Kan vi ikke høre lidt mere om hvad der er sket denne gang? Jeg har selv bestilt undertail fra Hot bodies, så jeg vil gerne være på forkant med eventuelle problemer
Kan du ikke også fortælle hvad det er for en nummerplade-holder du har købt?
Det var sådan set samme problem som sidste gang. Nummerpladen sad åbenbart stadig ikke i en tilstrækkelig spids (eller stump, afhængig af hvordan man ser det) vinkel. Derfor kunne baghjulet komme op og ramme nummerpladen, når bagfjederen gik i bund. Jeg har ellers lige kørt 3.500 km til Italien og tilbage igen med fuld oppakning, og så sker det når jeg kører helt solo. Go figure.
Denne gang var det da jeg kørte over nogle fartbump, åbenbart med lidt for meget fart. Havde ellers prøvet at teste, hvor langt bagfjederen kan gå i bund, men det er åbenbart mere end man tror. Heldigvis var det nye nummerpladeophæng mere holdbart end det gamle, så i stedet for at knække af, bukkede det bare rundt. Så jeg kunne forholdsvist uproblematisk rette beslaget ud igen.
Nu sidder nummerpladen i en endnu spidsere vinkel end før, nok lige på grænsen til det lovlige. Men hellere være på den sikre side. Nummerpladen er blevet lidt bukket, og det nederste af de nederste tal er slidt ned til metallet. Men ikke nok til at jeg gider køre på motorkontoret igen, i hvert fald ikke før en betjent beder mig pænt om det.
Anyway, det har sådan set ikke noget med Hotbodies undertrayet at gøre. Jeg kan ikke se at det skulle være mere udsat end alle andre, som også har nummerpladen monteret direkte op under cyklen, i stedet for på Suzukis store og lange bagskærm.
Jeg ved ikke, hvad det nye nummerpladeophæng hedder. Det var faktisk en kammerat der købte det for mig, da han var i Ringsted motor. Men det er ikke noget specielt, i bund og grund er det jo bare et stykke bukket metal. Jeg tror bare det er vigtigt at det er i metal, så det ikke knækker midt over, hvis nummerpladen og bagdækket alligevel skulle komme i kontakt. Jeg skal nok prøve at få taget et par billeder af det, så du kan se det.