Forfatter Emne: Lydpotter - ompakning?  (Læst 13794 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Lydpotter - ompakning?
« Dato: Marts 10, 2005, 06:37:56 pm »
Er der nogen der har fået deres larmepotter pakket om, eller måske ligefrem selv prøvet at pakke dem om?

Jeg er interesseret i pris på værksted, pris for reservedele og sværhedsgrad.

Hvis der er nogen der har en ide om hvor tit sådan en operation skal foretages, så må i også gerne bidrage.

Jeg har et par brugte titaniums potter på hånden til en fair pris, så det kunne være spændende at høre...?!
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Lars L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 563
Lydpotter - ompakning?
« Svar #1 Dato: Marts 10, 2005, 06:44:38 pm »
Jeg mener at min Micron potte skal pakkes om efter ca. 6-8000 km. Prisen på et "ompaknings-kit" er ca. 300 kr. :roll:
ZX636R med masser af udstyr: 1 stk. tankpad...

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Lydpotter - ompakning?
« Svar #2 Dato: Marts 10, 2005, 06:59:52 pm »
Citat fra: Lars L
Jeg mener at min Micron potte skal pakkes om efter ca. 6-8000 km. Prisen på et "ompaknings-kit" er ca. 300 kr. :roll:


Okaj, det er jo engang pr. sæson (godt og vel) i mit tilfælde.

Så skal dem jeg har på hånden sikkert også pakkes om - det er jo rart at vide når man skal forhandle pris.
 :P
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Martin P

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 153
Lydpotter - ompakning?
« Svar #3 Dato: Marts 10, 2005, 09:17:49 pm »
Jeg har selv pakket min Akrapovic om, og den skal snart pakkes om igen.
Gættet er at den holder omkring 12.000km. Sidste gang var jeg så dum at bestille et orginalt Akrapovic sæt uden at høre om prisen ... 1100kr. :shock:

Det gør jeg ikke igen, der findes en anden løsning, det er helt sikkert!  :)

Det var ikke det store problem at pakke den om, et par popnitter de skulle skrues ud, noget uld der skulle skiftes og et par nye popnitter der skulle i. Det værste var at jeg ikke havde den rigtige størrelse popnitte tang  :D

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Lydpotter - ompakning?
« Svar #4 Dato: Marts 10, 2005, 09:42:34 pm »
Citat fra: Martin P
Jeg har selv pakket min Akrapovic om, og den skal snart pakkes om igen.
Gættet er at den holder omkring 12.000km. Sidste gang var jeg så dum at bestille et orginalt Akrapovic sæt uden at høre om prisen ... 1100kr. :shock:

Det gør jeg ikke igen, der findes en anden løsning, det er helt sikkert!  :)

Det var ikke det store problem at pakke den om, et par popnitter de skulle skrues ud, noget uld der skulle skiftes og et par nye popnitter der skulle i. Det værste var at jeg ikke havde den rigtige størrelse popnitte tang  :D


tja, jeg så lige polo.de's hjemmeside - de sælger uld med 15 nitter til 19.95€ så det er jo ikke det der vælter budgettet.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Lydpotter - ompakning?
« Svar #5 Dato: Marts 10, 2005, 10:34:49 pm »
Det er sku' rart at der der nogen som har erfaring man kan trække på, når det engang bliver eventuelt.  :wink:  8)

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Lydpotter - ompakning?
« Svar #6 Dato: Marts 11, 2005, 12:16:58 pm »
Jeg skifter uld på mine ved ca. 8 -10.000 km, men fordelen for mit vedkomne er at man skal kunne holde på potterne når man er færdig med turen, så hvis man "brænder" lapperne et sted på potterne så trænger de til at blive pakket om.
Jeg måtte købe 3 sæt uld for at have nok til mine 2 potter, og de kostede 250,- pr pose med nitter hos lydmuren.

Man kan ikke trykke nitterne med en almindelig popnitte tang, men har man mulighed for at låne en til trykluft (Det havde jeg på mit gamle arbejde) så er det ikke noget problem...
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Lydpotter - ompakning?
« Svar #7 Dato: Marts 11, 2005, 12:45:21 pm »
Citat fra: Jannik
Jeg skifter uld på mine ved ca. 8 -10.000 km, men fordelen for mit vedkomne er at man skal kunne holde på potterne når man er færdig med turen, så hvis man "brænder" lapperne et sted på potterne så trænger de til at blive pakket om.
Jeg måtte købe 3 sæt uld for at have nok til mine 2 potter, og de kostede 250,- pr pose med nitter hos lydmuren.

Man kan ikke trykke nitterne med en almindelig popnitte tang, men har man mulighed for at låne en til trykluft (Det havde jeg på mit gamle arbejde) så er det ikke noget problem...


Nu kan jeg sgu' da i grunden godt huske vi har snakket om det før.

Jamen så skal jeg vel bare have bestilt et par larmerør, og lånt en tryklufts popnittetang...  :P
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Anders

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 391
    • http://www.nif-trading.dk
Lydpotter - ompakning?
« Svar #8 Dato: Marts 13, 2005, 07:49:26 pm »
I afdelingen for undrende  :roll:  spørgsmål dukkede følgende op:
hvorfor skal man ompakke sin larmepotte!! Jeg har aldrig tidligere kørt med sådan en, men cyklen, der blev indkøbt i december, kom med et styk devil  :twisted:  - skal den også pakkes om - og hvad får jeg ud af det?!?!
YAMAHA FZS 600 Fazer

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Lydpotter - ompakning?
« Svar #9 Dato: Marts 14, 2005, 08:36:21 am »
Citat fra: Anders
I afdelingen for undrende  :roll:  spørgsmål dukkede følgende op:
hvorfor skal man ompakke sin larmepotte!! Jeg har aldrig tidligere kørt med sådan en, men cyklen, der blev indkøbt i december, kom med et styk devil  :twisted:  - skal den også pakkes om - og hvad får jeg ud af det?!?!


Der er noget dæmper-uld i lydpotten som absorberer lydbølgerne og dermed giver den lydæmpende effekt.
Problemet er at dette dæmperuld ikke helt kan holde til det og derfor langsomt bliver revet i stykker og blæst ud af udstødningen.
Det betyder at lyden langsomt bliver højere, men hvad værre er at varmen fra udstødningen ikke bliver holdt inde i potten men trænger ud til overfladen hvor den kan beskadige potten.
Titanpotter slipper typisk med at blive misfarvede, hvorimod carbonpotter tager mere permanent skade.

Hvor tit man skal ompakke ved jeg ikke præcist, da jeg ikke selv er "nået så langt"  :wink:
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Lydpotter - ompakning?
« Svar #10 Dato: Marts 14, 2005, 09:13:09 am »
Citat fra: runes-mc.dk
Citat fra: Anders
I afdelingen for undrende  :roll:  spørgsmål dukkede følgende op:
hvorfor skal man ompakke sin larmepotte!! Jeg har aldrig tidligere kørt med sådan en, men cyklen, der blev indkøbt i december, kom med et styk devil  :twisted:  - skal den også pakkes om - og hvad får jeg ud af det?!?!

Titanpotter slipper typisk med at blive misfarvede, hvorimod carbonpotter tager mere permanent skade.

Jep! Carbon potter bliver "sprøde" og bliver trykket i stykker når V2´eren maser på...
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Lydpotter - ompakning?
« Svar #11 Dato: Marts 14, 2005, 10:00:43 am »
Da jeg købte mit system anbefalede forhandleren mig at vælge carbon potte (fordi det ser bedst ud på en sort SV'er  :twisted: og vejer mindst) . Jeg spurgte ham om der ikke var noget om at carbon potterne kunne flække pga. det høje tryk fra V2'eren. Det var iflg. ham noget vås og en skrøne som kom sig af at Arrows på et tidspunkt havde nogle fejlproducerede carbon potter på markedet. Jeg har dog siden læst mig til at hvis man ikke er omhyggelig med at ompakke regelmæssigt, så kan varmeudviklingen ødelægge limen som carbon lagene er samlet med, - og så kan det gå galt. Dertil kommer at en carbonpotte ikke får buler som stål og titanium potter ved styrt og slag. Den er sprød og revner.

Jeg har ikke nogen erfaringer hverken for eller imod. Kun hvad jeg har kunnet støve op rundt omkring.

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Hønse

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 772
  • Hey fuckfjæs, kom og slå dig ned....
    • "passiv" profil hos DFMC
Lydpotter - ompakning?
« Svar #12 Dato: Marts 14, 2005, 02:17:38 pm »
Jeg skal i princippet pakke min om 2 gange i løbet af en sommer, det får jeg ikke altid lige gjort som nogen af Jer har hørt  :oops: . Kører dog også med et komplet 2i1 sæt på en 1000ccm, det laver nok et lidt større tryk i den lille alu dæmper.

Jeg har tidligere købt mit uld hos TopRacing i Farum (500gr med nitter ca. 300kr), men har faktisk tænkt mig at prøve med rigtig RockWoll i år (jeg kommer jo nogle lav budget sæsoner i møde på SU :lol: ).
Jeg ved at dem der kører ClassicRoadRacing de som regel selv laver deres udstødninger men også at de stopper dem med RockWoll!
Nogen erfaringer med det :?:

Bruger for resten bare en alm. nittetang! Men ok sådan en fra et HaraldNyborg Byggesæt holder nok ikke til det  :P
:mrgreen: is a TLS"v" 

(aka pre SV)

off-topic ad

Martin P

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 153
Lydpotter - ompakning?
« Svar #13 Dato: Marts 14, 2005, 08:11:03 pm »
Hvis man snakker om misfarvning kan man bare tage et kik på min akrapovic potte - jeg burde nok have skiftet ulden noget før. Der var heller ikke meget tilbage da jeg tog mig sammen  :lol:  :lol:

Det var altså også en almindelig popnitte tang som jeg brugte... den kunne godt klare det, der skulle bare lægges lidt muskler i  :lol:

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Lydpotter - ompakning?
« Svar #14 Dato: Marts 14, 2005, 11:44:32 pm »
Citat fra: Martin P

Det var altså også en almindelig popnitte tang som jeg brugte... den kunne godt klare det, der skulle bare lægges lidt muskler i  :lol:

Tja det gjorde jeg også:
>>>>>KNIKS<<<<<
 :cry:  :cry:  :cry:  Jeg tænkte jeg kunne få den byttet, nu da den var helt ny, men hva fuck det. De havde nok også luret lidt, for håndtaget var helt deformeret. :?  :?  :?  :?
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing