Forfatter Emne: A eller B?  (Læst 7224 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bageren

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 400
  • Gul SV650S 2002
Re: A eller B?
« Svar #15 Dato: Juli 27, 2006, 02:50:54 pm »
Som nævnt ovenfor bruger Snigerdyret  B  for benzin. Jeg har den konsekvent til at stå på B for at holde øje med brændstofmængden (har en ide om at det er nødvendigt at tanke omkring 200 km). A bruges bruges som Almindelig triptæller.
OFF TOPIC:
Kan du ikke have 17 liter i tanken? Hvis vi siger 16 km/l så er det 272 km og lad os lade en liter blive til reserve så er det 256 km. - jeg plejer at køre omkring 260 km på min fazer, men tanker så også omkring 16 liter hver gang... hvis den begynder at løbe tør så kan man mærke det min. 5 km. i forvejen...
Jeg kan køre ca. 240 km, før min lampe begynder at blinke. I gennemsnut de sidste 4 tankninger har jeg kørt 15,52 km/l.
Kasper Hartwich aka Bageren
SV650S '02 Gul

Bill

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1414
  • Nu med gixxer :D
Sv: A eller B?
« Svar #16 Dato: Juli 27, 2006, 04:00:36 pm »
Jeg kører oftest 18 km/l, men her på det sidste har jeg måtte tanke allerede ved 190 km. ellers plejer jeg at tanke ved 230 km., der begynder den at blinke. Og ja den blinke først på en K5'er og så tanker jeg ca. 12 l.

Bare lige for at være med off topic  :lol:
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: A eller B?
« Svar #17 Dato: Juli 27, 2006, 04:26:24 pm »
Da jeg kørte tør forleden var det efter 233.5 km. Men når vi tidligere har snakket brændstoføkonomi, har jeg også klart fået indtrykket af at min cykel må stå forkert på en eller anden måde.... eller også kører jeg bare mere råddent end jeg vil indrømme  :innocent:

Jeg får som regel 15.5 km/l
« Senest Redigeret: Juli 27, 2006, 04:27:58 pm af Smølfen »
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Mikkel

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 192
    • Profil på motorcykelgalleri.dk
Re: A eller B?
« Svar #18 Dato: Juli 27, 2006, 06:06:45 pm »
Bruger B- selvfølgelig for benzin.

Min lyser allerede ved omkring 180-190 km ??? Så kan jeg som regel fylde 12-13 liter på.
Den lykkelige ejer af en ond GSXR750K7 - Tidligere ejer af en SV650SK4.

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Sv: A eller B?
« Svar #19 Dato: Juli 27, 2006, 09:54:36 pm »
Hvaba.......... ???? Har i prøvet at bruge de sidste par gear  :shock:
Når jeg kører blandet by og motorvej  kører jeg mellem 19 og 20 på literen, og ved rigtig frisk landevejsGT omkring 16  :D
Det længste jeg har kørt var 330 km på en tank, på vej til Mosten Raceday, og det foregik med en march hastighed på ca.140 km/t . Jeg mener at der kom ca. 16 liter på dunken, så det er ok.

Det ku være jeg lige skulle tjekke om det ikke er en Japansk 400ccm model  :shock:  :lol: :lol:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Morten L

  • Gæst
Sv: A eller B?
« Svar #20 Dato: Juli 27, 2006, 10:16:47 pm »
Jeg har lige tanket her til aften.
Målingen sagde 20 km pr. liter.
Det er så også kun blevet til ture til og fra arbejde, som mest er landevej og by + 8 min. på motorvej ad gangen.

Men hvis der sparkes til SVinet, bliver den altså tørstig - så klarer den kun ca. 16 - 17 km pr. liter  :oops:

Dommeren

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 656
  • TLR
  • Bike: andet
Sv: A eller B?
« Svar #21 Dato: Juli 27, 2006, 10:38:25 pm »
Efter jeg er begyndt at køre min 2x30km hver dag kører jeg 20km/L   :D

Bill

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1414
  • Nu med gixxer :D
Sv: A eller B?
« Svar #22 Dato: Juli 28, 2006, 09:29:55 am »
Hvaba.......... ???? Har i prøvet at bruge de sidste par gear  :shock:
Når jeg kører blandet by og motorvej  kører jeg mellem 19 og 20 på literen, og ved rigtig frisk landevejsGT omkring 16  :D
Det længste jeg har kørt var 330 km på en tank, på vej til Mosten Raceday, og det foregik med en march hastighed på ca.140 km/t . Jeg mener at der kom ca. 16 liter på dunken, så det er ok.

