Forfatter Emne: Dødt SVin... :(  (Læst 15491 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Sv: Re: Dødt SVin... :(
« Svar #30 Dato: Juli 03, 2006, 11:23:37 am »
KUDOS til Banditten for at hjælpe Freddy et godt stykke ned i Tyskerlandet for at hente en ny SVeske til SFAU.

Der var da mere end ét lyspunkt på turen ... ;-)
Ohh yes, hun så godt nok lidt fræk ud! Læg i øvrigt lige mærke til den meget korrekte MC-påklædning: hjelm, handsker og nyrebælte!
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Sv: Re: Sv: Re: Dødt SVin... :(
« Svar #31 Dato: Juli 03, 2006, 01:20:58 pm »
KUDOS til Banditten for at hjælpe Freddy et godt stykke ned i Tyskerlandet for at hente en ny SVeske til SFAU.

Der var da mere end ét lyspunkt på turen ... ;-)
Ohh yes, hun så godt nok lidt fræk ud! Læg i øvrigt lige mærke til den meget korrekte MC-påklædning: hjelm, handsker og nyrebælte!

Jakke, støvler og bukser ????????? Hmmmm freddy.,,, vi 2 skal vist have en snak om korrekt beklædning..  :evil:

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Sv: Re: Sv: Re: Dødt SVin... :(
« Svar #32 Dato: Juli 03, 2006, 01:42:38 pm »
KUDOS til Banditten for at hjælpe Freddy et godt stykke ned i Tyskerlandet for at hente en ny SVeske til SFAU.

Der var da mere end ét lyspunkt på turen ... ;-)
Ohh yes, hun så godt nok lidt fræk ud! Læg i øvrigt lige mærke til den meget korrekte MC-påklædning: hjelm, handsker og nyrebælte!

Jakke, støvler og bukser ????????? Hmmmm freddy.,,, vi 2 skal vist have en snak om korrekt beklædning..  :evil:
Du har helt ret Majse ! !
Hendes bukser passer slet ikke til resten af påklædningen, der er alt for meget af dem  :wink: :mrgreen:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Sv: Re: Sv: Re: Dødt SVin... :(
« Svar #33 Dato: Juli 04, 2006, 04:25:33 am »
KUDOS til Banditten for at hjælpe Freddy et godt stykke ned i Tyskerlandet for at hente en ny SVeske til SFAU.

Der var da mere end ét lyspunkt på turen ... ;-)
Ohh yes, hun så godt nok lidt fræk ud! Læg i øvrigt lige mærke til den meget korrekte MC-påklædning: hjelm, handsker og nyrebælte!

Jakke, støvler og bukser ????????? Hmmmm freddy.,,, vi 2 skal vist have en snak om korrekt beklædning..  :evil:
Bare rolig, der var en hel del sarkasme skjult i ordene "den meget korrekte MC-pålædning" :wink:
Banditten og jeg korsede os også, da vi så hende ude på Autobahn. Men man må sige, at den påklædning hun bar (hvor mangelfuld den så end måtte være), bar hun med stil! :D :D
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Dødt SVin... :(
« Svar #34 Dato: Juli 05, 2006, 01:54:15 pm »
Seneste update:

Efter den gamle motor var blevet dømt ude, surfede jeg jo Ebay for reservedele (en motor er også en reservedel :D ). Jeg havde længe haft kig på en motor, som stod til kun at have kørt knap 16.000 km. Den var der endnu, så det var jo bare at trykke på knappen "Sofort kaufen". Banditten havde været så flink at tilbyde at lægge bil og pilot til projektet, så søndag morgen, efter at jeg havde været på arbejde hele natten, kørte vi til Tyskerlandet. Motoren stod i Beckum, som ligger tæt på Dortmund. Det blev i alt til en tur på 1700 km. og 16 timer inden vi var tilbage igen, men med en "frisk" motor i bagagerummet.
I annoncen stod, at motoren var uden starter, generator og svinghjul. Nå ja, og hvad så? Det var jo dele, som min gamle motor kunne få lov at donere, så ingen problemer der. Da vi smed motoren i bagagerummet, noterede jeg mig at begge motordæksler sad hvor de skulle, så jeg spurgte sælger om, hvordan det forholdt sig med det dersens svinghjul. Han fortalte at han ikke havde en aftrækker til det, så han havde ladet det sidde i motoren. Det fulgte med i handlen. Fedt, tænkte jeg. Flink mand!
Ydermere havde hans kollega solgt det forreste ventildæksel til en eller anden, men de havde bestilt et helt nyt, som han så har lovet at eftersende (bliver jo så spændende at se, om det dukker op).
Nå, i mandags fik jeg så smidt motoren i stellet. Den er fra en 2000'er, så motorerne er jo identiske. Lige bortset fra farven. Min egen originale motor er sølvgrå, men med antracit-grå motordæksler og tandhjulsdæksel. Den anden motor er antracit-grå, med sorte motordæksler. Der fulgte ikke noget tandhjulsdæksel med, ergo er jeg nødt til at bruge den fra den anden motor.
Jeg var lidt i tvivl om det med svinghjulet... han sagde godt nok at han havde ladet det sidde, men han kunne jo stadig ha' haft det venstre motordæksel pillet af, hvorfor jeg jo ville være nødt til at sætte en ny pakning i der. Me dmotoren vel forankret i stellet, kiggede jeg lidt på sagerne. Fandt med det samme et par løse bolte ved det nævnte dæksel, og så vidste jeg jo at det havde været pillet af. Så jeg måtte jo til det. Af med dækslet. Og da åbenbarede sig så en ubehagelig overraskelse:

