Forfatter Emne: Klistermærker  (Læst 7677 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

ThomasDK

  • Gæst
Klistermærker
« Dato: Februar 20, 2005, 05:01:16 pm »
Stickers
De må være sat på i vrede - for det udløser det sku at skulle fjerne dem igen .... WARNING - klistermærkerne som sidder ikke mindre end 6 steder på motorcyklen .... er ved at gå amok  :evil:
har prøvet med forsigtig varme, skarpe genstande, nuldret dem, hvilket resulterede i vabler, og hvad sker der klistret bliver siddende.....

Er der nogen der kender til en "nem" måde at fjerne dem på, eller at få opløst klistret bagefter.  :?:

og nej ikke acetone eller fortynder .....

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Klistermærker
« Svar #1 Dato: Februar 20, 2005, 05:04:40 pm »
Hæhæ, "sæt farten ned når du kommer til et ukendt område". Det er da ellers nogle gode råd der står der :)

Jeg brugte noget "Label Off" fra T. Hansen til limen, det virkede udmærket til resterne, men kan ikke trænge igennem mærkerne. Til dem er der vist ikke andet at gøre end at bruge hårtørrer, knofedt og bandeord.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Klistermærker
« Svar #2 Dato: Februar 20, 2005, 05:13:12 pm »
Det eneste jeg brugte var en spraydåse med diesel/motorstart. det opløser limen uden at skade lakken.

Men det er stadig et værre pillearbejde og fingrene og neglene er ømme dagen efter  :evil:
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Klistermærker
« Svar #3 Dato: Februar 21, 2005, 11:40:57 am »
Citat fra: ThomasDK
Stickers
har prøvet med forsigtig varme, skarpe genstande, nuldret dem, hvilket resulterede i vabler, og hvad sker der klistret bliver siddende.....


Du har da vel forhåbentlig ikke brugt skarpe genstande til at fjerne klistermærker med?? Bruger du så også nøglen til at skrabe insekter af på kåben??  :shock:  :o  :shock:  :o

Brug en hårtørrer eller en varmeblæser - det virker glimrende. Pas dog på fingrene da metal har en sjov evne til at holde på varmen...  :oops:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

thebiker

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 31
Klistermærker
« Svar #4 Dato: Februar 21, 2005, 11:56:17 am »
Jeg kan ikke forstå at du ikke kan få dem af med varme. Jeg brugte en føntørre som jeg varmede dem rigtig godt op med, så var de meget nemme at få af.
Det kan være at du har sparet lidt for meget på varmen. Jeg var meget overrasket over hvor nemt de kom af, for jeg prøvede også nogle af de andre metoder, og der var de næsten umulige at få af.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Klistermærker
« Svar #5 Dato: Februar 21, 2005, 01:15:36 pm »
Citat fra: NielSV650
Citat fra: ThomasDK
Stickers
har prøvet med forsigtig varme, skarpe genstande, nuldret dem, hvilket resulterede i vabler, og hvad sker der klistret bliver siddende.....


Du har da vel forhåbentlig ikke brugt skarpe genstande til at fjerne klistermærker med?? Bruger du så også nøglen til at skrabe insekter af på kåben??  :shock:  :o  :shock:  :o

Brug en hårtørrer eller en varmeblæser - det virker glimrende. Pas dog på fingrene da metal har en sjov evne til at holde på varmen...  :oops:

der må vist være tale om at et skarpt knivsblad er bedre en at gnide sine krogede negle gentagne gange hen over lakken... :P

Det virkede for mig i et snuptag.... På nær den der var monteret på kåben nederst til højre (oven på lakken).... arrrghh den tog lang tid. :evil:  :evil:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Klistermærker
« Svar #6 Dato: Februar 21, 2005, 02:14:46 pm »
Vær ISÆR forsigtig med mærkerne på kåben. Jeg trak 2 mm2 af lakken!!! Og det selvom jeg var advaret om at det var et ømt punkt!
(Mekanikeren hos forhandleren havde gjort det samme på sin!)
Gid fanden havde de skide klistermærker! Det er en syg verden vi lever i når Suzuki og andre producenter er nødt til at advare folk på den måde (og så iøvrigt kun for at holde deres egen ryg fri)!

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

ThomasDK

  • Gæst
Sådan
« Svar #7 Dato: Februar 21, 2005, 07:59:43 pm »
Så fandt jeg "kuren" ....

godt med med varme, så fik jeg fjernet mærkerne, så sad limen tilbage, den kunne jeg fjerne let og elegant med rense benzin, ingen ridser eller lak skader ..... :D

Gixxer Heino

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 229
klistermærker
« Svar #8 Dato: Marts 06, 2005, 11:47:51 am »
jeg er begyndt at fjerne dem idag og de sidder godt nok fast,det er virkelig belastende det der stel nummer der sidder på venster side af stellet skal det blive siddende??
Blå og hvid Gxsr 750 k7. smiler bredt.

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Klistermærker
« Svar #9 Dato: Marts 06, 2005, 11:57:14 am »
JA :!:  :!:  :!:
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Klistermærker
« Svar #10 Dato: Marts 06, 2005, 10:39:19 pm »
Citat fra: Paw
JA :!:  :!:  :!:

Hhhmmm.......... Det må være vinden der har flået mit af :D  :D  :D

Olfert
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta