Forfatter Emne: Svejsning.. ?  (Læst 18999 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Svejsning.. ?
« Dato: December 15, 2005, 11:32:17 am »
Hey svende..

Er der nogen der ligger inde med et svejse apparat, og er ferme til at svejse ??

Jeg skal have modificeret min benzin tank ganske lidt, når nu jeg sætter "sprøjt" i cyklen.

Det drejer sig om at jeg skal have sat en ekstra studs i tanken, til noget retur/tryk.. Det drejer sig om at der skal bores et 6mm hul mellem to eksisterende studse på tanken, føre et 6 mm rør gennem hullet og fæstne det, så det sidder sikkert og tæt.  

Jeg har en tank fra en indsprøjtningsmodel, så man kan se hvordan det er lavet originalt. Men vil dog bare ikke sætte denne tank på, da den er i en helt anden farve., så hellere lige smide en ekstra studs i min eksisterende tank. (ved det er gjort før, og det kan nemt lade sig gøre)

er der nogen der vil tjene en lille skilling/ drikke et par øl over dette lille projekt? eller evt kender nogen etc.

MVH
Peter

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
..
« Svar #1 Dato: December 15, 2005, 05:21:08 pm »
Nu spørger jeg sikkert dumt :)

Men med alle de ting du laver om på din mc - havde det ikke været nemmere at købe en 750R med sprøjt fra starten ?  :wink:
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Svejsning.. ?
« Svar #2 Dato: December 15, 2005, 07:37:57 pm »
jo  :D

Bongers

  • Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 556
  • Halvtids dum !!
Svejsning.. ?
« Svar #3 Dato: Januar 05, 2006, 03:00:36 pm »
How… ser det først nu…  :oops:  :oops:

Jeg har adgang til en svejser – med føre !!!  Hvis det er nemt at lave, tror jeg også jeg har adgang til en anlæg på frederiksberg, og men der skal vi selv svejse  :cry:  :cry:

Du må lige sige til hvis det stadig er aktuelt !!
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Svejsning.. ?
« Svar #4 Dato: Januar 05, 2006, 03:31:25 pm »
Citat fra: Bongers
How… ser det først nu…  :oops:  :oops:

Jeg har adgang til en svejser – med føre !!!  Hvis det er nemt at lave, tror jeg også jeg har adgang til en anlæg på frederiksberg, og men der skal vi selv svejse  :cry:  :cry:

Du må lige sige til hvis det stadig er aktuelt !!


Det er helt sikkert aktuelt..

det er godt nok længe siden jeg har svejset...  kan du svejse? bare lidt??

det virker som en rimelig nem opgave.. bor et hul, hæft et rør i huller, svejse det tæt. og så lige lave en afstivning så røret ikke kun "hænger" i den tunde tank-væg

ole s

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 293
Svejsning.. ?
« Svar #5 Dato: Januar 05, 2006, 05:04:11 pm »
Er du sikker på at du skal svejse det, jeg ville slaglodde det stedden for.


Ole S.
SV650 blå, zx6rr forgaffel,hugger, Hyperpro bagdæmper,og noget mere jeg ikke kan huske.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Svejsning.. ?
« Svar #6 Dato: Januar 05, 2006, 06:29:08 pm »
Citat fra: ole s
Er du sikker på at du skal svejse det, jeg ville slaglodde det stedden for.


Ole S.


jeg ved ikke hvilken teknik der er bedst.. ville bare tro at svejsning var det der var nemmest at gå til.. men om det er den bedste ved jeg ikke..

er slaglodning du mestrer ?  det lyder umiddelbart til at give fornuft  :)

med svejsning kan man nemt brænde hul i det tynde metal, hvis ikke man er så ferm osv.

ole s

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 293
Svejsning.. ?
« Svar #7 Dato: Januar 05, 2006, 10:45:41 pm »
Ved svejsning er det svære at få den helt tæt, ved slaglodning er det nemmer at få tæt pga det er noget der løber sammen, har ikke værtøj til det , fik min svigerfar til at slaglodde men tank på gs500.


Ole S.
SV650 blå, zx6rr forgaffel,hugger, Hyperpro bagdæmper,og noget mere jeg ikke kan huske.

Bongers

  • Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 556
  • Halvtids dum !!
Svejsning.. ?
« Svar #8 Dato: Januar 06, 2006, 07:59:33 am »
Slutningen af næste uge, eller ugen efter – skal jeg op og havde gjort noget ved mine egne stumper!!

Jeg er villig til at hive din tank med op, hvis du da vil svejse i den !!
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Svejsning.. ?
« Svar #9 Dato: Januar 06, 2006, 08:55:35 am »
Citat fra: Luske
er slaglodning du mestrer ?  det lyder umiddelbart til at give fornuft  :) .

Har lige snakket med min morfar, og han er åbenbart helt tosset med sådan noget slaglodning... Har hele udstyret derhjemme... Et under at han ikke har slagloddet min mormor endnu, men indtil videre er det vist bare GT´eren det går ud over. Han mente altså heller ikke, at det ville være super genialt at svejse.... Snakkede noget om en der engang havde fyldt en tank op med vand, og så var der noget med nogle dampe, men der var jeg stået af i samtalen....
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Svejsning.. ?
« Svar #10 Dato: Januar 06, 2006, 10:01:09 am »
Citat fra: SVea
Citat fra: Luske
er slaglodning du mestrer ?  det lyder umiddelbart til at give fornuft  :) .

Har lige snakket med min morfar, og han er åbenbart helt tosset med sådan noget slaglodning... Har hele udstyret derhjemme... Et under at han ikke har slagloddet min mormor endnu, men indtil videre er det vist bare GT´eren det går ud over. Han mente altså heller ikke, at det ville være super genialt at svejse.... Snakkede noget om en der engang havde fyldt en tank op med vand, og så var der noget med nogle dampe, men der var jeg stået af i samtalen....


Når man svejser i en tank, skal den være helt tom for benzin og dampe.. dampene kan sagtens side i metallet selvom den har været tom længe..

Jeg har fået at vide at det er normalt at man fylder den op med sand, eller vand når man ska svejse i en tank,, således har dampene mindre plads at "stå " i..

har også fået et godt tip om at vaske den i sulfo, for at bryde overflade spændingen på den resterende benzin der måtte sidde i metallet, for at den bliver helt "clean"..

Svea...hvorfor har du aldrig introduceret mig for din morfar?  :wink:  :D

Bongers

  • Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 556
  • Halvtids dum !!
Svejsning.. ?
« Svar #11 Dato: Januar 06, 2006, 10:18:45 am »
Citat fra: SVea
Citat fra: Luske
er slaglodning du mestrer ?  det lyder umiddelbart til at give fornuft  :) .

Har lige snakket med min morfar, og han er åbenbart helt tosset med sådan noget slaglodning... Har hele udstyret derhjemme... Et under at han ikke har slagloddet min mormor endnu, men indtil videre er det vist bare GT´eren det går ud over. Han mente altså heller ikke, at det ville være super genialt at svejse.... Snakkede noget om en der engang havde fyldt en tank op med vand, og så var der noget med nogle dampe, men der var jeg stået af i samtalen....


 :shock:  :shock:  :shock:  :shock:

Hvem har Hijacker SVea  :?:  :?:  :?:

Det er jo et teknisk indlæg  :shock:  :shock:  :shock:  meget imponeret. Tror faktisk at du fuldt helt med i samtalen – men du bare skriver at du stod af for ikke at få spoleret dit renomme  :wink:
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Svejsning.. ?
« Svar #12 Dato: Januar 06, 2006, 10:21:28 am »
Citat fra: Bongers


 :shock:  :shock:  :shock:  :shock:

Hvem har Hijacker SVea  :?:  :?:  :?:


psst... det er morfaren vi skal have kidnappet..

Bongers

  • Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 556
  • Halvtids dum !!
Svejsning.. ?
« Svar #13 Dato: Januar 06, 2006, 10:29:44 am »
Citat fra: Luske
Citat fra: Bongers


 :shock:  :shock:  :shock:  :shock:

Hvem har Hijacker SVea  :?:  :?:  :?:


psst... det er morfaren vi skal have kidnappet..


Peter... tror du hun selv har skrevet det ????

tage Morfar - tror det er en SVea udgave i mandetøj  :shock: Han kan sikkert fortælle nogle røverhistorier  :wink:
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Svejsning.. ?
« Svar #14 Dato: Januar 06, 2006, 10:31:02 am »
Citat fra: SVea
Han mente altså heller ikke, at det ville være super genialt at svejse.... Snakkede noget om en der engang havde fyldt en tank op med vand, og så var der noget med nogle dampe, ....

Benzin dampe + kraftig varme har altid givet muntre resultater  :?
Her er en lille historie om hvad der kan ske når man kaster sig ud i den type projekter :shock:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?