Billedet er lidt sløret, men i cirklen ses to små stykker aluminium, som tydeligvis er brækket af et eller andet sted inde i krumtaphuset. Min første tanke var vist noget i retning af "...WTF...??". Jeg ved måske ikke alverden om motorer, men jeg ved da i hvert fald, at der ikke skal ligge løse alu-stumper og rode rundt derinde! Jeg kiggede lidt mere rundt, og fandt til sidst ud af, hvor de afbrækkede stumper stammede fra:

Jeg var på det tidspunkt en liiiiille smule negativ. Havde jeg betalt 850€ og kørt 1700 kilometer, for en defekt motor? Ét var jeg i hvert fald sikker på. Sælgers "flinkhed" kunne ligge på et meget lille sted lige pludselig. Skaden er sandsynligvis sket, mens han havde pillet det pågældende dæksel af for at afmontere svinghjulet. Akslen til det lille tandhjul har ikke været ordentligt inde på plads, og da han så har forsøgt at tørne motoren, har presset på akslen simpelthen knækket noget af hullet i stykker. Og for at maskere sin fadæse, har manden så valgt at lade svinghjulet blive siddende, i håb om at jeg ikke ville opdage noget.
Hmm... de to gode nyheder er så, at de to stumper jeg fandt, passer præcist med det brud der er i aksel-hullet. Altså ligger der ikke flere stumper og roder rundt et eller andet sted. Samt at der stadig er nok materiale tilbage til at holde akslen på plads. Akslen støttes jo også af et tilsvarende hul i motordækslet. Og da der kun er belastning på det sted i selve startøjeblikket (det lille tandhjul sidder mellem startermotoren og en tandkrans på selve svinghjulet), håber jeg at det går. Alternativet er at skille begge mine motorer ad, og så flytte al indmaden fra den "nye" motor over i huset fra den gamle motor. En operation, jeg helst er foruden, må jeg nok indrømme. :(

