Forfatter Emne: Restricter/Drosselkit  (Læst 17030 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Restricter/Drosselkit
« Svar #15 Dato: Marts 09, 2005, 06:56:35 pm »
Citat fra: Matthias H
Hmm.. Jeg vil lige høre om slagvolumen ændres når man neddrosler cyklen, eller det kun er ydelsen af hk? Det er bare mit forsikringselskab der gerne vil have lidt konkret viden om det. Jeg har fået dem ned på 7500 lige pt. Så ville være MEGET glad hvis der er nogen der kan hjælpe med at svare mig på dette spørgsmål ! :oops:

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh

Matthias H


Øhh... nej!
Det gør det vist ikke.  I så fald skulle kittet indeholde et par mindre cylindre og det ville være rigtig træls :x .

Jeg tror ikke jeg nogensinde har hørt om et drosslingkit der ændrer på slagvolumen - det kan du godt hilse dit forsikringsselskab og sige fra mig...
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Matthias H

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 67
Restricter/Drosselkit
« Svar #16 Dato: Marts 09, 2005, 07:00:45 pm »
Tro mig... jeg har snakket med:
Tryg: 26.000
Alm. Brand: Først 10.100 men blev senere 16.300
Fair: 17.300
Codan: Over 30.000
Runa/Bauta osv. : Ingen mulighed.
Sønderjyske: 13.000
Topdanmark: 24.800

Sikkert flere jeg ikke kan huske......

Tja, du har ret. Men de har lige så meget styr på det som jeg selv. Men vigtigst er at det pt er billigt !

Men mange tak for hjælpen. Jeg vil formidle budskabet videre !

Mvh

Matthias H

Matthias H

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 67
Restricter/Drosselkit
« Svar #17 Dato: Marts 09, 2005, 07:02:51 pm »
Citat fra: nyg
Citat fra: Matthias H
Hmm.. Jeg vil lige høre om slagvolumen ændres når man neddrosler cyklen, eller det kun er ydelsen af hk? Det er bare mit forsikringselskab der gerne vil have lidt konkret viden om det. Jeg har fået dem ned på 7500 lige pt. Så ville være MEGET glad hvis der er nogen der kan hjælpe med at svare mig på dette spørgsmål ! :oops:

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh

Matthias H


Øhh... nej!
Det gør det vist ikke.  I så fald skulle kittet indeholde et par mindre cylindre og det ville være rigtig træls :x .

Jeg tror ikke jeg nogensinde har hørt om et drosslingkit der ændrer på slagvolumen - det kan du godt hilse dit forsikringsselskab og sige fra mig...


Ja for satan da ! Det lyder også fuldstændigt jernedødt :!:  :!:  :!:   :roll:

Jeg formidler alt hvad i fortæller mig videre :!:

Takker bukker og nejer !

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Restricter/Drosselkit
« Svar #18 Dato: Marts 09, 2005, 07:12:36 pm »
Citat fra: Matthias H
Tro mig... jeg har snakket med:
Tryg: 26.000
Alm. Brand: Først 10.100 men blev senere 16.300
Fair: 17.300
Codan: Over 30.000
Runa/Bauta osv. : Ingen mulighed.
Sønderjyske: 13.000
Topdanmark: 24.800


DAMN. Der er alligevel fordele ved at være blevet 30 inden man fik taget sig sammen og tog kortet ;)

Så er 7500 jo et sandt knaldtilbud hvor man kan acceptere en del :lol:
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Matthias H

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 67
Restricter/Drosselkit
« Svar #19 Dato: Marts 09, 2005, 07:24:23 pm »
Ja, helt sikkert surfsmurf  :!:  :!:   :D

Troede selv først at de 10.100.- (Som senere viste sig at være en and :shock: ) at det var det billigste jeg kunne finde. Men godt at jeg lige tjekkede i min egen bank !

Men mht dette er der en ting jeg ikke forstår. De benytter nemlig privatsikring (Et underselskab til Codan).
Og hos Codan kunne jeg ikke tegne en forsikring til under 30.000.- !

Forstår bare ikke hvordan jeg så igennem min bank kan få det så meget billigere  :roll:

Det er sq en Jungle !  :?  :lol:

Men er da glad for at jeg fik undersøgt lidt rundt omkring inden jeg tog en beslutning

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Restricter/Drosselkit
« Svar #20 Dato: Marts 09, 2005, 07:42:58 pm »
Citat fra: Matthias H
Men mht dette er der en ting jeg ikke forstår. De benytter nemlig privatsikring (Et underselskab til Codan).
Og hos Codan kunne jeg ikke tegne en forsikring til under 30.000.- !

Forstår bare ikke hvordan jeg så igennem min bank kan få det så meget billigere  :roll:


Tja, det er nok noget med at din bank er flinke og siger at de kender dig, eller måske har en speciel forsikringsgruppe hos selskabet. En arbejdskollega skulle også have sin gamle Triumph (bil) veteranforsikret, men kunne ikke gøre det direkte da han ikke har en hverdagsbil. Men igennem bank kunne han godt, i samme selskab, da banken fik overbevist dem om at han altså ikke kører i den til hverdag.

Jeg kan se at jeg nu kan komme i det gode selskab hos Runa ved at betale 10 kroner mere om måneden for fagforening. Til gengæld sparer jeg 1000 kr/år på indbo og får motorcykeldækning på ulykkesforsikringen. Jeg ved ikke hvad de vil have for at forsikre SV'eren, men det må jeg hellere få snakket med dem om ;)

Det er en jungle. Tak for sparket til lige at kigge på det igen ;)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Restricter/Drosselkit
« Svar #21 Dato: Marts 09, 2005, 07:59:11 pm »
Citat fra: surfsmurf
[ En arbejdskollega skulle også have sin gamle Triumph (bil) veteranforsikret, men kunne ikke gøre det direkte da han ikke har en hverdagsbil. Men igennem bank kunne han godt, i samme selskab, da banken fik overbevist dem om at han altså ikke kører i den til hverdag.


Jatak, det var en værdifuld information - sådan har jeg nemlig også, og når den kommer på plader engang, så er min daglig bil nok også afgået ved rustdøden. Det bliver også den eneste bil jeg vil eje, uden dog at ville bruge den hver dag.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

A.P.

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 449
Restricter/Drosselkit
« Svar #22 Dato: Marts 09, 2005, 10:14:29 pm »
Jeg har min forsikret i runa og jeg mener at jeg ligger på 4600 +/- ca. for kasko, ansvar som dækker hele året.

skal hente den på lørdag ved lydmuren. :wink:
Anders

Blå er er rigtig SV fave

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Restricter/Drosselkit
« Svar #23 Dato: Marts 10, 2005, 08:50:10 am »
Citat fra: Matthias H
Tro mig... jeg har snakket med:
Tryg: 26.000
Alm. Brand: Først 10.100 men blev senere 16.300
Fair: 17.300
Codan: Over 30.000
Runa/Bauta osv. : Ingen mulighed.
Sønderjyske: 13.000
Topdanmark: 24.800

Sikkert flere jeg ikke kan huske......

Tja, du har ret. Men de har lige så meget styr på det som jeg selv. Men vigtigst er at det pt er billigt !

Men mange tak for hjælpen. Jeg vil formidle budskabet videre !


Mvh

Matthias H

Prøv: www.aros-forsikring.dk
Der fik jeg den billigste forsikring da jeg startede...
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Matthias H

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 67
Restricter/Drosselkit
« Svar #24 Dato: Marts 10, 2005, 09:05:31 am »
Citat fra: Jannik
Citat fra: Matthias H
Tro mig... jeg har snakket med:
Tryg: 26.000
Alm. Brand: Først 10.100 men blev senere 16.300
Fair: 17.300
Codan: Over 30.000
Runa/Bauta osv. : Ingen mulighed.
Sønderjyske: 13.000
Topdanmark: 24.800

Sikkert flere jeg ikke kan huske......

Tja, du har ret. Men de har lige så meget styr på det som jeg selv. Men vigtigst er at det pt er billigt !

Men mange tak for hjælpen. Jeg vil formidle budskabet videre !


Mvh

Matthias H

Prøv: www.aros-forsikring.dk
Der fik jeg den billigste forsikring da jeg startede...


Har prøvet dem også, men de ville ikke tage mig pga min alder, og fordi jeg ville ha' en SV'er. Med en GS500 kunne det lade sig gøre. Igen som så mange andre selskaber, med begrundelsen for slagvolumen, og ikke for hvor mange hk. :cry: .
Tror jeg holder mig til det gode tilbud jeg har fået gennem min bank og privatsikring. 7500.-, det synes jeg er sq i orden. Ved dog ikke hvad selvrisikoen er på den. Men never mind, det er jo ikke meningen at man skal vælte på sådan en :lol:

Mvh

Matthias H

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Restricter/Drosselkit
« Svar #25 Dato: Marts 10, 2005, 09:29:18 am »
7500,- som ny er sq et eller andet sted vel også ok.
Du får det nok ikke meget billigere  :|

Olfert
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Restricter/Drosselkit
« Svar #26 Dato: Marts 10, 2005, 09:35:47 am »
Enig... Det lyder også som om Matthias har gjort sit hjemmearbejde endda rigtig grundigt  8)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Matthias H

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 67
Restricter/Drosselkit
« Svar #27 Dato: Marts 10, 2005, 10:06:42 am »
Ja, jeg vil da sige at jeg har fået meget ud af det. Men jeg synes også det er meget godt at man får det lidt op at vende.
Også mht. nogle af jer andre som betaler hen ad en 5-6000.-
Der kan man jo sige at der var jo ikke så langt op til det jeg kommer til at betale. Der var det måske værd at overveje, og måske undersøge markede lidt...

Har faktisk spekuleret om at rette henvendelse til Kontant på DR1. Jeg synes faktisk det er lidt sindsygt de prisforskelle, de enkelte selskaber tilbyder i forhold til hinanden  :shock:  :roll:

Her dér snakker jeg om en forskel på: 3x.xxx - 7500 =

Dvs en forskel mellem 22.500 - 32.499  :shock:

Det er bare med at gå dem lidt i bedene ! Så kan man jo bruge de kroner man spare til at lægge i tanken, eller bruge dem på gejl :!:  :twisted:  

Mvh

Matthias H