Forfatter Emne: Banekørsel + Runa forsikring  (Læst 9304 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jacob

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 325
Banekørsel + Runa forsikring
« Dato: Januar 10, 2008, 02:23:33 pm »
Jeg har meldt mig til et banearrangement på Knutstorp d 8/6 i grøn klasse.
Inden jeg betaler vil jeg lige være sikker på at min forsikring dækker; og jeg ringer derfor til min forsikringsmand i Runa. Han er næsten overbevist om at forsikringen ikke dækker, da det er et BANEarrangement, men også fordi det foregår i udlandet. Han er dog ikke helt sikker og beder mig kontakte deres skadesafdeling for et endeligt svar.
Nu ser det jo ikke umiddelbart for godt ud, og derfor vil jeg lige høre om der er en af jer andre der har forsikring i Runa, og som har fået bekræftet at den dækker banekørsel i grøn klasse.
- Bare lige så jeg har mine argumenter i orden inden jeg ringer med min mest sleske artig-dreng-stemme  :D
SV650SAK7  -  Candy Sonoma Red  -  Mivv-titanium  -  F.Fabbri DB  -  Fuelfriend  -  SpyBall
Nu med hjemmelavede ridser...

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Banekørsel + Runa forsikring
« Svar #1 Dato: Januar 10, 2008, 03:12:10 pm »
Jeg har meldt mig til et banearrangement på Knutstorp d 8/6 i grøn klasse.
Inden jeg betaler vil jeg lige være sikker på at min forsikring dækker; og jeg ringer derfor til min forsikringsmand i Runa. Han er næsten overbevist om at forsikringen ikke dækker, da det er et BANEarrangement, men også fordi det foregår i udlandet. Han er dog ikke helt sikker og beder mig kontakte deres skadesafdeling for et endeligt svar.
Nu ser det jo ikke umiddelbart for godt ud, og derfor vil jeg lige høre om der er en af jer andre der har forsikring i Runa, og som har fået bekræftet at den dækker banekørsel i grøn klasse.
- Bare lige så jeg har mine argumenter i orden inden jeg ringer med min mest sleske artig-dreng-stemme  :D

Du skal have noget papir på det, hvor de bekræfter at de dækker.... Alt andet kan du ikke bruge til noget...

Men lad os endelig høre hvad svaret bliver.... Har nemlig selv Runa...

Hvad er du af proffesion???
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Re: Banekørsel + Runa forsikring
« Svar #2 Dato: Januar 10, 2008, 03:17:03 pm »
Jeg har haft skrevet til FDMs forsikring for at høre om de dækkede den slags, det er så vidt jeg har ladet mig fortælle det samme selskab.
Der fik jeg et meget klart nej, til om de dækkede under kørsel i grøn klasse.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Banekørsel + Runa forsikring
« Svar #3 Dato: Januar 10, 2008, 05:21:19 pm »
Jeg har haft skrevet til FDMs forsikring for at høre om de dækkede den slags, det er så vidt jeg har ladet mig fortælle det samme selskab.
Der fik jeg et meget klart nej, til om de dækkede under kørsel i grøn klasse.

Godt der findes andre forsikrings selskaber.. Tror faktisk at mange dækker.. men kun grøn klasse.. Men det er jeg sikker på at nogle af de andre hardcore drenge herinde ved..

Jacob

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 325
Re: Banekørsel + Runa forsikring
« Svar #4 Dato: Januar 10, 2008, 06:02:57 pm »

Du skal have noget papir på det, hvor de bekræfter at de dækker.... Alt andet kan du ikke bruge til noget...

Men lad os endelig høre hvad svaret bliver.... Har nemlig selv Runa...

Hvad er du af proffesion???

Helt enig, jeg skal have en skriftelig bekræftelse, hvis de dækker.

Jeg er styrmand, men med kontorjob i land.
SV650SAK7  -  Candy Sonoma Red  -  Mivv-titanium  -  F.Fabbri DB  -  Fuelfriend  -  SpyBall
Nu med hjemmelavede ridser...

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Re: Banekørsel + Runa forsikring
« Svar #5 Dato: Februar 22, 2008, 11:20:16 pm »
Hva styrmand, hva endte den med???  Er nemlig også selv i RUNA. Hva med dig selv Gertsen, hva er du ansat som. Jeg er i orsvaret derfor kan jeg forsikres billigt i RUNA.
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

Jacob

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 325
Re: Banekørsel + Runa forsikring
« Svar #6 Dato: Februar 22, 2008, 11:48:54 pm »
Hva styrmand, hva endte den med???  Er nemlig også selv i RUNA. Hva med dig selv Gertsen, hva er du ansat som. Jeg er i orsvaret derfor kan jeg forsikres billigt i RUNA.

Hov, fik aldrig svaret tilbage.... Sorry

Jeg talte med en medarbejder i Runa, der efter at have nærlæst deres generelle betingelser for MC-forsikring mente at kørsel i Grøn klasse bliver dækket fordi det kan betegnes som øvelseskørsel/manøvrekørsel. Se pt. 8.10.

Selvom jeg kun har Runas fortolkning af reglen telefonisk, har jeg valgt at melde mig til Ring Knutstorp i grøn klasse til sommer.

Bonus info: Læste lige at de ikke dækker hvis MC'en bliver skadet ved borgerlige uroligheder (...samt udløsning af atomenergi). Er det så godt at bo på Nørrebro?  :shock:
« Senest Redigeret: Februar 22, 2008, 11:51:23 pm af Jacob »
SV650SAK7  -  Candy Sonoma Red  -  Mivv-titanium  -  F.Fabbri DB  -  Fuelfriend  -  SpyBall
Nu med hjemmelavede ridser...

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Banekørsel + Runa forsikring
« Svar #7 Dato: Februar 23, 2008, 02:54:28 pm »
Bonus info: Læste lige at de ikke dækker hvis MC'en bliver skadet ved borgerlige uroligheder (...samt udløsning af atomenergi). Er det så godt at bo på Nørrebro?  :shock:
Øøøhh  :tie:
Men du kan roligt ta på Knutstorp i grøn klasse, det er yderst sjældent at folk smider sig der.  :D
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: Banekørsel + Runa forsikring
« Svar #8 Dato: Februar 25, 2008, 05:32:02 pm »
Bonus info: Læste lige at de ikke dækker hvis MC'en bliver skadet ved borgerlige uroligheder (...samt udløsning af atomenergi). Er det så godt at bo på Nørrebro?  :shock:
Øøøhh  :tie:
Men du kan roligt ta på Knutstorp i grøn klasse, det er yderst sjældent at folk smider sig der.  :D

Meget sjældent .....  :innocent:
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Palle

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 84
  • Bike: Sv650S
Re: Banekørsel + Runa forsikring
« Svar #9 Dato: Marts 20, 2008, 02:53:08 pm »
Jeg var på Knutstorp sidste år... Inden da kontaktede jeg også Runa omkring kaskodækning ved uheld. Jeg fik skriftligt svar på, at der ingen dækning var (Grøn klasse). Jeg tog dog chancen alligevel. Skrev efterfølgende til Runa, at de burde overveje at dække disse arrangementer i Grøn klasse, da flere af deres konkurrenter gør (bl.a. TopDanmark).
Palle, Aalborg - Silver SV650S-03 Mods:  JMV kåbe, undertail og hugger. Sædeskal, Fuld Akrapovic titanium, Tre-mod, Hyperpro forgaffelfjedre, hvide blink mm.

Blue Thunder

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 137
Re: Banekørsel + Runa forsikring
« Svar #10 Dato: Marts 20, 2008, 06:12:17 pm »
Jeg var på Knutstorp sidste år... Inden da kontaktede jeg også Runa omkring kaskodækning ved uheld. Jeg fik skriftligt svar på, at der ingen dækning var (Grøn klasse). Jeg tog dog chancen alligevel. Skrev efterfølgende til Runa, at de burde overveje at dække disse arrangementer i Grøn klasse, da flere af deres konkurrenter gør (bl.a. TopDanmark).

Tillad mig at komme med lidt orientering vedr. dækning m/m i Runa og I Lærestanden gruppen i øvrigt.
Det forholder sig sådan, at i MC policen står der i § 7.10 følgende:  :shock:

Motorløb.
Forsikringen dækker ikke skade , som sker under motorløb
eller kørsel på bane eller områder, der er afspærret til formålet.  :hand:

Skader, der sker under nationale orienteringsløb, økonomiløb eller rallis
uden for afspærret bane, er dog dækket når kørslen foregår i Danmark,
og Politiet har givet tilladelse til løbet. Der Kræves endvidre, at de
regler der gælder for løbet skal overholdes    :police:

Skade, der sker under øvelsekørsel, glatførekørsel og manøvrekørsel
er dækket, når denne kørsel foregår under instruktion af en motororganisation
eller lignende og på afspærret område
. Så din mc er dækket når der er tale
om overstående manøvre og ikke bane race.  8)

Men hvis du ringer til dit selskab og spørger om din kasko dækker banekørsel vil svaret altid være NEJ.  :club:

Så når du ringer, så fortæl, at du skal til øvelsekørsel og under at det foregår under instruktion.

Blue Thunder
Man bliver aldrig for gammel til rigtige motorcykler