Forfatter Emne: lås  (Læst 15527 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
lås
« Svar #15 Dato: April 24, 2006, 05:39:05 pm »
Citat fra: SVea & Dave
Umiddelbart står der ikke noget om, at den lige netop passer på min cykel, men det skal den sgu. Så må den bare ryge på baghjulet i stedet....


Du har tromlebremse på baghjulet lille skat :) ;)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
lås
« Svar #16 Dato: April 24, 2006, 06:46:13 pm »
Citér
SVea & Dave:
Citér
nyg
Selvfølgelig passer den, hvorfor skulle den ikke det?

 :oops:  :oops:  Jeg har jo ikke cyklen hjemme... Kan derfor ikke se om der er huller til den i forhjulet. Har prøvet at lure på billeder, men kan ikke helt gennemskue det. Det virker dog til at være en glimrende lås. Den hyler nærmest lige så snart jeg kigger på den  :shock:  :shock:

Et billeder siger mere end 1000 ord...
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 182
lås
« Svar #17 Dato: April 24, 2006, 09:26:20 pm »
Jeg endte med at skaffe mig en gul abus lås den virker og var egentlig ikke vildt dyr.....

Noget andet skal de fælge der aldrig pudses lidt :?:  :?:
mvh

Kenneth (SV650S)

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
lås
« Svar #18 Dato: April 24, 2006, 09:33:16 pm »
Nu er min skivelås 6 timer gammel og jeg er allerede røv træt af den  :x  :x  Den hyler satme bare jeg rør ved den. Kan ikke gennemskue hvordan jeg får den til at lade være...

Tag en klud med på Fraugde træf, så skal jeg overveje at lade dig pudse mine fælge K  :twisted:  :twisted:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

fldahl

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 343
  • the devil made me do it...
lås
« Svar #19 Dato: April 24, 2006, 09:35:52 pm »
Citat fra: SVEA
Jeg har i dag erhvervet mig sådan en skivelås:  


hvor købte du den..? og hvad gav du for den..?
Nu uden tohjulet liv...

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
lås
« Svar #20 Dato: April 24, 2006, 09:58:40 pm »
Citér
Fldahl

hvor købte du den..? og hvad gav du for den..?

Brødrene Kyhn på Frederiksberg der jo ellers er Triumph forhandlere  :oops:  :oops:  :oops:  Gav 350 kr for den  :evil: Da jeg googlede på den fandt jeg ud af, at den vist også kan bruges til et kysthedsbælte  :shock:  men jeg læste ikke lige nærmere om det  :D
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

SVingman

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
  • Knut hvem?
lås
« Svar #21 Dato: April 24, 2006, 10:35:10 pm »
Citat fra: SVea & Dave
Jeg har i dag erhvervet mig sådan en skivelås:
http://www.xenasecurity.com/product/motorbikes/XN15/page1/

Umiddelbart står der ikke noget om, at den lige netop passer på min cykel, men det skal den sgu. Så må den bare ryge på baghjulet i stedet....


Den passer i hvert fald til en 650'er.. Jeg købte den her hos T. Hansen (uh noget der sælges andre steder?!):
http://www.thansen.dk/product.asp?c=692042222&n=1400477883&pn=1400477901

Bruger den som skivelås til daglig og bruger kæden når den skal stå lidt længere. Men jeg synes den æder batteriet lidt hurtigt :?
SV1000SK7 · 2008 · Blå · MIVV Titanium · Underkåbe · Original alarm · Hugger · Gear indikator · Rizoma røv · Powercommander III · Mr. Dynos touch

K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 182
lås
« Svar #22 Dato: April 24, 2006, 10:36:37 pm »
Haha SVea det skal jeg da overveje.... jeg har lige været igang en time med en lufthammer, så jeg tror sgu jeg har de rystende bevægelser i armene til at kunne polere sådan noget skidt nu :?

Kan du ikke bare montere den alarm på knægten, så ved du altid hvor du har ham? Men ellers er det vel bare ud med batteriet!
mvh

Kenneth (SV650S)

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
lås
« Svar #23 Dato: April 25, 2006, 01:10:02 am »
Citér
SVea & Dave
Nu er min skivelås 6 timer gammel og jeg er allerede røv træt af den  :x  :x  Den hyler satme bare jeg rør ved den. Kan ikke gennemskue hvordan jeg får den til at lade være...

Tag en klud med på Fraugde træf, så skal jeg overveje at lade dig pudse mine fælge K  :twisted:  :twisted:

Søde Svea OG Dave på Xenas fortræffelige hjemmeside står der "Adjustable Sensitivity" ud for dit nyindkøbte produkt, betyder det mon at jeres naboer kan få deres nattesøvn eller.... :wink:
   

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
lås
« Svar #24 Dato: April 25, 2006, 12:31:37 pm »
Jeg har selv en Xena- lås og er glad for den, men den kan som SVea siger være ret følsom...

Min erfaring er, at hvis den er blevet våd, hvis det har regnet kraftigt på den, kan den begynde at hyle næsten uden at være blevet rørt. Løsningen er at skille den ad, tørre den godt igennem og så spraye med rigelige mængder silikone- spray, hvis i gør det indenfor så pas på ikke at få noget på gulvet, det bliver fandens glat  :oops: .

Når man sætter låsen på kan man vælge at sætte den på to forskellige måder. Hvis man sætter den nederst på skiven er den mest følsom, sætter man den øverst er den mindre følsom, det er i hvert fald hvad de skriver i deres vejledning...
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
lås
« Svar #25 Dato: April 25, 2006, 12:51:11 pm »
Citér
Haugen

Når man sætter låsen på kan man vælge at sætte den på to forskellige måder. Hvis man sætter den nederst på skiven er den mest følsom, sætter man den øverst er den mindre følsom, det er i hvert fald hvad de skriver i deres vejledning...


Jeg havde min liggende på et bord, men da jeg begyndte at spadsere rundt på gulvet i min lejlighed, så hylede den  :roll:  :roll:  Hvis den skal kunne ligge i det der lille medfølgende etui, så vil den unægteligt få sig en rystetur under kørslen. Kan det virkelig være rigtigt, at jeg skal skille skidtet ad og tage batterierne ud, hver gang jeg skal befamle den??
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
lås
« Svar #26 Dato: April 25, 2006, 12:59:49 pm »
Det lyder som om du kan have fået en mandagsmodel. Der er ikke noget, der ligger og skygger for fotocellen, vel? For i så fald begynder den at alarmere ved den mindste rystelse, ligesom hvis den sad på cyklen...
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
lås
« Svar #27 Dato: April 25, 2006, 01:06:03 pm »
:shock:  :shock:  :shock:  Har den en fotocelle  :shock:  :shock:  :shock:  Glem at jeg har fortalt, at jeg har købt ny lås, jeg får en eller anden til at kigge på den ved lejlighed  :oops:  :oops:  Før jeg får rodet mig ud i mere jeg ikke aner en pind om...  :oops:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
lås
« Svar #28 Dato: April 25, 2006, 01:21:25 pm »
Hvis du ser på indersiden af det "U" låsen danner vil du på den ene side se et lille blankt felt, det sidder på den tynde del af låsen, det er reflektoren til fotocellen. Overfor reflektoren er der noget sort plastik med to små huller, det er selve fotocellen. Der bliver sendt lys, sikkert infrarødt (nej, det kan du ikke se.), ud af det ene ned på reflektoren og derfra op i det andet. Når lysstrålen bliver brudt tror låsen at den sidder på en skive og at den derfor skal begynde at alarmere når den begynder at ryste.

Jeg plejer at skille min ad ca. hver anden måned og give den silikone. Det har hjulpet meget på min, men når det er sagt må jeg erkende at jeg byttede min første da den var mere følsom end hvad godt var.
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
lås
« Svar #29 Dato: April 25, 2006, 02:27:37 pm »
Citér
Citér
Haugen

Når man sætter låsen på kan man vælge at sætte den på to forskellige måder. Hvis man sætter den nederst på skiven er den mest følsom, sætter man den øverst er den mindre følsom, det er i hvert fald hvad de skriver i deres vejledning...


Jeg havde min liggende på et bord, men da jeg begyndte at spadsere rundt på gulvet i min lejlighed, så hylede den  :roll:  :roll:  Hvis den skal kunne ligge i det der lille medfølgende etui, så vil den unægteligt få sig en rystetur under kørslen. Kan det virkelig være rigtigt, at jeg skal skille skidtet ad og tage batterierne ud, hver gang jeg skal befamle den??

Den skal selvfølgelig ikke være aktiveret (låst) når du kører rundt med den.. den aktiverer jo kun når du låser den.

jeg har også engang haft sådan en alarm xena lås, men uden fotocelle. Tag den med i klubben onsdag.. så kan vi se på den der. om ikke andet er der en container til metal affald, hvis du bliver meget træt af den  :D