Forfatter Emne: Start problemer  (Læst 11622 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Thomas

  • Gæst
Start problemer
« Dato: Marts 20, 2005, 04:45:41 pm »
Hej

Efter at have haft min SV650S stående i vintersæsonen, skulle den luftes for første gang i går. Desværre måtte jeg efter mange forsøg opgive, da den simpelthen ikke ville starte. Tanken har været fyldt over vinteren med benz og karburator sprit. Da jeg fjernede luftfilteret og hældte lidt benz direkte i karburatorerne, startede den næsten med det samme, men den gik hver gang ud igen efter nogle få sekunder. Det lyder derfor lidt til at den ikke får benz fra tanken. Efter sigende skulle man kunne tømme karburatoren for vand/benz, men jeg ved ikke, hvordan man gør dette. Har i forslag til hvordan jeg kommer videre?

A.P.

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 449
Re: Start problemer
« Svar #1 Dato: Marts 20, 2005, 06:28:36 pm »
Hvordan med battdriet har det bare stået vindteren over eller har det været afladt og ladt op igen en gang eller to :?:
Hvis ikke prøv at løb den i gang i 2 eller 3 gear og sørg for at den får fuld choger
det er et foreslag
Anders

Blå er er rigtig SV fave

Tue

  • Gæst
Tømning af svømmerhus
« Svar #2 Dato: Marts 20, 2005, 07:13:51 pm »
Hvis du vil tømme svømmerhuset på karburatoren for benzin/vand (vand er der nok ikke så meget af i svømmerhuset, men doven benzin er der rigeligt af) så skal du skille mc'en lidt af.

Fjern begge sidekåber (er ikke 100% sikker på at det er nødvendigt men det giver lys, mere arbrejdsplads og det er lettere at finde bundskruen på svømmerhuset).

Løft tanken.

Fjern luftfilterkassen (der skal løsnes to skruer der holder kassen på karburatorerne. Skruen på forreste karburator skal løsnes fra venstre side og kræver en lang skruetrækker, kan være svær at finde).

Så skal du bare finde 2 skruer(med umbracko hoved), en på hver karburator/svømmerhus. Åben og lad benzinen løbe ud, luk, samle og prøv at starte igen.

Når du har tømt svømmerhuset kræver det selvfølgelig nogle sek. med starteren før der igen er benzin i ”huset”.

Martin P

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 153
Start problemer
« Svar #3 Dato: Marts 20, 2005, 10:56:37 pm »
Hmmm, har selv lige haft kæmpe problemer med at starte min.

Der var dog intet liv udover en starter der kørte rundt.

2 nye tændrør og den spinnede som en mis, og årets første tur kunne køres  :lol:

Den værste er at skifte det forreste tændrør, det er sq et cirkus uden lige, for fanden man skulle have en cykel uden kåbe, køler, horn osv  :o

PWEE

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 291
  • Low on bike again :-)
Start problemer
« Svar #4 Dato: Marts 21, 2005, 03:40:52 pm »
Hvis den "tænder" og den driver svinghjul rundt, så kan det dog som AP siger stadig være et svagt batteri, hvis starter moter ikke får knald nok.

Dovent batteri, ring til Falck

Vand og dovent benzin, jeg tvivler.....

Tændrør, ja god ide, skift dem. (2x89 kr) (CR9E)

Stoppet benzin slange eller stoppet lufttilførsel.....rens dem

Defekt benzinpumpe, håber det ikke  :cry:

Karburator ude af sync. :roll:

Håber det hjælper lidt :P
SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball

Thomas

  • Gæst
Start problemer
« Svar #5 Dato: Marts 21, 2005, 04:00:18 pm »
Tak for forslagene.

Starteren trækker motoren uden problemer, så jeg tror ikke, at der mangler saft på batteriet.

Jeg vil nok prøve at tømme svømmerhus i morgen.

Tændrørerne blev skiftet sidste år, så de skulle helst ikke fejle noget. Hvis alt andet mislykkedes, så prøver jeg selvfølgeligt alligevel at skifte dem. Kan jeg starte med at skifte den bagerste? På den måde ville jeg vel kunne se, om den kan starte på den bagerste cylinder...
Som du selv siger, så skifter man ikke bare det foreste tændrør for sjovt :wink:

Jeg er lidt tilhænger af teorien med en tilstoppet benzin slange. Hvordan går jeg igang med det? Jeg er ikke særlig mekanisk erfaren, så tilgiv mig lidt :cry: Pøser der f.eks. benzin ud, når jeg trækker slangen af oppe ved tanken? Jeg håber virkeligt heller ikke, at benin punmpen er istykker, men det var jo desværre en mulighed. Er der en måde at kontrollere dette på?

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Start problemer
« Svar #6 Dato: Marts 21, 2005, 07:43:10 pm »
Hvis starteren pisker rundt uden at den starter så skal den lugte af benzin i udstødningen, for den giver benz i karburatoren selv om den ikke starter.
Hvis ikke den lugter er der mangel på benz frem til karburatoren.

Når du evt. hiver et tændrør af, så sæt hætten på det igen og læg det så det har fat i stel på gevindet.
Når du så trykker på starteren så skal det ligge og give gnist i tændrøret.
SØRG FOR: at tændrøret rører ved stel, og at du ikke har tænding på mens du selv rører ved tændrøret, for det er jo højspænding der kommer til tændrøret og det føles ikke så godt at røre ved... :?

Hvis der ikke er gnist på begge rør, så er det muligvis din tændspole eller kablerne dertil som strejker...

Skriv lige hvad du finder ud af, ellers er jeg på 30 79 70 72 hvis du ønsker telefonhjælp.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Martin P

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 153
Start problemer
« Svar #7 Dato: Marts 21, 2005, 09:06:53 pm »
Jeg skiftede også tændrør sidste år, men ikke desto mindre var de færdige da jeg skulle starte cyklen her efter vinteren. Starteren blev fint trukket rundt, og den lugtede af benzin osv.... der skete bare ikke en skid.

Jeg skiftede bare det bagereste først, og fik bekræftiget at så virkede det... dog kun på den ene cylinder, men så var kursen ligesom lagt  :lol:  :lol:

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Start problemer
« Svar #8 Dato: Marts 22, 2005, 09:55:26 am »
Citat fra: Thomas
Har i forslag til hvordan jeg kommer videre?


Sidder vakuumslangen til benzinhanen fast? Min var faldet af = ingen benzin. Den startede som en mis (mis miau  :twisted: )  da først slangen kom på igen og der kom benzin i ganen på den :idea:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: Start problemer
« Svar #9 Dato: Marts 22, 2005, 10:26:01 am »
Citér

Sidder vakuumslangen til benzinhanen fast? Min var faldet af = ingen benzin. Den startede som en mis (mis miau  :twisted: )  da først slangen kom på igen og der kom benzin i ganen på den :idea:


Ja, det er sjovt som sådan nogle motorer starter fint, når først de får benzin.. Min fatters gyllepumpe startede også i første hug efter svømmehusene blev tømt.. (Og min egen lavede samme trick sidste år)[/quote]
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Start problemer
« Svar #10 Dato: Marts 22, 2005, 11:57:44 am »
Tømning af svømmerhuse, udskiftning af tændrør og opladning af batteri  :shock:
Næh nej ! Kør meget og sjovt, så skal der nok komme liv i SVinet om foråret  :wink:

Godt min cykel ikke vidste det, at man skal nusse så meget om den, den nat jeg fortalte den at vi skulle ud og køre næste morgen  :D
Trods over tre måneders stilstand i et koldt skur, krævede det ikke mere end godt fem sekunders starter-motivation af frembringe de skønneste toner ( naboen er jo nok ikke helt enig  :twisted: )
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Thomas

  • Gæst
Start problemer
« Svar #11 Dato: Marts 22, 2005, 06:47:22 pm »
Så er jeg f... på vejen igen :D  
Jeg satte batteriet til opladning (igen), skiftede tændrørerne som foreslået hvorefter jeg tømte svømmerhuset. Som vist tidligere skrevet, så kan jeg vist betegnes som en mc rookie...ihvertfald mht. de tekniske færdigheder. Udskiftningen af tændrørerne gik rimeligt, selv om det foreste selvfølgeligt er MEGA besværligt. Tømningen af svømmerhuset var jo også sådan en sag...da jeg ikke havde nogen anelse om, hvor skruen skulle sidde. Da jeg først fandt dem gik det også rimeligt, selv om specielt den foreste (igen) er rigtig "uheldigt" placeret. Herefter startede den efter nogle forsøg. Det første minut kørte den kun på én cylinder, men den anden blev da også overtalt. Den kører fint i tomgang, men den skyder ret vildt, så snart jeg giver lidt mere gas. Den har kørt i omkring 10 minutter, men jeg satser da på at skyderiet snart ophører.  Jeg går ud fra at jeg tømmer tanken lidt og supplerer med lidt mere karburator sprit. Skyderiet skyldes efter min mening vand rester...men som sagt er jeg jo kun rookie

I skal ihvertfald have tak for hjælpen!!!
 :wink:

PWEE

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 291
  • Low on bike again :-)
Start problemer
« Svar #12 Dato: Marts 22, 2005, 09:05:59 pm »
Godt gået, skyderiet kan også være "backfire" fordi din potte trækker kold luft ind - men når vi kommer over istiden, så er det sikkert færdigt.

Fint stykke arbejde.
En anden gang ligger du bare karburatoren på siden, derved kan du skille hele huset af, både i top og i bund uden at skulle stå med hele hovedet nede i dåsen + du også undgår at tage chokerkabel af.... :evil:

I kapitel .28 i servicemanualen (enhver rookie ønske gave liste must have) har du også en fantastisk fejlmeldings løser...giver som regel et godt fingerpeg om problemer.....og deres løsning.

Derudover kan jeg af litteratur anbefale periodisk vedligholdelse i kap 2, en god starter for dem der har fået blod på tanden til at gå igang med at servicere MC selv - og så er der altid hjælp at hente herinde, hvis de går galt.

Disse servicemanualer kan findes ? eller købes, hvis køb, så tag Haynes manualerne, de er virkelig gode. :wink:

Over and out og AMEN,
SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Start problemer
« Svar #13 Dato: Marts 22, 2005, 09:40:17 pm »
PWEE står der noget i manuellen om hvis en ´99 lyder og trækker som om den går på 1 cylinder når svinet når 6000 omdr/min???

Jeg kender en der har det problem, og vi er ved at løbe tør for ide´er til hvad det kan være. :cry:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

PWEE

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 291
  • Low on bike again :-)
Start problemer
« Svar #14 Dato: Marts 22, 2005, 11:07:56 pm »
Engine runs poorly in HIGH Speed range ?:

Der står :
Weakend valve springs
Worn Camshafts
Valve timing out of ajust
TOO narrow spark plug gaps
Ignition not advanced sufficiently due to poorly working  advanced timing circut
Defective ignition coil
Defective igniter unit
Too low fuel champer level
clooged air cleaner unit
clogged fuel hose
defective fuel pump

send mig en PM jannik så sender jeg den til dig....
SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball