Forfatter Emne: Restricter/Drosselkit  (Læst 17029 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Matthias H

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 67
Restricter/Drosselkit
« Dato: Marts 07, 2005, 10:23:17 am »
Ja, nu er jeg sq ved at handle, men pga. min alder skal jeg køre et års penge med et drosselkit i min sv'er. Dvs max 34 hk. Spørgsmålet er så bare hvor saturns man finder sådan et kit.
Har hørt lidt om at med ved at ændre lidt i EUC'en ville kunne foretage neddroslingen her (Her tænker jeg på en PC eller lig. (Er jeg helt galt på den :?: )) :?  :?:  

Kan jo næppe spørge om der er nogle af jer som har erfaring med overstående  :wink:

Men alt hjælp kan bruges, da jeg er helt på bar bund her....  :cry:

Mvh

Matthias H

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Restricter/Drosselkit
« Svar #1 Dato: Marts 07, 2005, 11:19:35 am »
Du skal nok snakke med en forhandler eller mekaniker, for jeg mener det skal monteres af en der er autoriseret til det, da man får et stykke papir på det.

Men da jeg ikke har nogen "personlig" erfaring med neddrosling, så kan jeg jo tage fejl  :wink:
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Restricter/Drosselkit
« Svar #2 Dato: Marts 07, 2005, 12:25:10 pm »
Det har været behandlet et par gange i dk.fritid.motorcykel. Hver gang har det været nævnt at man godt selv kan montere det.

Man bestiller åbenbart et kit hos en forhandler og vedlægger sit stelnummer. Kittet kommer så med et officielt papir (som er det der koster...) som skal fremvises ved efterfølgende syn. Ved synet er de vist mere interesserede i papiret end at kigge efter om kittet er monteret  :shock:

Find mere på google her http://groups-beta.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&safe=off&num=10&q=drosles+OR+drosling+group%3Adk.fritid.motorcykel&qt_s=Search+Groups&safe=off
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Matthias H

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 67
Restricter/Drosselkit
« Svar #3 Dato: Marts 07, 2005, 01:14:20 pm »
Okay... ja.. så har jeg luret lidt på det... Tja, de mener det kan lade sig gøre på alle modeller, og det skulle ikke være det vilde at skille ad... Tja, så må jeg jo ud og smide det dét koster for sådan et kit... 12-1500.-  :?:

Alvin T

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 72
  • GSX-R 750 k7
Restricter/Drosselkit
« Svar #4 Dato: Marts 07, 2005, 02:44:13 pm »
Min SV650Sk3 er droslet det forgår med en lille metalplade, der gør at gashåndtaget ikke kan drejes mere end ca. 1cm jeg gav ca 500,- for den lille plade. Da det er et "orginalt" droslings kit skal du ikke køre rundt med nogle papirer som du skal hvis det er et uorginalt kit.
Alvin Theibel, Blå/Hvid GSX-R 750

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Restricter/Drosselkit
« Svar #5 Dato: Marts 07, 2005, 02:55:34 pm »
Det var da også en måde at gøre det på :) Hvordan er den egentlig når den er droslet på den måde, hvor mange omdrejninger kommer den op på, tophastighed osv?
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Matthias H

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 67
Restricter/Drosselkit
« Svar #6 Dato: Marts 07, 2005, 02:56:40 pm »
Citat fra: Alvin T
Min SV650Sk3 er droslet det forgår med en lille metalplade, der gør at gashåndtaget ikke kan drejes mere end ca. 1cm jeg gav ca 500,- for den lille plade. Da det er et "orginalt" droslings kit skal du ikke køre rundt med nogle papirer som du skal hvis det er et uorginalt kit.


Dvs. at det som du kører med er et originalt droslekit ? Har godt nok aldrig hørt om lige netop den metode.. Troede man gjorde lidt ala på en gs500 hvor man sætter nogle mindre gummimachetter i gasspjældet.

Alvin T

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 72
  • GSX-R 750 k7
Restricter/Drosselkit
« Svar #7 Dato: Marts 07, 2005, 03:31:13 pm »
Citér
Det var da også en måde at gøre det på  Hvordan er den egentlig når den er droslet på den måde, hvor mange omdrejninger kommer den op på, tophastighed osv?


Den kan ca. nå op på 6500 omdr. og tophastigheden er ca. 170 så det tager ik så meget på toppen, men den tager sig god tid om at nå derop og man skal ikke begive sig ud i en overhaling uden af være sikker på at ha' et par minutter til det.  :!: Så man bliver meget hurtigt træt af det.

Citér
Dvs. at det som du kører med er et originalt droslekit ? Har godt nok aldrig hørt om lige netop den metode.. Troede man gjorde lidt ala på en gs500 hvor man sætter nogle mindre gummimachetter i gasspjældet.


