Forfatter Emne: Tasker - måske Oxford......  (Læst 8219 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

MS

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 119
Re: Tasker - måske Oxford......
« Svar #15 Dato: Februar 13, 2007, 06:14:15 pm »
Nogen der har erfaringer med Oxfords Humpback tank taske eller deres expander tank taske ?.....

regner med at bestille et sæt expander panniers snart og måske ville den være et hit at tage en med hjem i samme omgang  :)
Of those who know nothing, few are silent

SV1000k6 - Mivv Titanium potter - Hamicad grille - Puig DB - Hyperpro for og bag - Supercorsa - Hamicad fender eliminator - Suki ego sæde -

Drlund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 332
Re: Tasker - måske Oxford......
« Svar #16 Dato: Februar 13, 2007, 07:39:05 pm »
Ja, Oxfords HumpBack serie er af rigtig god kvalitet. Kan kun anbefale det.
Drlund aka Daniel

SV1000SK4

Kilosfau

  • Gæst
Re: Tasker - måske Oxford......
« Svar #17 Dato: Februar 13, 2007, 10:04:13 pm »
Nogen der har erfaringer med Oxfords Humpback tank taske eller deres expander tank taske ?.....

Jeg har et komplet sæt fra Oxfords Humpback serie, tanktaske, panniers og tailpack. Tailpack er en tanktaske med en strapon bund som passer på bagsædet....

De sidder rigtig godt på en SVer, jeg har kørt en del km på de tyske motorveje med passager og der er masser af plads - både i taskerne og til passageren... selvfølgelig uden tailpack  :lol:

Efter 600 km i et stræk med hastigheder mellem 160 og 230 km/t er de ikke engang løse...  :innocent:

MS

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 119
Re: Tasker - måske Oxford......
« Svar #18 Dato: Februar 14, 2007, 08:04:24 am »
det komplette sæt.... er det magen til det sæt de har som samlet tilbud ved wwwmandp.co.uk  ?  :D

fornemmer mere og mere det er sættet at vælge  :blink:
Of those who know nothing, few are silent

SV1000k6 - Mivv Titanium potter - Hamicad grille - Puig DB - Hyperpro for og bag - Supercorsa - Hamicad fender eliminator - Suki ego sæde -

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Tasker - måske Oxford......
« Svar #19 Dato: Februar 14, 2007, 08:28:57 am »
Nogen der har erfaringer med Oxfords Humpback tank taske eller deres expander tank taske ?.....

regner med at bestille et sæt expander panniers snart og måske ville den være et hit at tage en med hjem i samme omgang  :)
Jeg har de følgende to indlæg at henvise til:

http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=2934.0
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=2897.msg29675#msg29675

Det første indlæg er min egen anmeldelse fra sidste sommer, det andet er med billeder af sættet.
Deciderede langture har jeg ikke været på, den længste tur med taskerne er fra Lyngby til Skagen. Det gik uden problemer overhovedet. Jeg kiggede oppakningen efter ved Roskilde, og igen ved Odden, og taskerne sad bare klippestabilt. På hjemturen løb jeg ind i en alvorlig skylle vand (det meste af vejen over Sjælland), og selv om piloten var pladdervåd fra top til tå, var indholdet i taskerne stort set knastørt, selv uden brug af stormcovers.
Som du kan se af mine gamle indlæg, er jeg ovenud tilfreds med Oxford HumpBack, og de har vist også fået deres ilddåb.
Hvis M&P stadig kører tilbud på dem, så er der ikke noget at betænke sig på.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Kilosfau

  • Gæst
Re: Tasker - måske Oxford......
« Svar #20 Dato: Februar 14, 2007, 04:00:33 pm »
det komplette sæt.... er det magen til det sæt de har som samlet tilbud ved wwwmandp.co.uk  ?

Hvis det er dette sæt du mener
http://www.mandp.co.uk/productInfo.aspx?catRef=900029#
så nej  :undecided:

Det er fra Oxfords "First time" serie som er deres billige model... :dead:

Humpback sættet passer rigtig godt på en SVer og de fleste andre sportsmotorcykler, First Time serien er lidt mere skrumlet og knap så "smart" om man vil ..   :mrgreen:

MS

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 119
Re: Tasker - måske Oxford......
« Svar #21 Dato: Februar 14, 2007, 07:43:22 pm »
ja syntes også det lød for godt til at være sandt ....kommer vist bare til at tage prisen med på et sæt humpback...... tror jeg går lige præcis efter det sæt Freddy har, og nu er MANDP's priser bestemt ikke urimelige...... sikker på det passer fint til min K6 i sølv  :D

Takker for alle's input´, sgu rart med et hjælpsomt forum, hvor folk deler ud af deres erfaringer  :thumbsup:

Of those who know nothing, few are silent

SV1000k6 - Mivv Titanium potter - Hamicad grille - Puig DB - Hyperpro for og bag - Supercorsa - Hamicad fender eliminator - Suki ego sæde -

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Tasker - måske Oxford......
« Svar #22 Dato: Februar 14, 2007, 10:36:53 pm »
ja syntes også det lød for godt til at være sandt ....kommer vist bare til at tage prisen med på et sæt humpback...... tror jeg går lige præcis efter det sæt Freddy har, og nu er MANDP's priser bestemt ikke urimelige...... sikker på det passer fint til min K6 i sølv  :D

Takker for alle's input´, sgu rart med et hjælpsomt forum, hvor folk deler ud af deres erfaringer  :thumbsup:



Den type som Freddy har , har jeg også.. har dog kun Panniers (sidetaskerne) . men Oxford laver sgu kvalitet.  og de sidder bare pisse godt.. man kan snildt marchere med 200 Kmt og de blir bare siddende hvor de skal. ikke noget flagre halløj der..  :thumbsup:

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Tasker - måske Oxford......
« Svar #23 Dato: Februar 14, 2007, 10:53:25 pm »
ja syntes også det lød for godt til at være sandt ....kommer vist bare til at tage prisen med på et sæt humpback...... tror jeg går lige præcis efter det sæt Freddy har, og nu er MANDP's priser bestemt ikke urimelige...... sikker på det passer fint til min K6 i sølv  :D

Takker for alle's input´, sgu rart med et hjælpsomt forum, hvor folk deler ud af deres erfaringer  :thumbsup:



Den type som Freddy har , har jeg også.. har dog kun Panniers (sidetaskerne) . men Oxford laver sgu kvalitet.  og de sidder bare pisse godt.. man kan snildt marchere med 200 Kmt og de blir bare siddende hvor de skal. ikke noget flagre halløj der..  :thumbsup:
Hvordan monteres de?

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Tasker - måske Oxford......
« Svar #24 Dato: Februar 14, 2007, 11:16:18 pm »
Hvordan monteres de?

Hygge


hmm.. det kan nemt blive en fnidret forklaring, så jeg smider dig et link istedet :-)

men prøver lige ganske kort. Det er 3 store velcro remme.  2 samles under passager sædet, og 1 samles på oversiden af passager sædet (eller omvendt). derudover er det 4 justerbare remme man kan fastgøre forskellige steder, samt 4 Gummi stropper som man yderligere kan sure fast med.

http://www.oxprod.com/images/Pdfs/luggageinst.pdf    se på side 4 i PDF'en..   der er også monteringsvejledning til andre typer tasker
« Senest Redigeret: Februar 14, 2007, 11:29:53 pm af Luske »

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Tasker - måske Oxford......
« Svar #25 Dato: Februar 14, 2007, 11:41:39 pm »
Hvordan monteres de?

Hygge


hmm.. det kan nemt blive en fnidret forklaring, så jeg smider dig et link istedet :-)

men prøver lige ganske kort. Det er 3 store velcro remme.  2 samles under passager sædet, og 1 samles på oversiden af passager sædet (eller omvendt). derudover er det 4 justerbare remme man kan fastgøre forskellige steder, samt 4 Gummi stropper som man yderligere kan sure fast med.

http://www.oxprod.com/images/Pdfs/luggageinst.pdf    se på side 4 i PDF'en..   der er også monteringsvejledning til andre typer tasker
Arh, okay.. Smart smart :) Takker!
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Tasker - måske Oxford......
« Svar #26 Dato: Februar 15, 2007, 10:52:14 pm »
Hvordan monteres de?
Den midterste af de tre brede remme spænder jeg relativt hårdt sammen under bagsædet (man skal lige være opmærksom på at den bliver ekstra stram, når man klikker bagsædet på plads), den fungerer derved som en slags sikkerhedsstrop. De to andre spænder jeg hårdt hen over bagsædet, gerne så hårdt at taskerne faktisk danner et meget svagt omvendt V (set bagfra). De to forreste justérbare stropper sætter jeg ned omkring de bageste fodhvilerkonsoller, og spænder dem stramt op. De bageste justérbare stropper spænder jeg sådan lidt rundt omkring passagerhåndtaget, men det er nu mest for at de ikke skal hænge og flagre i vinden. Jeg har forsøgt at stramme dem hårdt op, men har efterhånden fundet ud af, at det ikke gør nogen som helst forskel. Gummistropperne har jeg vist aldrig brugt, men har dem dog med i taskernes sidelommer, blot for en sikkerheds skyld.
Hvis jeg har TailPack'en med sammen med mine sidetasker, spænder jeg den fast til bagsædet med velcrobåndet, inden dette klikkes på plads. Derudover er der under bunden af TailPack'en to gummistropper, som sidder i et kryds. Dem fastgør jeg til de D-ringe, der sidder på oversiden af sidetaskerne i begge ender. Og det er sådan set det.
Tanktasken bliver bare kastet på med magneterne. Der er godt nok en eller anden strop med kliklåse, der er beregnet til at sætte rundt om kronrøret, men første gang jeg forsøgte det, og drejede styret ud i fuldt udslag, klemte jeg den ene af kliklåsene, så den knækkede. :oops: Har aldrig haft den strop fremme i dagslys siden...
« Senest Redigeret: Februar 20, 2007, 08:58:37 am af Freddy »
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: Tasker - måske Oxford......
« Svar #27 Dato: Februar 19, 2007, 07:29:22 am »
ja syntes også det lød for godt til at være sandt ....kommer vist bare til at tage prisen med på et sæt humpback...... tror jeg går lige præcis efter det sæt Freddy har, og nu er MANDP's priser bestemt ikke urimelige...... sikker på det passer fint til min K6 i sølv  :D

Takker for alle's input´, sgu rart med et hjælpsomt forum, hvor folk deler ud af deres erfaringer  :thumbsup:



Den type som Freddy har , har jeg også.. har dog kun Panniers (sidetaskerne) . men Oxford laver sgu kvalitet.  og de sidder bare pisse godt.. man kan snildt marchere med 200 Kmt og de blir bare siddende hvor de skal. ikke noget flagre halløj der..  :thumbsup:

Kan også kun tilslutte mig Luske's og Freddy's erfaringer ... Oxford taskerne er sku kvalitet  :thumbsup:
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com