Nå, videre... Jeg har nu fået lukket motoren igen. Jeg valgte at bruge venstre motordæksel fra min originale motor, da det farvemæssigt passer til tandhjulsdækslet. Og i øvrigt også til resten af motoren, lige bortset fra koblingsdækslet i højre side, som jo altså stadig er sort. Måske vælger jeg på et senere tidspunkt at bruge koblingsdækslet fra min originale motor, så det hele passer sammen. Nåh ja, forreste ventildæksel er sølvfarvet. :D Jeg valgte at genbruge det fra 01-motoren, og håber så bare at sælger, som lovet, eftersender det nye ventildæksel.
Jeg har kontrolleret ventiler på den "nye" motor. De stod lige i skabet. Dejligt! (succes-oplevelser kan man ikke få for mange af)
Forreste kædehjul er monteret. Ligeledes er den udvendige del af koblingen på plads igen, dog efter en mindre renovation... jeg fandt ud af, at der manglede tre af de 11 kugler som skal sidde i koblingssneglen. Den ene blev fundet på gulvet (de er nogle små sataner, på kun 2-3 mm i diameter), de to andre er simpelthen væk. Nye blev indkøbt og sat i. Nye tændrør er også sat i. Så motoren er faktisk ved at være klar.
Et lille set-back oplevede jeg så i går... Indsugningsgummiet er selvføgelig pillet af den motor jeg har købt, så jeg er naturligvis nødt til at genbruge dem fra min gamle motor. Der opstod så lige et lille problem, da jeg skulle ha' dem pillet af. Jeg kunne ikke, om det så havde galdt mit liv, få løsnet de skide skruer som holder indsugningsgummiet! Det var simpelthen umuligt. Da Suzuki er nogle fjolser, når det kommer til bolte og skruer, har de valgt at montere stort set alt med skruer og bolte som har almindelig krydskærv. Endda Philips, ikke engang Pozidrive. Således også ved indsugningsgummiet. Så det eneste jeg fik ud af mine anstrengelser med WD40, impact-skruetrækkere og hvad jeg ellers kunne finde på, var at kværne kærven på alle fire skruer. Til sidst måtte jeg ty til det middel, jeg hader allermest i denne verden... boremaskinen. Så jeg borede simpelthen hovederne af skruerne (som i øvrigt er undersænkede). Og så svuppede indsugningsgummierne af så let som ingenting. Og selvfølgelig kunne jeg bagefter så let som ingenting skrue resten af skruerne ud af hullerne... med fingrene! Så nu skal jeg ud og ha' fundet nogle nye skruer... men med enten unbraco- eller torx-kærv.
Og så skulle der helst ikke være flere ubehagelige overraskelser. Projektet nærmer sig forhåbentlig sin afslutning (selv om det måske ikke lige ser sådan ud på billedet).
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Dødt SVin... :(
« Svar #35 Dato: Juli 05, 2006, 02:05:51 pm »
Sgu fedt at se at det går frem af ! !

Er det erstatnings cyklen man kan se i baggrunden på det nederste billede ?  :wink:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Sv: Re: Dødt SVin... :(
« Svar #36 Dato: Juli 05, 2006, 02:33:59 pm »
Sgu fedt at se at det går frem af ! !

Er det erstatnings cyklen man kan se i baggrunden på det nederste billede ?  :wink:

 :lol:   Bisse !
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Benjii

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 264
Re: Dødt SVin... :(
« Svar #37 Dato: Juli 05, 2006, 02:42:48 pm »
Så så så B2.. :evil:. nu ikk være fræk overfor min super tøsede motionscykel  :D den er så rar og cykle på.. føler mig så piget og tja... det er sommer det er sol og det er søndag agtig  :lol: noget helt andet end en tur på yamahaen  :wink:
MASTURBATING IS NOT A CRIME!!!

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Dødt SVin... :(
« Svar #38 Dato: Juli 06, 2006, 02:16:13 am »
@B2: Jeg har stået og kigget ømt på Ibens lyserøde Phat Cycle i al den tid, jeg har mekket på SVinet. Og den lever altså op til sit navn. Den er faktisk fed (til en pige, altså).

Nå, nok spam, let's get to business!

Jeg har genoplivet det døde SVin! Efter at have foretaget en 30 timers hjertetransplation, lykkedes det i dag at puste liv i maskineriet. Dog ikke helt uden knuder.
Efter at ha' rodet rundt i det indre København i 30º+ lige i myldretiden for at finde nye skruer til indsugningsgummiet, gik jeg i gang med dagens tekst. Først blev omtalte indsugningsgummi monteret. Derpå karburatorer. Luftfilterkasse. Og tank. Ud med resten af den gamle motorolie, og det gamle oliefilter, som bar tydelig præg af at have været i temmelig usund nærkontakt med en eller anden obskur tysk mark. I med det nye filter, som (ironisk nok) blev købt den dag, cyklen valgte at brække sig. I med 2400 ml. Motul 300V. Påfyldning af frisk vand på køleanlægget. På med minuskablet på batteriet. Frem med nøglen. Tænding på. Check! Lidt choker på. Check! Klem på koblingen, tryk på starter-knappen. Intet skete! WTF? Nåh ja... stikket på koblingsgrebet. På med det. Klem på koblingen, tryk på starter-knappen. Først meget kortvarigt, for at høre om der skulle komme grimme lyde fra starter-gearet. Næh, det lød rigtigt nok. Gentag ovenstående, af længere og længere varighed. Alt virkede fint. Dyret ville bare ikke slå i gang. Hmm, mærkværdigt. Midt i det hele kom Brian styrtende... "Nej, nej, stop! Du må da ikke starte den!" Jeg nåede lige at tænke "Oh-oh, hvad nu?", inden han fortsatte "Jeg skal da være med til premieren."
Nå, godt så. :D
Bortset fra at den stadig ikke ville slå i gang. Pokkers. Brian rodede lidt rundt på sin temmeligt velforsynede kemikalie-hylde. "Lad os prøve med dette her" sagde han og stod og viftede med en dåse æter-holdig Start-Smart-i-en-Fart-halløj. Efter gentagne forsøg med mere eller mindre det halve af æterdåsen direkte ned i luftfilteret, måtte vi give op. Batteriet var ved at blive ked af tilværelsen, og startermotoren var mere end almindelig håndlun. Og det stank fælt i kælderen. Vi gik udenfor et par minutter, mens dyret stod og sundede sig, og vendte så tilbage. Efter lidt kiggen rundt på landskabet neden under tanken, hiver Brian fat i en vacuumslange, som bare hang og dinglede, og spurgte hvad den mon var til. Jeg var overbevist om at jeg havde styr på det meste af vacuum-systemet, men lige netop dén slange havde snydt mig. Og det eneste sted den kunne sidde, var på en vacuum-studs på indsugningsgummiet på bageste cylinder. Nå, på med slangen. Tænding på. Press play. Og forsigtigt hostede SVinet sig i gang. JA TAK! Efter lidt tid i tomgang blev der drejet forsigtigt på gassen. Lidt modvilligt leverede motoren de krævede omdrejninger. Lidt mere fingereren med gashåndtaget. Lidt mere brøleri fra motoren. Til sidst fik den virkelig noget at leve af. Og SVinet kvitterede med et fuldtonet, drønende V-bulder fra potten. Sådan skal dét nemlig lyde. Efterhånden var den lille kælder ved at være en anelse kvælende, så vi stoppede legen, og åbnede vindue og dør på vid gab.

Men der er altså liv i dyret nu. Kåben er monteret, der mangler blot kåbeglas og spejle. Sæderne er også kommet på. Så i morgen er det vist tid til en lille prøvetur. Og hvis den forløber uden problemer, er der dømt rekonvalescens i stor stil i den nærmeste fremtid. Der skal indhentes tre ugers tabt køretid (og med det vejr vi har haft, kan de tre uger kun indhentes hvis sæsonen i år bliver forlænget til juleaften). Og jeg skal være (nogenlunde) sikker på, at SVinet kan klare turen til Skagen om blot to uger.

Jeg er efterhånden ved at være glad igen. Må sq nok indrømme, at de sidste tre uger har været noget af en nedtur. Hvilket vist også tydeligt har kunnet mærkes af folk omkring mig.
Forhåbentlig kommer der en final update i morgen, når jeg har været ude og trille. Stay tuned.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: Dødt SVin... :(
« Svar #39 Dato: Juli 06, 2006, 07:58:31 am »
Fantastisk!
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Dødt SVin... :(
« Svar #40 Dato: Juli 06, 2006, 08:26:34 am »
Super fedt Freddy !  :D
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Sv: Dødt SVin... :(
« Svar #41 Dato: Juli 06, 2006, 10:04:11 am »
Sweet Freddy... Så skal vi sgu have pandekager hos Banditten og fejre, at vores tur til Skagen er reddet!!!
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

lorenzo

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 52
Re: Dødt SVin... :(
« Svar #42 Dato: Juli 06, 2006, 10:40:47 am »
Yay! Godt arbejde, buddy! Og kanon opbakning fra folk, der med stor gavmildhed har stillet biler og skruefaciliteter til rådighed. "Forum's lovin'" - ville SVea vist kalde det  :cool:

Det ser ud til at jyderne får al regnen i dag og at det holder tørt på djævleøen, så Freddy jeg giver sgu en velkommen-tilbage-på-vejene-is på linien senere, hvis det? ;-)
Tony // KiloFazer med SV-venner

Dommeren

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 656
  • TLR
  • Bike: andet
Sv: Dødt SVin... :(
« Svar #43 Dato: Juli 06, 2006, 10:52:15 pm »
Det lyder rigtig godt Freddy, godt kæmpet. Håber du har fået straffet noget landevej!

Milex

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 24
Re: Dødt SVin... :(
« Svar #44 Dato: Juli 06, 2006, 11:12:59 pm »

Dejligt at høre der er liv i dyret, Freddy.

Kan det ikke passe man så den på linien her til aften?
Ex SV'er. Nu ZX636-R