Forfatter Emne: K: To stk. 160MM Bremseskiver til MTB med 6x Skruehuller  (Læst 12195 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
K: To stk. 160MM Bremseskiver til MTB med 6x Skruehuller
« Dato: April 23, 2013, 05:51:43 pm »
Hej Forum,

Jeg har begået en lille brøler og købt et sæt MTB fælge som ikke er kompatible med de bremseskriver der sidder på mine gamle fælge.

Nu er jeg ikke så velbevandret udi MTB-lingo og kan derfor kun fortælle at det er et sæt Shimano XT skiver der sidder på de andre fælge. De har også 6 huller, men man afmonterer dem ligesom PÅ den del hvor man på de nye fælge skruer dem fast på.

Gav det nogen mening?

Anyway - jeg søger et sæt bremseskiver i 160mm som passer på denne fælg...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Smith

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 320
Sv: K: To stk. 160MM Bremseskiver til MTB med 6x Skruehuller
« Svar #1 Dato: April 23, 2013, 09:24:34 pm »
Hvis jeg har forstået det rigtigt, så er de gamle fælge med Centerlock-skiver, og de nye er 6-bolt? Er det noget ala det her du leder efter?
http://www.bike-discount.de/shop/k611/a72554/disc-rotor-slx-sm-rt66s-160mm-6-bolt.html?mfid=43

Jeg har ikke en døjt forstand på de forskellige prisklasser af skiver :D , men se evt mere her
http://www.bike-discount.de/shop/m43/k611/shimano.html?od=&ft=1

Jeg bestiller stumper dernede fra i morgen eller torsdag, så du kan få dem med der hvis du kan finde hvad du leder efter :)

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: K: To stk. 160MM Bremseskiver til MTB med 6x Skruehuller
« Svar #2 Dato: April 24, 2013, 10:39:10 am »
Hvis jeg har forstået det rigtigt, så er de gamle fælge med Centerlock-skiver, og de nye er 6-bolt? Er det noget ala det her du leder efter?
http://www.bike-discount.de/shop/k611/a72554/disc-rotor-slx-sm-rt66s-160mm-6-bolt.html?mfid=43

Jeg har ikke en døjt forstand på de forskellige prisklasser af skiver :D , men se evt mere her
http://www.bike-discount.de/shop/m43/k611/shimano.html?od=&ft=1

Jeg bestiller stumper dernede fra i morgen eller torsdag, så du kan få dem med der hvis du kan finde hvad du leder efter :)

Tak for tip og for ordbog... Ja, det er centerlock jeg har på de gamle fælge.

Det lader til at jeg har fået fat i skiver og skruer gennem mit netværk af tosser :-) Så tak for tilbud...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

SVenskeren SOLO

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 917
Sv: K: To stk. 160MM Bremseskiver til MTB med 6x Skruehuller
« Svar #3 Dato: April 24, 2013, 11:14:57 am »
....netværk af tosser :-)

Takes one to know one  :innocent:
It's not how good you are, but how bad you want it that matters !
På vejen : SV1000S
På banen : GSXR1000

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: K: To stk. 160MM Bremseskiver til MTB med 6x Skruehuller
« Svar #4 Dato: April 24, 2013, 10:40:58 pm »
Hvad har du besluttet at gøre Skurk?

Vil du købe nye 6-bolt skiver til de nye fælge? De koster jo ikke alverden som nye.
Hvad med kassetten? Køber du en ny kassette til den nye bagfælg, og i så fald, ved du hvordan påvirker det kæde og klinge?

Jeg overvejer, som du ved, at bruge de gamle fælge med slicks på, men det kræver nye skiver, kassette og dermed også kæde og evt. klinger foran. Så er lidt i tvivl om det kan svare sig.
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

Don Martino

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 22
Sv: K: To stk. 160MM Bremseskiver til MTB med 6x Skruehuller
« Svar #5 Dato: April 26, 2013, 11:04:38 pm »
Hej Forum,

Jeg har begået en lille brøler og købt et sæt MTB fælge som ikke er kompatible med de bremseskriver der sidder på mine gamle fælge.

