenon og bi-xenon til hhv ca. 600,- og 1000,- DKK i flere forskellige farver (fra 3000 til 12000 Kelvin).... Om de er noget værd skal jeg ikke kunne udtale mig om...

/bo

Så vidt jeg kan se, så er systemet kun plug and play til Hayabusa. Jeg kan ikke finde noget om, at det skulle passe til et SVin.
Det gør det bestemt heller ikke. Det omtalte kit har pærerne til en Busa (9007 til fjernlys, H7 til nærlys), og det bliver nok en anelse bøvlet at skohorne ind i en SV forlygte. Oldschool kører med to styks H1, og K3+ kører med to H4. :wink:
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Bo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 633
  • DFM
Re: Xenon, hvordan....
« Svar #29 Dato: Maj 16, 2007, 02:25:06 pm »
Skal tydeligvis så meget på læsekursus en af de nærmeste dage ;-)

/bo
MC-løs :-/