Forfatter Emne: Kom nu med mine ting!  (Læst 1859 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Husum

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 348
Kom nu med mine ting!
« Dato: April 24, 2011, 10:35:54 pm »
Er nød til lige at lufte mine frustrationer.

Måtte desværre en tur i asfalten for første gang, for en 3 uger siden. Det kostede så et forgaffel-ben, bremsepedal og master, styret, en bulet udstødning og lidt andre småting. Ingen kasko. Nå - så var der da alle undskyldninger for at fucke økonomien lidt op. Ironisk nok havde jeg dagen før solgt en GSXR forgaffel, som jeg nu kom til at mangle.

Nu er der så bestilt:

GSX-R 1000 k7 gaffel, bremsekalibre og forskærm. Dertil en k4 underbro og en lucas k4 topbro til et naked-styr, så tændingen kommer til at sidde i den rigtige side.
Lucas Sinter-metal klodser
Ny bremsemaster bagtil
Stålarmerede bremseslanger foran og bag
LSL superbike styr + styrender
Ny M4 potte (kæft det blev dyrt - skal hentes hjem fra USA)
GBmoto tilbagerykkersæt
ZX10r '07 bagdæmper bagtil.

Og diverse beslag osv. dertil.

Min nuværende forgaffel er pis-utæt, og alt til forgaflen nåede at komme hjem inden påske, så jeg havde masser af tid til at skrue, og komme ud og køre... Undtagen lige gaflen. Så nu sidder jeg på nettet og hører jeres andres fede beretninger om påske-ture i det fantastiske vejr, imens SVinet står i garagen, og bare venter på at jeg kan komme i gang. Og om lidt når tingene kommer er det hverdag, og så har man pivtravlt igen.

HOLD NU KÆFT JEG ER UTÅLMODIG! :cry:

Jeg vil ud og køre :(
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

T-MAS

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 92
Sv: Kom nu med mine ting!
« Svar #1 Dato: April 24, 2011, 10:39:27 pm »
Min dybeste medfølelse går din vej..... I morgen når jeg tæver svinet  :innocent:

 :respekt: for den ombygning du har gang i der! hvor finder du alle de fede stumper henne?
Mvh Thomas :-)

Peugoet Speedfight 45 km/T :-D
Yamaha FZ6-S
SV 1000 N

Husum

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 348
Sv: Kom nu med mine ting!
« Svar #2 Dato: April 24, 2011, 10:52:42 pm »
Jatak, det var sgu også din historie fra din 1. tur der lige fik bægeret til at flyde over ;)

Ebay.co.uk og især ebay.de til det meste. Hvem havde troet at ens gymnasie-tysk kunne bruges til noget som helst! :). Og lidt småting fra louis.de (bremselanger, klodser og styr)

Og så alt for mange timer herinde og på sv-portal og svrider.com, for at læse alt hvad der kunne suges til sig, om ombygninger af SV'en, især ift. affjedringen. Gud hvor jeg elsker den cykel, og gud hvor vil jeg gerne ud og køre i vejret.
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

T-MAS

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 92
Sv: Kom nu med mine ting!
« Svar #3 Dato: April 24, 2011, 11:03:03 pm »
Ja... jeg kan sgu godt følge dig... Men se det på den lyse side.... Du kommer ud med en fed fed maskine om lidt tid!

Tør man spørge hvad du har givet for forgaflen og bagdæmperen?
Mvh Thomas :-)

Peugoet Speedfight 45 km/T :-D
Yamaha FZ6-S
SV 1000 N

Husum

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 348
Sv: Kom nu med mine ting!
« Svar #4 Dato: April 24, 2011, 11:16:09 pm »
Uha, det har jeg endnu ikke selv turde regne på :mrgreen:

Forgaflen, inkl. kalibre, klodser, broer og forskærm (det skal nemlig også skiftes, da delene fra SV'en ikke passer sammen med), står mig et sted mellem 7.000-7.500 inkl. levering.

Bagdæmperen var en billig sag til 800 :)

Alternativt kan man nøjes med at skifte fjedrene i den originale forgaffel til omkring en tusse. Det giver en del, men en USD gaffel skulle give LANGT det meste (nu har jeg ikke prøvet med fjedrene, så det er udelukkende hvad jeg kan referere fra mange andre der har prøvet). Men nu fik jeg ødelagt det ene gaffelben, så det var ligesom ikke en mulighed, og så kunne jeg lige så godt skifte det hele, når jeg var i gang ;)
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

T-MAS

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 92
Sv: Kom nu med mine ting!
« Svar #5 Dato: April 24, 2011, 11:31:47 pm »
Tak Husum! Så har jeg lidt stof til eftertanke... Går lige i tænkeboks på om jeg skal give den gas eller max gas på forgaffelfronten :) Er nu mest til din løsning tror jeg...  Men det lyder som om det var en masse løsdele du har købt... det er vel ikke et komplet kit vel?
Mvh Thomas :-)

Peugoet Speedfight 45 km/T :-D
Yamaha FZ6-S
SV 1000 N

Husum

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 348
Sv: Kom nu med mine ting!
« Svar #6 Dato: April 24, 2011, 11:49:07 pm »
Nej, alle delene er købt løst. Selv den nederste forgaffelbro og den øverste er købt hver for sig.

Har en enkelt gang set en hel gsxr 1000 front til salg, men ellers er det meget ofte i løssalg.

Det gælder om at have tålmodighed, og vente på den rigtige auktion, der gerne starter ved 1€, for så kan man nogen gange gøre en super handel. Jeg kunne nok have sparet 1000-1500  med lidt mere tålmodighed - men så er vi tilbage ved mit 1. post - den er der ikke noget af lige nu ;)

Der er lidt faldgruber når man skal finde den rigtige gaffel, i særdeleshed ift. at finde en, hvor man kan få en topbro der har låsen i højre side (og samtidig har det oprejste styr), ligesom den er på SV'eren. Ellers kan man ikke bruge styrlåsen ordentligt. Men sværere er det ikke, og det er bare om at spørge sig frem. Sajmon har været min helt store helt på det punkt, kæmpe cudos hans vej for at give mig mod på projektet.
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

T-MAS

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 92
Sv: Kom nu med mine ting!
« Svar #7 Dato: April 25, 2011, 12:05:58 am »
Tak Husum! Det lyder som om at jeg nok lige skal klappe hesten her :) Kan sgu heller ikke hurtigt nok få pimpet cyklen her... Men det skal jo gøres rigtigt! Ham Sajmon lyder som en der er værd at tage fat i....
Mvh Thomas :-)

Peugoet Speedfight 45 km/T :-D
Yamaha FZ6-S
SV 1000 N

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Kom nu med mine ting!
« Svar #8 Dato: April 25, 2011, 01:40:18 am »
Dårlige nyheder.

1000 K7 forgaffel har med ret stor sikkerhed 53mm tilspænding i bunden - K4 har 54mm i bunden, så underbroen vil nok ikke passe.
Jeg fandt ud af det idag da jeg skulle bytte lidt rundt på gaffelben / broer på en 1000 K6 og noget af det jeg har liggende...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Husum

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 348
Sv: Kom nu med mine ting!
« Svar #9 Dato: April 25, 2011, 10:24:12 am »
Årh nej :cry:

Ved ikke hvordan jeg har fået ind i hovedet at k7'eren havde 54mm.

Ifølge svrider.com er det 56mm på 1000 k7/k8.

Den K6'er er ikke noget du skal af med? :mrgreen: Evt. i bytte for en fiiiin k7'er, som jeg efterhånden ikke aner hvilke dimensioner har. Jeg smider en underbro der passer med!
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Kom nu med mine ting!
« Svar #10 Dato: April 25, 2011, 10:56:52 am »
Hmm...

Jeg kan kun finde målene på 600 og 750 K7 og det er 53mm - hvis svrider.com siger 56 for en 1000 gaffel, kan det sagtens passe.

K6 gaflen er ikke min - men jeg kan spørge ham hvad han vil...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Husum

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 348
Sv: Kom nu med mine ting!
« Svar #11 Dato: April 25, 2011, 11:08:53 am »
Ved ikke om du kender den, men den er god at have: http://forum.svrider.com/showthread.php?t=135430

Det må du meget gerne, du kan sige at jeg gerne smider en kasse kolde oven i ;). Ellers må jeg jo i gang med at jagte rundt på ebay igen.
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

soldier

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 266
Sv: Kom nu med mine ting!
« Svar #12 Dato: April 25, 2011, 01:50:11 pm »
Ved ikke om du kender den, men den er god at have: http://forum.svrider.com/showthread.php?t=135430

Det må du meget gerne, du kan sige at jeg gerne smider en kasse kolde oven i ;). Ellers må jeg jo i gang med at jagte rundt på ebay igen.

ØV! Hvorfor er det lige der ikke er sådan én til alle Suzukier? :(