Forfatter Emne: Ledningsdiagram?  (Læst 9709 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Ledningsdiagram?
« Dato: Marts 03, 2005, 12:07:40 pm »
Er der en af jer der ligger inde med et ledningsdiagram, eller hvad sådan et nu hedder?
Jeg prøver at regne ud hvor jeg skal placere modstandene når jeg en gang skal til at montere nye blink.
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Ledningsdiagram?
« Svar #1 Dato: Marts 03, 2005, 01:27:28 pm »
Jeg tror der er linket til en side med manualer i en anden post et sted - jeg prøver lige at lokalisere den.

Edit: Den var hér...: http://forum.svrider.dk/viewtopic.php?t=277
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Ledningsdiagram?
« Svar #2 Dato: Marts 03, 2005, 06:48:21 pm »
Tak for det nyg, men der er ikke et egentligt ledningsdiagram, eller er det bare mig der ikke kan læse det ordentligt? :?
Det måske ikke helt umuligt, jeg er ikke den store teknikhaj. :oops:
Det jeg ved er, at hvis man køber nye blinklys fra Rizoma siger de at man skal montere to styk 25W? modstande samtidig. De har oven i købet et færdigt kit.
Jeg ved at modstandene skal monteres paralelt med blinklysene, men jeg mangler oversigt over ledningsnettet så jeg ved hvilke ledninger der går hvorhen...
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Ledningsdiagram?
« Svar #3 Dato: Marts 03, 2005, 07:12:08 pm »
Nå, okaj - jeg troede der var et diagram. Det var der nemlig til min.( http://www.edubs.net/bikestuff/sv1000/sv1000_2003ServiceManual/wiring_diagram.jpg )
Men kan du ikke bare montere modstandene ude i bagenden - der er det da til at overskue hvilke ledninger der er til hvad. Det har jeg tænkt mig hvis det bliver nødvendigt, og det gør det nok da mine diode blink er på 1W mod de sædvanlige 21W.
Jeg har dog ikke rigtig undersøgt det med modstandene endnu..
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Ledningsdiagram?
« Svar #4 Dato: Marts 03, 2005, 08:27:55 pm »
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Ledningsdiagram?
« Svar #5 Dato: Marts 03, 2005, 11:48:52 pm »
Citat fra: nyg
Det har jeg tænkt mig hvis det bliver nødvendigt, og det gør det nok da mine diode blink er på 1W mod de sædvanlige 21W.
Jeg har dog ikke rigtig undersøgt det med modstandene endnu..


Det er jo ret taet paa Hotbodies blinkene. Men hvis dit skal vaere helt rigtigt (og jeg har tastet rigtigt paa lommeregneren) skal du saa bruge 7.2 ohm, 20 watt. Saa du kan egentlig ogsaa bare bruge 10 ohm, 15 watt uden problemer vil jeg tro.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Palle

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 84
  • Bike: Sv650S
Ledningsdiagram?
« Svar #6 Dato: Marts 04, 2005, 07:55:56 am »
Jeg har monteret et par effektmodstande i røven på min. De bliver en kende varme ved længere tids blink - så jeg ville egentlig ikke bryde mig om at have dem i ummidelbar nærhed af andre ledninger/stik. Mine er sat fast med nogle strips lige under fastgøringspunktet til passager-"håndtaget".
Palle, Aalborg - Silver SV650S-03 Mods:  JMV kåbe, undertail og hugger. Sædeskal, Fuld Akrapovic titanium, Tre-mod, Hyperpro forgaffelfjedre, hvide blink mm.

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Ledningsdiagram?
« Svar #7 Dato: Marts 04, 2005, 08:57:01 am »
Citér
Jeg har monteret et par effektmodstande i røven på min.


Det har jeg også overvejet, men hvordan gør man det når modstandene skal monteres paralelt? Er det underordnet om man monterer dem før eller efter blinkene? :?

Nyg, det må jeg kigge nærmere på når jeg kommer hjem i aften. Jeg kan ikke få lov her på jobbet, de har filter på... :roll:

Tak Ole. Der er kun ledningsdiagram til modellerne fra 1999 til 2002 men det har vel ikke ændret sig det store når vi snakker blink.
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Ledningsdiagram?
« Svar #8 Dato: Marts 04, 2005, 10:01:45 am »
Hmm forvirrer du ikke serie og parallelforbindelser her?

Jeg fandt lige et billede her af hvordan det skal forbindes. Erstat den ene pære med din effektmodstand :)

Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Bongers

  • Gæst
Ledningsdiagram?
« Svar #9 Dato: Marts 04, 2005, 01:04:07 pm »
God tegning – nu kan selv jeg forstå det… sagde ingeniøren !!

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Ledningsdiagram?
« Svar #10 Dato: Marts 04, 2005, 01:37:53 pm »
Citat fra: surfsmurf
Citat fra: nyg
Det har jeg tænkt mig hvis det bliver nødvendigt, og det gør det nok da mine diode blink er på 1W mod de sædvanlige 21W.
Jeg har dog ikke rigtig undersøgt det med modstandene endnu..


Det er jo ret taet paa Hotbodies blinkene. Men hvis dit skal vaere helt rigtigt (og jeg har tastet rigtigt paa lommeregneren) skal du saa bruge 7.2 ohm, 20 watt. Saa du kan egentlig ogsaa bare bruge 10 ohm, 15 watt uden problemer vil jeg tro.


Tja Jeg købte blinkene hos Louis, og de anbefaler 8.2Ω, men ville have 7.95 € pr. styk da jeg købte blinkene. Nu koster de ganske vist 'kun' 4.95€, meeen det må sgu' kunne gøres billigere..?

I øvrigt forklarer producentens monteringsvejledningde lidt om varmeudviklingen, og  hvorfor de skal monteres i parallelforbindelse... hent selv .pdf filen hvis det skulle have interesse for nogen?
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Ledningsdiagram?
« Svar #11 Dato: Marts 04, 2005, 03:47:27 pm »
Og dér fattede selv jeg det :oops: . Hold da kæft hvor kan man være dum. Det kunne sgu da næsten ikke være lettere :roll: .
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Palle

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 84
  • Bike: Sv650S
Ledningsdiagram?
« Svar #12 Dato: Marts 04, 2005, 05:45:50 pm »
Så'r bare frem med loddekolben. Jeg vedlægger lige et billede af min installation + for at teste om det her post-billed-halløj funker.

Palle, Aalborg - Silver SV650S-03 Mods:  JMV kåbe, undertail og hugger. Sædeskal, Fuld Akrapovic titanium, Tre-mod, Hyperpro forgaffelfjedre, hvide blink mm.