Forfatter Emne: Hvilken styrthjelm???  (Læst 16246 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

R_Kaspersen

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 8
Hvilken styrthjelm???
« Dato: April 27, 2008, 12:47:21 pm »
Jeg har en gammel hjelm, som jeg ligger og kører rundt med, men vil have en ny nu her. Hva skal man vælge?

Jeg vil gerne have at :
1. At der ikke er for meget støj i!
2. Antidug
3. Der skal kunne købes tonet visir til den

Hva har i af forslag? Har tænkt lidt på Shoie xr 1000? Men har hørt der er en del støj i den?

På forhånd tak

Ole Jensen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 359
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: Hvilken styrthjelm???
« Svar #1 Dato: April 27, 2008, 01:04:57 pm »
Det kan være svært at undgå støj derfor at det bedre at du finder den hjem som passer dig bedst og så er indstillet på at bruge ørepropper istedet. Det er vigtigt at hjelmen ikke er for tung og har en god arodynamik. Tonet visir kan du få til næsten alle hjelme så det skal du ikke bekymre dig om.

Ift. dug sker det selv for de bedste hjelme at de dugger når overfladebehandlingen er slidt, det kan et FrogCity "kilstermærke" rette op på.

Sørg for at hjelsem er lavet af minimum glasfiber ellers er en blanding af kulfiber og karbon eller ren karbon det bedste ved styrt.

/Ole J.
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

Damage

  • Gæst
Re: Hvilken styrthjelm???
« Svar #2 Dato: April 27, 2008, 01:13:39 pm »
Det er meget et spørgsmål om religion og det faktum at hovedform er meget forskellige.

Jeg køre i dag med en Arai og den er jeg meget glad for, den sidder rigtig godt på mig og ventilationen er rigtig god...MEN Arai
er bare en rigtig dyr hjelm, og i forhold til prisen/kvalitet så er det ikke Arai jeg køber næste gang.
Den fejl jeg synes Arai hjelmen har er bla. visir systemet, det er markedets absolut dyreste visir og det er IKKE antidug. Det er
nødvendigt at anskaffe sig et FogCity (eller tilsvarende) inder visir for at det ikke dugger. Det betyder at skal der skiftes visir
er det en udgift på næsten 700,-...jeg synes det er dyrt (visir 500,- FogCity 180,-). Til samligning havde jeg en Shark hjelm før
og visir systemet her er perfekt, det koster det halve og er totalt dugfrit! Skal jeg skifte hjelm så hopper jeg nok tilbage til Shark.
« Senest Redigeret: April 27, 2008, 01:15:39 pm af René T »

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Hvilken styrthjelm???
« Svar #3 Dato: April 27, 2008, 01:17:00 pm »
Går ud fra de fleste kender tricket med at åbne visiret en smule (det første "hak") ved "langsom" kørsel, så duggen forsvinder? Når man kommer op i hastighed, kan man lukke helt til igen, da ventilationen så igen er optimal.
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

R_Kaspersen

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 8
Re: Hvilken styrthjelm???
« Svar #4 Dato: April 27, 2008, 01:22:20 pm »
Hvor kan man købe Shark hjelme på nettet?

Det der FogCity? Er det sådan et ekstra glas man sætter på inde bagved visiret?

Damage

  • Gæst
Re: Hvilken styrthjelm???
« Svar #5 Dato: April 27, 2008, 01:32:41 pm »
Hvor kan man købe Shark hjelme på nettet?

Det der FogCity? Er det sådan et ekstra glas man sætter på inde bagved visiret?

Man kan købe Shark her: http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf

Du kan læse mere om FogCity her: http://www.mc-select.dk/pdf/fogcity.pdf

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Hvilken styrthjelm???
« Svar #6 Dato: April 27, 2008, 02:45:43 pm »
   

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Hvilken styrthjelm???
« Svar #7 Dato: April 27, 2008, 03:36:43 pm »
Har tænkt lidt på Shoie xr 1000? Men har hørt der er en del støj i den?

Tja... Det er et godt spørgsmål - jeg har ikke prøvet så mange andre dyre hjelme. Jeg er bare utroligt glad for min XR-1000! Ville anbefale den hvis jeg blev spurgt - den sidder kanon godt.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Hvilken styrthjelm???
« Svar #8 Dato: April 27, 2008, 03:46:22 pm »
Har tænkt lidt på Shoie xr 1000? Men har hørt der er en del støj i den?

Tja... Det er et godt spørgsmål - jeg har ikke prøvet så mange andre dyre hjelme. Jeg er bare utroligt glad for min XR-1000! Ville anbefale den hvis jeg blev spurgt - den sidder kanon godt.

X2

Og så vil jeg mene at støj er en del af at køre mc... Vil man ikke have det. Skal man vælge ørepropper, eller en bil.
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Hvilken styrthjelm???
« Svar #9 Dato: April 27, 2008, 08:25:06 pm »


SHARK  !!!!!!!!!!   har full view antidug som standard.. og al indmad i hjelmene kan tages ud og vaskes (priceless)

og ja der kan også købes tonet visir.. de dyere modeller i shark har endda antidug i de tonede visirer

jesper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 123
Re: Hvilken styrthjelm???
« Svar #10 Dato: April 27, 2008, 08:45:59 pm »
Jeg køre med en schubert S1. God pasform og markedets mest støjsvage hjelm  :thumbsup:
SV 1000s K3 sølv Xenon 6000K

Majse

  • Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Hvilken styrthjelm???
« Svar #11 Dato: April 27, 2008, 09:13:47 pm »
Jeg køre med en schubert S1. God pasform og markedets mest støjsvage hjelm  :thumbsup:

Jeg vil også anbefale Schubert S1.

Solbrille indeni.. så du skal ikke kører med ekstra visir i tilfælde af at solen skulle skinne kraftigt.. så slår du bare solbrillen ned.

MEGA støjsvag

Antidug

God hjelm

R_Kaspersen

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 8
Re: Hvilken styrthjelm???
« Svar #12 Dato: April 27, 2008, 09:45:58 pm »
Har tænkt lidt på Shoie xr 1000? Men har hørt der er en del støj i den?

Tja... Det er et godt spørgsmål - jeg har ikke prøvet så mange andre dyre hjelme. Jeg er bare utroligt glad for min XR-1000! Ville anbefale den hvis jeg blev spurgt - den sidder kanon godt.

X2

Og så vil jeg mene at støj er en del af at køre mc... Vil man ikke have det. Skal man vælge ørepropper, eller en bil.

Med støj mener jeg vind støj... Vil self. gerne hører motorcyklen larme  :twisted:

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: Hvilken styrthjelm???
« Svar #13 Dato: April 27, 2008, 09:47:03 pm »
SHARK  !!!!!!!!!!   har full view antidug som standard.. og al indmad i hjelmene kan tages ud og vaskes (priceless)

Ja - hvis man passer hovede med dem. Jeg har ikke prøvet een eneste Shark-hjelm der ikke sad rædselsfuldt på mit hovede :-) Hvad med en Schuberth S1?
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Re: Hvilken styrthjelm???
« Svar #14 Dato: April 27, 2008, 09:54:56 pm »
Jeg køre med en schubert S1. God pasform og markedets mest støjsvage hjelm  :thumbsup:

Jeg vil også anbefale Schubert S1.

Solbrille indeni.. så du skal ikke kører med ekstra visir i tilfælde af at solen skulle skinne kraftigt.. så slår du bare solbrillen ned.

MEGA støjsvag

Antidug

God hjelm


 :thumbsup:

Kører med den til daglig og jeg nyder den.

Er langt bedre end min reserve hjelm: Shoie xr 1000
 :D
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen