Forfatter Emne: Øøøøøøøvvv!  (Læst 9993 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Øøøøøøøvvv!
« Dato: August 01, 2004, 01:50:13 pm »
Min ellers så fantastiske SV 650 Sk3 vil ikke starte :cry:. Der er benzin på tanken, lys i lygterne, startermotoren kører, sikringerne er ok.

Jeg kan ikke lige regne ud hvad der er galt, men har en mistanke om at der ikke er tænding på... Det kunne vel også være noget med brændstoftilførslen, men jeg har ikke haft tanken oppe så benzinslangen kunne være kommet i klemme. Hvor det så går galt ved jeg ikke.

Jeg var ude at køre for to dage siden og der var ingen problemer. Den var muligvis en smule tung i optrækket i første gear, men jeg havde også en passager med.

Er der en af jer der har en idé om hvad jeg kan gøre udover at ringe til en mekaniker i morgen?
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Re: Øøøøøøøvvv!
« Svar #1 Dato: August 01, 2004, 02:00:12 pm »
Citat fra: Haugen
Min ellers så fantastiske SV 650 Sk3 vil ikke starte :cry:. Der er benzin på tanken, lys i lygterne, startermotoren kører, sikringerne er ok.

Jeg kan ikke lige regne ud hvad der er galt, men har en mistanke om at der ikke er tænding på... Det kunne vel også være noget med brændstoftilførslen, men jeg har ikke haft tanken oppe så benzinslangen kunne være kommet i klemme. Hvor det så går galt ved jeg ikke.

Jeg var ude at køre for to dage siden og der var ingen problemer. Den var muligvis en smule tung i optrækket i første gear, men jeg havde også en passager med.

Er der en af jer der har en idé om hvad jeg kan gøre udover at ringe til en mekaniker i morgen?


Hej Haugen.

Har du prøvet at checke sikringerne? :shock:

Pcl
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Øøøøøøøvvv!
« Svar #2 Dato: August 01, 2004, 03:38:54 pm »
Vand i tanken? Min ville overhovedet ikke starte til sæson-start, før jeg tømte et par sjatter vand + rust af.. Spøjst, ikke? :)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Øøøøøøøvvv!
« Svar #3 Dato: August 01, 2004, 06:34:41 pm »
Er der noget at se på instrumentbrættet ?

Hvis du kan så check et tændrør. Hvis det er vådt af benzin, må det være tændningen, hvis det er tørt må det være benzintilførsel.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Øøøøøøøvvv!
« Svar #4 Dato: August 01, 2004, 06:35:13 pm »
Hej PCL
Jeps, har set på sikringerne og de er ok, ingen gået, ingen løse eller væk (hvorfor de så end skulle være det :roll: ).

Hej Ole
Vand i tanken? Jeg var ude at køre for to dage siden ingen egentlige problemer og det har ikke regnet siden. Hvor skulle vandet komme fra? Nogle ideer?

Tak for responsen 8) .

Hov, jeg glemte at nævne at når jeg trykker på starterknappen kommer der et lille klik under sædet, muligvis fra sikringsboksen, umiddelbart før startermotoren begynder at snurre. Jeg er ikke klar over om det også klikkede før mit startproblem opstod.
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Øøøøøøøvvv!
« Svar #5 Dato: August 01, 2004, 07:47:04 pm »
Hej navnebror (jeg hedder også Rune)
Der er ingen advarsler eller andet at bemærke på instrumentbrættet.

Jeg har ikke checket tændrørene, men det kunne være at jeg skulle få taget mig sammen og få det gjort. Hvad gør jeg hvis det er henholdsvis tændingen eller benzintilførsel? Jeg er ikke den store motorhaj :oops: .
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Øøøøøøøvvv!
« Svar #6 Dato: August 01, 2004, 07:49:26 pm »
Citat fra: Haugen
Hej PCL
Hej Ole
Vand i tanken? Jeg var ude at køre for to dage siden ingen egentlige problemer og det har ikke regnet siden. Hvor skulle vandet komme fra? Nogle ideer?


Ohh.. Jeg troede, starteren kørte, men motoren bare ikke gik i gang..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Øøøøøøøvvv!
« Svar #7 Dato: August 01, 2004, 07:54:03 pm »
Hej Ole
Det er præcis hvad problemet er nu, men da maskine fungerede ok i foregårs...

Men tak for tippet alligevel. Det kunne måske være værd at checke når jeg begynder at rode med den.
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Øøøøøøøvvv!
« Svar #8 Dato: August 01, 2004, 08:28:25 pm »
Citat fra: Haugen
Hej Ole
Det er præcis hvad problemet er nu, men da maskine fungerede ok i foregårs...

Men tak for tippet alligevel. Det kunne måske være værd at checke når jeg begynder at rode med den.


Vandet kan komme fra.. Tjah.. Alle mulige steder; kondens f.eks... På min var problemet slangen fra tankpåfyldningsoverløbet var knækket, og derfor kunne der, når man åbnede dækslet snige sig vand i tanken.. Det kan nemt være, at hvis maskinen har stået et par dage, så er vandet sunket til bunds..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Øøøøøøøvvv!
« Svar #9 Dato: August 01, 2004, 09:11:33 pm »
Nååh, ja det giver jo egentlig mening. Jeg er som nævnt ikke nogen motorhaj med alt hvad det indebærer.

Jeg bliver nødt til at gå maskinen efter.
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Øøøøøøøvvv!
« Svar #10 Dato: August 07, 2004, 10:37:29 pm »
Fortsættelsen på historien:

I går fik jeg endelig tid til, at få sv'eren fragtet til mekaniker. Jeg kunne ikke selv få den til, at gøre noget som helst brugbart.

En af de falckmænd, der hentede den checkede den lige for, at se om han kunne starte den. Det kunne han ikke. Han mente ikke at starteren greb fat...

Vel ankommet til Allans Mc (nu i nye lokaler i Hillerød) blev den stakkels maskine åbnet. Beskeden: "Det ser sgu ikke godt ud Rune... Starterkoblingen er gået.",  :shock: lort, "Det kan tage op til fire uger før den er færdig, hvis delen ikke kan skaffes fra Europa et sted. Japan er lige gået på ferie.",  :shock:  :cry: mere lort, "Det bliver selvfølgelig lavet på garantien.", godt nok, ellers var det nok blevet skide dyrt.

Det korte af det lange er, at jeg bliver nødt til at undvære min baby. Til gengæld laver de lige 12 000 km service og smider et K&N filter i, i samme ombæring 8) .

Jeg glæder mig som et lille barn til, at få den tilbage!
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Øøøøøøøvvv!
« Svar #11 Dato: August 07, 2004, 11:26:08 pm »
Surt! :( Men godt, det er dækket af garantien.. Jeg krydser fingre for hurtig levering! :)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Øøøøøøøvvv!
« Svar #12 Dato: August 08, 2004, 04:05:26 pm »
Tak skal du have, det gør jeg også :) !

De sagde forøvrigt, at det var første gang de havde mødt det problem på en SV'er og da Allan snakkede med reservedelsleverandøren fik han at vide, at han heller ikke havde mødt det før.

Nå, så blev man den erfaring rigere :? .
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Øøøøøøøvvv!
« Svar #13 Dato: Februar 04, 2005, 09:55:12 pm »
Hva´ hvordan gik det egentligt???
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Øøøøøøøvvv!
« Svar #14 Dato: Februar 14, 2005, 08:53:44 am »
Hovsa, der gik vidst lige lidt længe før jeg fik svaret.

Det gik godt, jeg fik det på garantien, de var nødt til at udskifte starterkoblingen og jeg måtte vente 4 uger på at få maskinen hjem. Delen kunne ikke skaffes i hverken Danmark eller resten af Europa. Dette betød at jeg var nødt til at vente på at Japanerne fik sendt den, men da de var på industriferie gik der 4 uger.

Efter jeg fik den hjem har der ikke været problemer overhovedet, bortset fra at det er vinter og ikke til at køre, i hvert fald ikke lige nu... Men så går tiden med at planlægge de næste modifikationer: plov, Akrapovic udstødning og PC, og nye dæk, hvis det da tæller som modifikation.
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl