Forfatter Emne: udskiftning af olie i forgaffel  (Læst 53656 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: udskiftning af olie i forgaffel
« Svar #30 Dato: September 25, 2011, 10:20:24 pm »
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Sv: udskiftning af olie i forgaffel
« Svar #31 Dato: September 26, 2011, 02:21:40 am »
Nyt link anyone? Den linker til et pokersite nu  :thumbsdown:

http://www.megaupload.com/?d=1C0VMV26 kommer da ikke som noget poker halløj på min maskine???
   

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Sv: udskiftning af olie i forgaffel
« Svar #32 Dato: September 26, 2011, 11:42:30 am »
Nyt link anyone? Den linker til et pokersite nu  :thumbsdown:

http://www.megaupload.com/?d=1C0VMV26 kommer da ikke som noget poker halløj på min maskine???

Bliver nødt til at quote dig med den signatur - Det er bare total i orden!  :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Men ellers synes jeg altså godt nok det ser noget kompliceret ud det olieskift der....
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: udskiftning af olie i forgaffel
« Svar #33 Dato: September 26, 2011, 12:13:10 pm »
virker mit link ikke?
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: udskiftning af olie i forgaffel
« Svar #34 Dato: September 26, 2011, 04:27:53 pm »
Begge virker  :D

Prøvede bare GUD's via iphone - og det gav pokersites.
GUD's via PC: Pokersites + mulighed for at hente fil - de har dælme gjort det besværligt på megaupload - men OK de skal jo tjen $$$
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Sv: udskiftning af olie i forgaffel
« Svar #35 Dato: September 26, 2011, 05:18:45 pm »
He he det er en genial Iphone feature, man vil finde noget fysisk arbejde og bliver ledt hen til poker sites... suk
   

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: udskiftning af olie i forgaffel
« Svar #36 Dato: September 26, 2011, 05:26:19 pm »
Min gav også noget pokerhaløjsa.. men det var sådan noget popup spam..... Men lukkede det igen og downloadede det.
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

LilleBenno

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 132
  • Vildere!
Sv: udskiftning af olie i forgaffel
« Svar #37 Dato: April 21, 2012, 05:19:18 pm »
Super guide, har lige brugt den i dag med stor succes :respekt:
SuperVeloce Mille Nudo

Smith

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 320
Sv: udskiftning af olie i forgaffel
« Svar #38 Dato: Juni 15, 2012, 04:05:12 pm »
Hvis alt går efter planen, så ryger der et sæt nye Wilbers fjedre i forgaflen på min grisling i morgen. Henrik hos MC-Gården i Slangerup anbefalede mig at skylle gaffelbenene indevendigt for at rense alt det gamle "mosevand" ud, men siger at jeg kan bruge petroeum, benzin el.lign.  :?

Hvad vil i anbefale? :) Hvis i overhovedet finder det nødvendigt? Jeg tænker, rensebenzin kan man skylle med og lade dampe af, men jeg ved ikke hvad pakningerne siger til det? Jeg har ikke tænkt mig at skille benene ad, så det er lidt svært at komme ned og tørre efter.

Jeg har desværre kun 1L ny olie at gøre godt med, så der er ikke nok til at skylle med også.

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: udskiftning af olie i forgaffel
« Svar #39 Dato: Juni 15, 2012, 04:22:57 pm »
Hvis alt går efter planen, så ryger der et sæt nye Wilbers fjedre i forgaflen på min grisling i morgen. Henrik hos MC-Gården i Slangerup anbefalede mig at skylle gaffelbenene indevendigt for at rense alt det gamle "mosevand" ud, men siger at jeg kan bruge petroeum, benzin el.lign.  :?

Hvad vil i anbefale? :) Hvis i overhovedet finder det nødvendigt? Jeg tænker, rensebenzin kan man skylle med og lade dampe af, men jeg ved ikke hvad pakningerne siger til det? Jeg har ikke tænkt mig at skille benene ad, så det er lidt svært at komme ned og tørre efter.

Jeg har desværre kun 1L ny olie at gøre godt med, så der er ikke nok til at skylle med også.

Lad benene hænge på hovede ½-1 time så skulle det gamle gerne være ude....
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Smith

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 320
Sv: udskiftning af olie i forgaffel
« Svar #40 Dato: Juni 15, 2012, 05:11:37 pm »
Lad benene hænge på hovede ½-1 time så skulle det gamle gerne være ude....
Det tror jeg også jeg gjorde da jeg skiftede fjedre på min gamle gs'er, men ville lige høre om der var andre erfaringer med at skylle :) Hvis jeg ikke hører andet, så får de sgu bare lov at lufttørre ;)

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: udskiftning af olie i forgaffel
« Svar #41 Dato: Juni 16, 2012, 09:55:30 am »
Det tror jeg også jeg gjorde da jeg skiftede fjedre på min gamle gs'er, men ville lige høre om der var andre erfaringer med at skylle :) Hvis jeg ikke hører andet, så får de sgu bare lov at lufttørre ;)

Du kan evt tage noget af det gamle olie og skylle med. Det sidste der kommer ud er som regel møgbeskidt, så tag en sjat af det første, og pump benet lidt inden du hælder ud igen.
Jeg vil tro at det bedste ville være en omgang tynd olie. Rensebenzin ville jeg ikke bruge. Til nød petroleum, da det ikke affedter som rensebenzin eller lign.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Smith

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 320
Sv: udskiftning af olie i forgaffel
« Svar #42 Dato: Juni 21, 2012, 07:49:02 am »
Tak for rådet Niels.
Jeg fik smidt fjedrene i, men jeg tror sgu den forrige ejer havde monteret progressive fjedre, og bare glemt at sige det  :? Anyways, nu kører jeg med Wilbers :mrgreen: Jeg uploader lige et billede af de gamle fjedre senere.

edit:
På billedet (dårligt ja), ligger min nye Wilbers fjeder øverst, og nederst er hvad der gemte sig i rørene. Er der nogen der kan kende dem, som Hyperpro f.eks.? Så hut jeg hvisker stod der ikke noget på dem.
« Senest Redigeret: Juni 21, 2012, 09:58:46 am af Smith »

thilemann

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 207
Sv: udskiftning af olie i forgaffel
« Svar #43 Dato: Juni 21, 2012, 10:38:49 am »
Hvis de er progressive (ser sådan ud) og i mener de vil give en bedre/hårdere dæmpning foran, så vil jeg sgu gerne købe dem. Så lige sidste jeg var ude og køre, at forgaflen var fedtet ind i noget oliesnask, både på det chrome men også helt ned af gaflen til hjulbolten. Så den trænger sgu nok til et par nye pakninger, og så kan man sgu også lige så godt få gjort noget ved gyngehesten, så den bliver lidt bedre at køre på :)
Suzuki SV 650 S k3

Smith

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 320
Sv: udskiftning af olie i forgaffel
« Svar #44 Dato: Juni 26, 2012, 10:56:31 pm »
Hvis de er progressive (ser sådan ud) og i mener de vil give en bedre/hårdere dæmpning foran, så vil jeg sgu gerne købe dem. Så lige sidste jeg var ude og køre, at forgaflen var fedtet ind i noget oliesnask, både på det chrome men også helt ned af gaflen til hjulbolten. Så den trænger sgu nok til et par nye pakninger, og så kan man sgu også lige så godt få gjort noget ved gyngehesten, så den bliver lidt bedre at køre på :)
Jeg har desværre ikke fjedrene lige ved hånden (de ligger i pitten små 40km herfra), men jeg skal prøve at få fat på dem hurtigst muligt og se om der står nogle kendetegn på fjederstålet. Der er vidst ingen tvivl om at de er progressive, men mærkatet kan jeg ikke sige noget om på stående fod. Du er velkommen til at give et bud inden du åbner din forgaffel :D