Det ku være jeg lige skulle tjekke om det ikke er en Japansk 400ccm model  :shock:  :lol: :lol:

PENSIONISTKØRSEL!!! :evil:
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

Jensen Danmark

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 179
Sv: A eller B?
« Svar #23 Dato: Juli 28, 2006, 09:38:27 am »
Hmm jeg tror da også i er nogle pensionister  :shock:. Jeg kører ca. 15km/l og oftest endda i underkanten af det.
Og jeg synes da ikke at mit SVin får pisken hele tiden.
“You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.”

GSX-R 750 K7 baneged

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: A eller B?
« Svar #24 Dato: Juli 28, 2006, 10:17:13 am »
Hvaba.......... ???? Har i prøvet at bruge de sidste par gear  :shock:

Jo da, men ... ;) Det bedste jeg har fået var omkring 21 km/l i tilkøringsfasen, dvs. max 5000 rpm. Hvor ligger du omdrejningsmæssigt ved forskellige hastigheder?
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Damage

  • Gæst
Sv: A eller B?
« Svar #25 Dato: Juli 28, 2006, 10:35:59 am »
Jeg bruger A, den er forøvrigt på hele tiden så jeg har lidt styr på indholdet  :D

Præcis...  :)

Letmatros

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 134
  • Til kamp mod travlheden...
    • New 2 Mountain Biking
Re: A eller B?
« Svar #26 Dato: Juli 28, 2006, 11:08:52 am »
B som "Benzin" ca. 200 km så skal der tankes, og A som "Afstand" til at måle en tur ud i det blå...

Jeg synte det er kanon med de to triptæller, god ide den Japaner kom med i pågældende design afd.  :D
Blå SV1000S K4
Forskærm- og spejlforlænger, Tankpad, LSL Crash-pads, Hamicad Radiator & Oil Cooler Grill Set, Hamicad Fender Eliminator, Fuel Exhausts, LighTech Hex Style Oil Filler Cap

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Sv: Re: A eller B?
« Svar #27 Dato: Juli 28, 2006, 11:09:25 am »
Hvaba.......... ???? Har i prøvet at bruge de sidste par gear  :shock:

Jo da, men ... ;) Det bedste jeg har fået var omkring 21 km/l i tilkøringsfasen, dvs. max 5000 rpm. Hvor ligger du omdrejningsmæssigt ved forskellige hastigheder?
Jeg kører med meget lave omdr. Hvis jeg ligger og luller i bykørsel er det ved 3-4000 omdr. i det gear der passer til hastigheden. Motorvej 6-7-8000 omdr. alt efter hvor travlt jeg har :angel:
Det er kun når jeg vil hurtigt ud af starthullet at jeg er oppe og ringe på de 11000  :D

Til Bill og Jensen Danmark, Pensionistkørsel :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Jeg er altid klar til et race, det skal så bare helst foregå på bane da jeg gerne vil hjem til bingo, børnebørnene, børnene, konen, eftermiddagsteen og det bløde brød  :lol: :lol: :lol: :lol:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

AHEP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 262
Sv: Re: A eller B?
« Svar #28 Dato: Juli 28, 2006, 11:28:09 am »
da jeg gerne vil hjem til eftermiddagsteen og det bløde brød  :lol: :lol: :lol: :lol:
Ja uden skorpe :afro:
Anders
Suzuki GS500E 96

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: A eller B?
« Svar #29 Dato: Juli 28, 2006, 11:36:28 am »
Jeg kører med meget lave omdr. Hvis jeg ligger og luller i bykørsel er det ved 3-4000 omdr. i det gear der passer til hastigheden.

Hmm fair nok, jeg ligger mest omkring 5000-7000, kommer kun sjældent op i tredje ved bykørsel. Jeg vil lige prøve at køre næste tank (som tankes i dag) på din måde.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).