Nu er jeg ikke så velbevandret udi MTB-lingo og kan derfor kun fortælle at det er et sæt Shimano XT skiver der sidder på de andre fælge. De har også 6 huller, men man afmonterer dem ligesom PÅ den del hvor man på de nye fælge skruer dem fast på.

Gav det nogen mening?

Anyway - jeg søger et sæt bremseskiver i 160mm som passer på denne fælg...

Apropos brøler Savage Garden  :whatever:

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: K: To stk. 160MM Bremseskiver til MTB med 6x Skruehuller
« Svar #6 Dato: April 27, 2013, 11:57:12 am »
Hej Forum,

Jeg har begået en lille brøler og købt et sæt MTB fælge som ikke er kompatible med de bremseskriver der sidder på mine gamle fælge.

Nu er jeg ikke så velbevandret udi MTB-lingo og kan derfor kun fortælle at det er et sæt Shimano XT skiver der sidder på de andre fælge. De har også 6 huller, men man afmonterer dem ligesom PÅ den del hvor man på de nye fælge skruer dem fast på.

Gav det nogen mening?

Anyway - jeg søger et sæt bremseskiver i 160mm som passer på denne fælg...

Apropos brøler Savage Garden  :whatever:

HAHAHAHA...... :mrgreen: :lmao:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: K: To stk. 160MM Bremseskiver til MTB med 6x Skruehuller
« Svar #7 Dato: April 29, 2013, 07:55:09 am »
Jeg overvejer, som du ved, at bruge de gamle fælge med slicks på, men det kræver nye skiver, kassette og dermed også kæde og evt. klinger foran. Så er lidt i tvivl om det kan svare sig.

Optimalt set, ja, men det er ikke altid nødvendigt at skifte klingerne. Hvis kæde og kassette ikke er fuldstændig udkn*ppet er det fint med kun en ny kassette og måske en ny kæde (fordi den er billig og det er den, der ødelægger det andet).
Ting to: Den store klinge (v. 3x9) bliver primært brugt på landevej, så den er højst sandsynligt ikke lige så slidt som den midterste, og kan derfor godt klare en ny kæde til den nye kassette. Man kan evt have en landevejskæde og en skovkæde som passer til hhv landevejs- og skovkassette :-)
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: K: To stk. 160MM Bremseskiver til MTB med 6x Skruehuller
« Svar #8 Dato: April 29, 2013, 10:34:18 am »
Hej Forum,

Jeg har begået en lille brøler og købt et sæt MTB fælge som ikke er kompatible med de bremseskriver der sidder på mine gamle fælge.

Nu er jeg ikke så velbevandret udi MTB-lingo og kan derfor kun fortælle at det er et sæt Shimano XT skiver der sidder på de andre fælge. De har også 6 huller, men man afmonterer dem ligesom PÅ den del hvor man på de nye fælge skruer dem fast på.

Gav det nogen mening?

Anyway - jeg søger et sæt bremseskiver i 160mm som passer på denne fælg...

Apropos brøler Savage Garden  :whatever:

HAHAHAHA...... :mrgreen: :lmao:

Ha ha ha, ja - den fik jeg også prygl for på FaceBook ;-) Blot et bevis på at jeg også havde dårlig smag i 90'erne  :angel:

Gaaaay

Hvad angår cykelproblemet, så ved jeg endnu ikke rigtigt hvad jeg gør, men var ude at køre i skoven igår på det blå spor i Hillerød og det var nice  8)
« Senest Redigeret: April 29, 2013, 10:35:54 am af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: K: To stk. 160MM Bremseskiver til MTB med 6x Skruehuller
« Svar #9 Dato: April 29, 2013, 10:49:51 am »

Hvad angår cykelproblemet, så ved jeg endnu ikke rigtigt hvad jeg gør, men var ude at køre i skoven igår på det blå spor i Hillerød og det var nice  8)

Jeg var ude med Johan i Haremissen og vise TIS farverne frem for første gang i år. Feeeed tur!!  :respekt:

Og de nye fælge funger uden de større tilretninger ift. gear.  :mrgreen:
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.