Forfatter Emne: Øv øv og av!  (Læst 2842 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Danzig

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 112
Øv øv og av!
« Dato: Juli 28, 2010, 07:19:34 pm »
Så blev min kære matsorte Old Scool Svin desværre totalskadet  :cry:
Kørte tidligt hjem fra arbejde og triller (40-45km/t) stille og roligt de 3 km hjem fra arbejde ned ad Jagtvej og så svinger en varevogn til venstre lige ud foran mig uden at kigge efter modkørende trafik overhovedet... og smak! så triller man rundt på asfalten med sit svin..snøft snøft og av.
Hjelm og læderjakken tog heldigvis det meste, men havde ikke lige fået mc-bukserne på, så benene fik nogle knubs (så kan jeg måske lære det!).
Jeg er alligevel overrasket over, at jeg røg hele vejen gennem krydset på asfalten, selvom jeg ikke kørte hurtigere.

Billisten slap med en mindre bule på kofangeren og jeg sad det meste af aftenen på skadestuen og ventede og nu skal man undvære mc hele sommeren og gennem alt besværet med forsikring og finde en ny mc.... men man bør vel være glad for at det ikke gik værre!  :? 
I said wooho! (H. J. Simpson)

Michael N

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 162
  • GSXr1300K8 Hayabusa
Sv: Øv øv og av!
« Svar #1 Dato: Juli 28, 2010, 07:30:07 pm »
Totalt surt, jeg har prøvet lidt det samme for en del år siden, en modkørende drejer pludseligt til venstre uden at se sig for, jeg tog 3 saltmortaler op over bil med mc.
Men frisk mod, det kunne være gået meget være, du er trods alt stadigvæk ikke (total skadet)
Hayabusa Sort / Orange

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Øv øv og av!
« Svar #2 Dato: Juli 28, 2010, 08:09:48 pm »
Godt der ikke er sket mere! Og at farten var så lav. For en varevogn kan ikke være helt nem at komme forbi/over.
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Sv: Øv øv og av!
« Svar #3 Dato: Juli 28, 2010, 11:35:46 pm »
godt du slap billigt, og så husker du nok ALT udstyret næste gang....  kunne være cool hvis du lavede lidt opfølgning på sagen, så man fik et fuldt sagsforløb indtil du står med de kolde kontanter og er klar til at købe igen.....
   

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Øv øv og av!
« Svar #4 Dato: Juli 29, 2010, 12:50:59 am »
Kigger altid efter den oppe for enden af H. Lor. Gade - den var ellers pæn :-( Men godt at der ikke skete dig mere end som så. Sig til hvis du mangler en ZX-10R som erstatning :-) Og... God bedring!!!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

mhw

  • Wannabe
  • Indlæg: 3
Sv: Øv øv og av!
« Svar #5 Dato: Juli 29, 2010, 08:06:30 am »
Godt der ikke skete mere.
Nu skal du bare i gang med at slås med forsikringen, har selv lige været ture igennem, havde en SV 650 fra 99 som blev totalskadet efter påkørsel, blev tilbudt 30.000 kr. sagde nej og fik dem op på 35.000 kr og så var der ikke mere at gøre.
Håber du får en hurtig afslutning og hurtigt en ny MC, selv om intet jo kan erstatte ens elskede SVin. . .   nåeh jo. . .  et nyt og størrer SVin. . .  :wink:
held og lykke

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Sv: Øv øv og av!
« Svar #6 Dato: Juli 29, 2010, 08:51:11 am »
aghr, shit. Den har jeg også set holdende en del gange, og synes den var super cool i den matsorte udgave!
Øvøv. Men godt der ikke skete mere med dig. Håber forsikringsbøvlet glider smertefrit.

 :undecided:
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Øv øv og av!
« Svar #7 Dato: Juli 29, 2010, 10:03:30 am »
Øv, noget lort!  :cry:   Åndsbollede nobrain-håndværker!  :x
Hvis den ikke er helt kaput, har jeg gaffelben og forfælg liggende til sådan en raket. Der er både S og N gaffel bro og Öhlins fjedre i.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Sv: Øv øv og av!
« Svar #8 Dato: Juli 29, 2010, 11:23:22 am »
Øv, noget lort!  :cry:   Åndsbollede nobrain-håndværker!  :x
Hvis den ikke er helt kaput, har jeg gaffelben og forfælg liggende til sådan en raket. Der er både S og N gaffel bro og Öhlins fjedre i.

Ja, hvad er det lige præcis der er sket med den, siden den er dømt totalskadet? Går ud fra at fronten er godt præget; hjul, bremser, gaffelbro, ben, stel,  og godt med skrammer over det meste af maskinen. Men man kan jo støve mange dele op til gode penge på nettet, så er en renovering ikke indenfor rækkevidde?
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Danzig

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 112
Sv: Øv øv og av!
« Svar #9 Dato: Juli 29, 2010, 06:31:08 pm »
Tak for kommentarer og ja, det var ret heldigt at der ikke skete mere alvorlig personskade. 

MC´en ser ikke helt totalskadet ud, så jeg havde også håbet den kunne fikses igen, da jeg så ikke skulle have penge op af loppen, plus jeg var ret glad for den.
Ib hos FA Motosport mente umiddelbart, at den nok blev erklæret totalskadet, men han fik først tid til at kigge på det om et par uger, når han var tilbage fra ferie.
Forhjulet er bøjet ind og forgaffel er sandsynligvis trykket. Derudover skal kåberne, vindskærmen og blink selvfølgelig skiftes. Og så skal det hele sprøjtelakeres igen. Hvor meget andet der er, ved jeg ikke.
Det er en ´02 årgang, som har kørt ca. 36K.

Skurk:
Jo da, hvis Ninja´en kan købes for mine forsikringspenge, så er jeg da klar ;o) … men det kommer nok til at knibe lidt!
Er det din den hvide Ninja, jeg har set et par gange på køre ned af Jagtvej?

mhw:
30-35K var ikke så meget, håber jeg kan få mere ud af forsikringen, men det bliver måske svært.
Fik du også for ekstra udstyret eller hvordan blev det vurderet?

Niels:
Hvis der er en mulighed for at få den fikset, så kan jeg jo lige sige til FA Moto, at jeg evt. kan skaffe reservedele fra dig, takker.

Gud: Ja, det med udstyret! Det er bare lidt besværligt med de mc-bukser på korte ture, men nu har jeg da prøvet hvor hård asfalten er og hvor godt det virker at have udstyr på, så måske jeg husker det. 
Jeg har ligefrem overvejet en cykelhjelm til pedalcyklen også…. meeen det bliver nok ikke til noget.   
Forøvrigt meget cool at Vorherre også kører SV ;o)   
I said wooho! (H. J. Simpson)

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Øv øv og av!
« Svar #10 Dato: Juli 30, 2010, 10:34:04 am »
Skurk:
Jo da, hvis Ninja´en kan købes for mine forsikringspenge, så er jeg da klar ;o) … men det kommer nok til at knibe lidt!
Er det din den hvide Ninja, jeg har set et par gange på køre ned af Jagtvej?

Ja, det er det - jeg bor jo lige der hvor du normalt parkerer. Dog lader jeg den aldrig stå på gaden.  :wink:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Sv: Øv øv og av!
« Svar #11 Dato: Juli 30, 2010, 03:19:24 pm »
Øv, noget lort!  :cry:   Åndsbollede nobrain-håndværker!  :x

Fordomme :rolleyes: det kan lige så godt være tranportperkeren der altid kører med mobilen for øret modsat trafikken,parkering i 2 eller 3. position,.( ups,gls m.fl) :angel:
det er hedigt at der ikke sket det store med dig.
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Danzig

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 112
Sv: Øv øv og av!
« Svar #12 Dato: September 02, 2010, 10:23:54 am »
Så har jeg endelig fået det afklaret med værksted og forsikring.

MC´en kommer desværre ikke til at køre igen, den er meldt totalskadet. Det ville løbe op i omegnen af 64.000kr med det hele at få den fixet og selvom jeg måske kunne skaffe nogle af delene billigere, så ville det alligevel blive rigtig dyrt... så jeg skal ud og kigge efter en ny.

Jeg har i dag aftalt med forsikringen, at jeg får 50.000kr til at købe en tilsvarende og 5.000 til at få den omlakeret, så det synes jeg er ok. Modpartens forsikringsselskab har accepteret af betale, så det er også gået i orden. Så mangler jeg bare tilbagemelding på hjem og jakke mv. ... og så selvfølgelig at finde en ny mc.     
I said wooho! (H. J. Simpson)

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Øv øv og av!
« Svar #13 Dato: September 02, 2010, 11:14:56 am »
Så har jeg endelig fået det afklaret med værksted og forsikring.
....
Så mangler jeg bare tilbagemelding på hjem og jakke mv. ... og så selvfølgelig at finde en ny mc.     

Fedt nok!  :D   (når det nu skal være)

Hjelm og jakke tager din indboforsikring. Selvrisikoen sender du videre til modpartens forsikringsselskab. Det gjorde jeg i sin tid, og der var ingen problemer.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Sv: Øv øv og av!
« Svar #14 Dato: September 02, 2010, 08:59:56 pm »
nok ok at den er totalskadet,,,, for ellers så ville der gå en rum tid før den ville være færdig..... min tog flere måneder hos fa.....     men sådan er vel de fleste steder.....   
nu med yamaha fz1 2008