Forfatter Emne: Fjernlys virker ikke optimalt.  (Læst 4446 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

vandborg12

  • Wannabe
  • Indlæg: 2
  • Bike: Sv1000S
Fjernlys virker ikke optimalt.
« Dato: Juli 30, 2017, 11:30:32 am »
Hej SV-folk.

Jeg er lige blevet den heldige ejer af en SV1000S fra 08. Jeg skal hermed at cyklen synet indenfor et par ugers tid.
Dermed er jeg også ny på forummet, så håber at kunne gøre gavn af alle emnerne herind  :D

Jeg har nogle problemer med fjernlyset, når jeg trykker på fjernlys kontakten giver det et klik/klunk og lyset går ud - (positions lyset er stadig tændt)
Hvis jeg så bruger "blinkekontakten" går lygterne ikke ud og fjernlyset tændes på venstre lygte. - Ekstraspørgsmål: Skal begge lygter lyse med fjernlys eller er det bare den venstre?

Hvis jeg så trykker fjernlyskontakten ca halvt ned tændes fjernlyset på venstre og når kontakten kommer helt i bund går det ud som først beskrevet.
Den blå fjernlys indikator lyser i displayet selvom lygterne går ud.

Jeg har en video af dette, men ved ikke om det er muligt at uploade den her?

Jeg håber på det er en lys forbindelse omkring fjernlyskontakten - Jeg har dog ikke meget forstand på ledningsnettet på sådan en fætter.

- Håber der er en som kan hjælpe mig, på forhånd tak!

// Vandborg




Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Fjernlys virker ikke optimalt.
« Svar #1 Dato: Juli 30, 2017, 03:42:48 pm »
Den har nær og fjernlys i begge lygter - der sidder nemlig H4 pærer i dem begge to.  :)

Start med at pille din styrkontakt af og spraye den med f.eks WD40 mens du masserer den. Kontaktpunkterne kan ire med tiden - og så ville symptomerne vise sig netop sådan..
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

vandborg12

  • Wannabe
  • Indlæg: 2
  • Bike: Sv1000S
Sv: Fjernlys virker ikke optimalt.
« Svar #2 Dato: Juli 30, 2017, 05:51:36 pm »
Tak for svar. Jeg gik dog lidt grunddiger til værks og tror jeg har fundet ud af at der er blevet modificeret lidt med ledningsnettet omkring forlygterne.
Jeg har fundet to kabler som var gået fra hinanden. Jeg prøvede at sætte dem sammen igen hvorefter der kun var fjernlys, lige meget hvilke kontakter jeg trykkede på. Dog kun på venstre forlygte.

Jeg ikke sikker på at mine evner rækker til at fikse det. Er der noget sted hvor man skal se hvordan det skal være samlet?

Mvh Vandborg


Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Fjernlys virker ikke optimalt.
« Svar #3 Dato: Juli 30, 2017, 06:52:29 pm »
Ja det er udmærket beskrevet i manualen - den kan findes på nettet.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!