Det har vidst noget at gøre med det er en indsprøjtningtmotor. Og det er en god måde da man ikke ændre på hvor meget luft og så videre motoren må få. Og så har det den fordel at det bare er en skrue, man skal løsne for af fjerne den lille metalplade.
Alvin Theibel, Blå/Hvid GSX-R 750

Matthias H

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 67
Restricter/Drosselkit
« Svar #8 Dato: Marts 07, 2005, 03:41:09 pm »
Citér
Og så har det den fordel at det bare er en skrue, man skal løsne for af fjerne den lille metalplade.


hehe nu med farver :D

Alvin T, har du så fået noget dokumentation for at det er blevet gjort eller hvordan er det foregået :?:  Her tænker jeg på syn osv  :roll:   :P


Mvh

Matthias H

A.P.

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 449
Restricter/Drosselkit
« Svar #9 Dato: Marts 07, 2005, 03:49:49 pm »
Tja... et år siger du, man kunne jo også bare køre pænt det år, det gjore jeg, men man skal bare huske at hvis de stopper dig og de skulle finde ud af at den ikke er droslet ( men hvordan ), så er det det samme som at køre uden kørekort.
Anders

Blå er er rigtig SV fave

Matthias H

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 67
Restricter/Drosselkit
« Svar #10 Dato: Marts 07, 2005, 04:46:09 pm »
Citat fra: A.P.
Tja... et år siger du, man kunne jo også bare køre pænt det år, det gjore jeg, men man skal bare huske at hvis de stopper dig og de skulle finde ud af at den ikke er droslet ( men hvordan ), så er det det samme som at køre uden kørekort.


På en af mine kammersjukkers GS500 har han på sin registreringsatt fået skrevet neddroslingen under konstruktive ændringer. Det er sikkert det de vil have dokumenteret hvis de stopper en. Men igen som du selv siger, de ved sikkert intet om hvordan og hvorledes, men en ting er sikkert. De vil ha' at det skal være i orden. De er mere end glade for at skrive bøder ud til unge mennesker, eller motorcyklister gennerelt :!:

Tja, lad mig sige det sådan her  :lol:

Jeg er små 20 år gammel, ingen erfaring  :arrow:  :arrow:  Så tror jeg nok at jeg skal have den droslet det første stykke tid. Ikke kun pga. min alder, men pga min kådhed og de 70-75 hypper sådan en 650'er smider. Det er helt sikkert at jeg i starten skal lære at magte sådan en "lille knallert" der.  :D Så kan jeg altid når jeg har fået lidt mere erfaring samt fået alder nok til at køre med alle hypperne (holder jeg garanteret heller ikke alligevel) få pillet den drosling af  :)

Mvh

Matthias

Alvin T

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 72
  • GSX-R 750 k7
Restricter/Drosselkit
« Svar #11 Dato: Marts 07, 2005, 04:51:55 pm »
Matthias H, Ja den var til syn da det var blevet monteret. Og så står der at den er godkende med konstruktive ændringer på registreringsattesten. Og forhandleren der monterede det, havde noget papire fra suzuki med til synshallen så de kunne se det hele var som det skulle være.
Alvin Theibel, Blå/Hvid GSX-R 750

A.P.

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 449
Restricter/Drosselkit
« Svar #12 Dato: Marts 07, 2005, 05:18:53 pm »
Ok hvis det skal stå på registrerings atesten er der jo ikke så meget at rafle om, så kan jeg jo så også regne ud at jeg nok har været lidt heldig. :wink:
Anders

Blå er er rigtig SV fave

Matthias H

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 67
Restricter/Drosselkit
« Svar #13 Dato: Marts 09, 2005, 06:47:44 pm »
Hmm.. Jeg vil lige høre om slagvolumen ændres når man neddrosler cyklen, eller det kun er ydelsen af hk? Det er bare mit forsikringselskab der gerne vil have lidt konkret viden om det. Jeg har fået dem ned på 7500 lige pt. Så ville være MEGET glad hvis der er nogen der kan hjælpe med at svare mig på dette spørgsmål ! :oops:

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh

Matthias H

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Restricter/Drosselkit
« Svar #14 Dato: Marts 09, 2005, 06:55:11 pm »
Det er bare ydelsen. Slagvolumen er altså også en tåbelig størrelse at klassificere cykler efter. Sammenlign lige en GSX-R 600 med 120 heste og en VZ 800 med 50, men det meste med forsikringsselskaber giver altså heller ikke mening :?

Jeg ville føle mig lidt utryg ved det selskab eller den rådgiver, det er et spørgsmål man ikke bør være nødt til at besvare for dem.

Husk lige at snakke med en masse andre selskaber ;)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).