Forfatter Emne: Handel i Dk eller udlandet Tidl. (Hjelmstørrelser Generelt)  (Læst 12172 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Handel i Dk eller udlandet Tidl. (Hjelmstørrelser Generelt)
« Dato: September 17, 2006, 03:57:22 pm »
Derfor skal man ikke bare købe over nettet...

Nej Jakob, du skal ud i de danske butikker og prøve dem, og derefter kan du bestille dem over nettet, mens du griner over hvor mange penge du sparer  :wink: :wink:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Majse

  • Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Handel i Dk eller udlandet Tidl. (Hjelmstørrelser Generelt)
« Svar #1 Dato: September 18, 2006, 09:02:06 am »
Derfor skal man ikke bare købe over nettet...

Nej Jakob, du skal ud i de danske butikker og prøve dem, og derefter kan du bestille dem over nettet, mens du griner over hvor mange penge du sparer  :wink: :wink:

Hvis det er det man vil...

Morten L

  • Gæst
Handel i Dk eller udlandet Tidl. (Hjelmstørrelser Generelt)
« Svar #2 Dato: September 24, 2006, 09:51:56 pm »
Jeg forstår hvad du siger Majse - og bakker dig op ....

Fed7haS

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 34
Handel i Dk eller udlandet Tidl. (Hjelmstørrelser Generelt)
« Svar #3 Dato: September 26, 2006, 01:16:37 am »
Derfor skal man ikke bare købe over nettet...

Nej Jakob, du skal ud i de danske butikker og prøve dem, og derefter kan du bestille dem over nettet, mens du griner over hvor mange penge du sparer  :wink: :wink:

Syndes jeg sgu ikke man kan være bekendt..

Fed7haS
SV1000SK6 (blå)

Slem

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 37
Handel i Dk eller udlandet Tidl. (Hjelmstørrelser Generelt)
« Svar #4 Dato: September 26, 2006, 06:32:16 pm »
Derfor skal man ikke bare købe over nettet...

Nej Jakob, du skal ud i de danske butikker og prøve dem, og derefter kan du bestille dem over nettet, mens du griner over hvor mange penge du sparer  :wink: :wink:

Syndes jeg sgu ikke man kan være bekendt..

Fed7haS

Og hvorfor så ikke det? Der er vel en grund til at vi som medlemmer af EU ikke skal betale hverken told eller moms af hinandens varer. En af dem kunne vel være at fremme den frie handel i europa ;)

Majse

  • Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Handel i Dk eller udlandet Tidl. (Hjelmstørrelser Generelt)
« Svar #5 Dato: September 26, 2006, 06:53:14 pm »
Jeg forstår hvad du siger Majse - og bakker dig op ....

Takker  :D :D

Majse

  • Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Handel i Dk eller udlandet Tidl. (Hjelmstørrelser Generelt)
« Svar #6 Dato: September 26, 2006, 06:54:54 pm »
Derfor skal man ikke bare købe over nettet...

Nej Jakob, du skal ud i de danske butikker og prøve dem, og derefter kan du bestille dem over nettet, mens du griner over hvor mange penge du sparer  :wink: :wink:

Syndes jeg sgu ikke man kan være bekendt..

Fed7haS

Det synes jeg heller ikke, men den kamp har været taget før... 

Fed7haS

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 34
Handel i Dk eller udlandet Tidl. (Hjelmstørrelser Generelt)
« Svar #7 Dato: September 26, 2006, 07:02:25 pm »
Derfor skal man ikke bare købe over nettet...

Nej Jakob, du skal ud i de danske butikker og prøve dem, og derefter kan du bestille dem over nettet, mens du griner over hvor mange penge du sparer  :wink: :wink:

Syndes jeg sgu ikke man kan være bekendt..

Fed7haS

Og hvorfor så ikke det? Der er vel en grund til at vi som medlemmer af EU ikke skal betale hverken told eller moms af hinandens varer. En af dem kunne vel være at fremme den frie handel i europa ;)

Jamen der er da intet i vejen med at handle i resten af EU eller verdnen for den sags skyld.. hvis du kan få noget billigere er det da bare at springe på.. men der er fundmentalt noget i vejen med at udnytte en dansk erhvervsdrivende ved at gå ind i hans shop og prøve en vare med det formål at købe den andet steds...

Fed7haS
SV1000SK6 (blå)

Morten L

  • Gæst
Handel i Dk eller udlandet Tidl. (Hjelmstørrelser Generelt)
« Svar #8 Dato: September 26, 2006, 07:07:39 pm »
Og hvis du udelukkende placerer dine indkøb hos en internet shop i udlandet, hvor vil du så gå hen næste gang du skal prøve en hjelm?  :huh:

Fed7haS

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 34
Handel i Dk eller udlandet Tidl. (Hjelmstørrelser Generelt)
« Svar #9 Dato: September 26, 2006, 07:14:05 pm »
Og hvis du udelukkende placerer dine indkøb hos en internet shop i udlandet, hvor vil du så gå hen næste gang du skal prøve en hjelm?  :huh:

Hmmm jeg ikke forstå?

Fed7haS
SV1000SK6 (blå)

Kreipke

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 44
Handel i Dk eller udlandet Tidl. (Hjelmstørrelser Generelt)
« Svar #10 Dato: September 26, 2006, 07:43:55 pm »
 Jeg bakker sgu også Majse op her, det er fint at handle på nettet, men at udnytte en dansk forretning til at prøve tingene og så gå andetsteds er der noget helt galt med. Jeg kan godt lider specialforretninger, nogle gange er tingene lidt dyrere der, men man betaler jo for de råd og den vejledning man får.

Canidae

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 177
Handel i Dk eller udlandet Tidl. (Hjelmstørrelser Generelt)
« Svar #11 Dato: September 26, 2006, 09:07:38 pm »
Jeg vil da også gerne betale lidt ekstra for den gode service, men sidst jeg købte hjelm på nettet måtte jeg slippe ca. 2000. Havde jeg købt den hos min lokal mc-pusher havde det kostet mig 4600. Det er sgu da ikke rimeligt!!!

Sååå.. støt din lokale mc-forhandler, eller køb det på nettet plus en ferie under sydens sol til de samme penge.
SV 650S K5 i ægte rød :-)
WP fjedre, Pilot Power, Hamicad Fender Eliminator, Crash Bongs, Pipercross, Powercommander, og Yoshimura TRS komplet

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Handel i Dk eller udlandet Tidl. (Hjelmstørrelser Generelt)
« Svar #12 Dato: September 26, 2006, 09:55:50 pm »
Eller vent til vinter, tag med til Hamburger motorrad tage, og køb din hjelm(støvler etc...) der, jeg tror ikke man lige umiddelbart finder større udvalg i nærheden af DK
   

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Handel i Dk eller udlandet Tidl. (Hjelmstørrelser Generelt)
« Svar #13 Dato: September 27, 2006, 08:57:53 am »
Jeg vil da også gerne betale lidt ekstra for den gode service, men sidst jeg købte hjelm på nettet måtte jeg slippe ca. 2000. Havde jeg købt den hos min lokal mc-pusher havde det kostet mig 4600. Det er sgu da ikke rimeligt!!!

Sååå.. støt din lokale mc-forhandler, eller køb det på nettet plus en ferie under sydens sol til de samme penge.
Nej, lige præcis!

Det er altså svært at retfærdiggøre den prisforskel mellem Danmark og Tyskland, selvom man kalkulerer med både momsdifference, lavere leveomkostninger, stordriftsfordele...osv....

Jeg gad godt at se en afdeling af Louis eller Polo i Danmark! Jeg er sikker på at det ville give markant lavere priser, og den service jeg har fået i de butikker - både de fysiske butikker og netbutikkerne - er da mindst på niveau med danske butikker.

Ved nærmere eftertanke kan jeg ikke komme på én dansk butik som er fokuseret på MC udstyr & reservedele, der tilnærmelsesvis har det vareudbud og lager som de tyske kæder. De fleste danske butikker er jo primært værksteder med en ret overskuelig tøjafdeling.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Handel i Dk eller udlandet Tidl. (Hjelmstørrelser Generelt)
« Svar #14 Dato: September 27, 2006, 09:40:41 am »
og den service jeg har fået i de butikker - både de fysiske butikker og netbutikkerne - er da mindst på niveau med danske butikker.

Jeg har en veninde, der har købt en Fireblade til en mindre formue... Hun skulle have en ny super smart hjelm oveni, og den eneste service den danske butik kunne give hende var, at hun kunne få en rabat på 10-20% på hjelmen og intet andet. Og de var faktisk ikke engang meget for overhoved at give hende nogen rabat... Og det efter at hun lige havde smidt 230.000 kr for en cykel i deres biks...

Naturligvis kan hun ikke købe sin cykel på nettet, men jeg synes godt, at de kunne have gjort lidt mere for hende. Jeg købte selv en hjelm engang, og følte ikke at det var særlig let at få hjælp til at finde den rette, måske fordi jeg havde valgt den lidt billige hjelm (Schubert) og dermed ikke lagde særlig mange penge i deres biks. Men resultatet var så, at jeg endte med en hjelm, der holdt under en sæson, og så var den gået ud af form...

Og vores tråd om erfaringer med diverse butikker og værksteder vidner også fra tid til anden om, at nogle af dem godt kunne skrue lidt op for service niveauet...

Vil lige undskylde overfor Skurken, at hans tråd har bevæget sig lidt i en anden retning  :oops: :oops: :oops:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"