Forfatter Emne: Hjæælp!! F.. skrue i dækket!!  (Læst 3852 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Drlund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 332
Hjæælp!! F.. skrue i dækket!!
« Dato: Juni 13, 2006, 08:44:53 pm »
Som enkelte af jer nok har bemærket, dukkede jeg ikke op til Mc-tirsdag, på trods af det dejlige vejr: Har fået et forp.... skrue op lige midt i fordækket (Ser ud til at den holder tæt alligevel, så jeg har ladet skruen sidde i). Tænker kraftigt på at få den kørt ud til FA-Moto Ib i morgen. Men hvad mener I - skal man ha' et nyt forddæk på (Har kun kørt omkring en 3600km - Org. Dunlop) Eller kan man få sat en prop I - eller det værste scenarie: skal man skifte begge dæk?
Drlund aka Daniel

SV1000SK4

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: Hjæælp!! F.. skrue i dækket!!
« Svar #1 Dato: Juni 13, 2006, 09:22:36 pm »
Hvis skruen ikke har punkteret dækket, kan det være at den ikke er gået i gennem slidlaget, og så gør det nok ikke det store at du kører videre med dækket.
Har den til gengæld pløjet sig igennem dækket, kan du måske reparere det med en prop.  Det koster selvfølgelig en smule arbejdsløn hvis du lader et værksted gøre det, men det er jo nok ikke det værste.
Jeg tror ikke du med din ikke alt for vilde kørsel vil få et problem med at køre med en prop, men det må du hellere lade en fagmand vurdere i det konkrete tilfælde.
Du skal selvfølgelig olyse ham at du har tænkt dig at tage på ferie i en måned med dækket... (ikke sandt?)

Hvis du skifter dæk, er der god grund til at vælge noget andet end de originalmonterede Dunlop. Også selvom du vælger noget i samme kategori, vil jeg mene at du finder bedre dæk hos Metzler/Pirelli eller Michelin. Derfor ville jeg anbefale at skifte sætvis.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Hjæælp!! F.. skrue i dækket!!
« Svar #2 Dato: Juni 13, 2006, 10:13:33 pm »
Da jeg fik en skrue i dækket valgte jeg, stik imod alles råd, at bruge det der lappeskum til en hundredemand. Det skulle være så dårligt, ubalance i dækket, jeg ville komme hoppende på min fine cykel ville jeg.
Bæh. Det mærkede jeg nu altså intet til. Måske fordi jeg på det tidspunkt stadig var relativt urutineret, med 4 måneders kørsel under vesten. Men jeg havde det dæk med på Ring Djursland og mærkede intet underligt. Det er klart noget jeg vil prøve igen. Måske vil jeg så kunne mærke forskel, men til en hund er det værd at prøve.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Sv: Hjæælp!! F.. skrue i dækket!!
« Svar #3 Dato: Juni 13, 2006, 10:31:15 pm »
Du kan sagtens sætte (få en dækmand til det) en prop i, jeg kørte de sidste 4-5000 km med et lappet bagdæk.

No problemo, de lapper der sættes i idag holder fint, jeg ville dog ikke køre med et lappet dæk på bane, men der er temperaturen også lidt højere. Jeg tror da nok den ville holde, men ville tænke på det hele tiden  :undecided:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Hjæælp!! F.. skrue i dækket!!
« Svar #4 Dato: Juni 13, 2006, 10:39:22 pm »
Jeg har på et tidspunkt haft ringet til stevens MC, for at høre om de ku lappe mit dæk med en prop. og da han hørte hvad det var for et dæk/MC det skulle på , ville han ikke gøre det. Han sagde at propperne er godkendt til omkring 90-100 km/t , og når min cykel snildt ku køre meget mere end det, ville han ikke gøre det. Det ville han ik have på sin samvittighed.

Det er meget enkelt.. hvis ik det er utæt, så prøv at skru skruen lidt ud, begydner der at sive kuft ud, ja så er du punkteret.  Det er sur røv, og så ville jeg skifte det.. og ISÆR fordækket..   hvis den holder tæt, ja så er skruen ikke gået i  :D

Drlund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 332
Sv: Hjæælp!! F.. skrue i dækket!!
« Svar #5 Dato: Juni 13, 2006, 11:35:26 pm »
Citér
Det er sur røv, og så ville jeg skifte det.. og ISÆR fordækket
Ja, du har sku nok ret Luske. Har lige snakket med en kammerat, som har kørt i mange år. Han lagde vægt på, at det er forhjulet den er gal med, og så ville han skifte dækket - lortet holder ikke tæt...så jeg håber bare Ib og co. kan klare det her rimeligt hurtigt :undecided:
Under alle omstændigheder ville jeg ha' det ret dårligt med at ta' på den lange tur til sommer og så ikke være sikker på at skidtet holder hele turen...
Drlund aka Daniel

SV1000SK4

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Sv: Hjæælp!! F.. skrue i dækket!!
« Svar #6 Dato: Juni 14, 2006, 09:01:20 am »
Under alle omstændigheder ville jeg ha' det ret dårligt med at ta' på den lange tur til sommer og så ikke være sikker på at skidtet holder hele turen...
Ja det ville være meget dumt - for at sige det mildt  :D (no offense  :D)   det kan jo let ødelægge hele jeres ferie..  men bevares, det er da en tur i kommer til at huske. Det er jo de sjove mærkelige situationer om hvordan man klarer sig ud af problemer i et fremmed land der tit gir sjove historier og ikke mindst erfaringer  :D

Drlund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 332
Sv: Hjæælp!! F.. skrue i dækket!!
« Svar #7 Dato: Juni 14, 2006, 12:50:06 pm »
Ikke for at "spamme" min egen tråd :D så vil jeg alligevel lige følge op på hvad det er endt med. Er lige kommet hjem fra Fa-Moto. Ib mente han uden problemer kunne lappe hullet i dækket, også selvom det er fordækket skidtet sad i. Men da jeg fortalte ham, at vi skal længere tids afsted sydpå, ændrede han mening og anbefalede, at vi fik skiftet dækket - bla. på grund af, at de noget højere temperaturer dernede kan ha' indflydelse på hvor godt lapningen holder...I hvertfald får jeg nu sat et Metzeler Roadtec Z6 på - skulle vidst være fint nok? Spurgte forøvrigt Ib hvad han mente om at køre med forskellige dæk på. Det tog han ikke specielt tungt... :wink:
Citér
men bevares, det er da en tur i kommer til at huske. Det er jo de sjove mærkelige situationer om hvordan man klarer sig ud af problemer i et fremmed land der tit gir sjove historier
- hehe ja, ja Luske det kan godt være, men spørger vi konen så tror jeg hun er rimeligt uenig  :lol: 
Hmm bare surt, at fordi håndværkeren henne om hjørnet ikke kan holde styr på sine skruer og søm (Har lige samlet 3-4 skruer af samme type som "stodderen" op), så skal det koste 1300-1400,- og 2 dage uden mc :undecided:
« Senest Redigeret: Juni 14, 2006, 12:56:02 pm af Drlund »
Drlund aka Daniel

SV1000SK4

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Sv: Hjæælp!! F.. skrue i dækket!!
« Svar #8 Dato: Juni 14, 2006, 02:14:55 pm »
Hmm bare surt, at fordi håndværkeren henne om hjørnet ikke kan holde styr på sine skruer og søm. Har lige samlet 3-4 skruer af samme type som "stodderen" op

Det er lige en skrue til hvert af hans dæk. Frem med skruemaskinen  :cheesy:


Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Re: Hjæælp!! F.. skrue i dækket!!
« Svar #9 Dato: Juni 15, 2006, 04:54:42 pm »
Er lige kommet hjem fra www.alex-mc.dk med bagfælgen i bagagerummet påmonteret et nyt Pilot Power.

Punkterede nemlig også igår :(
Opdagede det ved at den begyndte at sejle i svingene :shock:
Fandt en flænge på 3 cm i bagdækket, hvor i nøglen passede fint :x
Da dækket kom af kunne man se at flængen var ca. 1 cm på indersiden.
Aner ikke hvad jeg ramte :huh:

Nå, super hurtig service hos Alex, tak for det.

Ses derude, jeg skal ud og køre nupperne af :grin:
« Senest Redigeret: Juni 15, 2006, 04:56:57 pm af T. Brun »
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool