Forfatter Emne: Øv, så stod man der i et lyskryds med en død grisling  (Læst 3802 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Cobra

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 236
Øv, så stod man der i et lyskryds med en død grisling
« Dato: Juli 17, 2012, 08:36:33 am »
I lørdags var jeg og manden på vej til Sajmon for at få smidt mine wilbers fjedre i gaflen på det gule lyn, men vi var knap nået afsted da min olie og benzin lampe begyndte at blinke lidt, jeg fik drejet fra og bum, så døde min maskine.
Lige den dag valgte Call me så også at have hamrende ustabilt net, så både mandens og min tlf strejkede og virkede kun sporadisk.
Men efter et par minutter kom der strøm på igen og jeg kørte hende hjem til garagen, der var intet at mærke eller høre på dyret, den virkede upåklageligt.
Havde lige vasket den, så tænkte om det måske var lidt fugt der var kommet et forkert sted hen.
Nå, vi besluttede os så for at køre en tur i stedet, det gik også super fint i ca. 40-50 km, bortset fra at speedometeret hoppede som bare pokker, så viste den 199km/t, så 60, så 248 osv.
Havde egentlig besluttet at gøre turen lidt kort, men så fungerede damen igen super fint, så vi tog lige en ekstra omvej, det endte så i en strejke fra damen omkring Hedehusene. Bum så slukkede hun ved et stort lyskryds og denne gang hjalp ingen overtalelse.  :(

Kl. var lige præcis sen nok til at diverse værksteder havde lukket, tlf'erne drillede stadig, men det lykkedes at få fat i min kære Daddy som ville komme og kigge. Samtidig fik min mand dog fat i FA, selvom de var lukket. De var på vej til Baldersbrønde lige i nærheden, så der gik ikke ½ time, så kom Ib og hentede det gule lokum. Var jeg lige glad?
Nu har vi så aftalt at hun også lige får et service, det sidste var det store helt tilbage i oktober 2008, og jeg skulle gerne en tur på Knutten om under to uger, så må hellere få den i orden inden.
Men for dælen, jeg håber ikke det bliver alt for omstændigt og dyrt.  :shock:

Heldigvis havde manden lige fået smidt sit bagsæde på sin maskine, så der var plads til mig bagpå. 

Alt i alt, surt at strande med en død mc, men hvor var det dog heldigt at 1. det lykkedes at få fat i FA selvom det var efter lukketid 2. det regnede ikke 3. det skete mens jeg var afsted med manden og ikke aftenen før hvor jeg kørte tur alene og 4. at det ikke skete på motorvejen på vej til job i stedet for.

Ja, ja. Så har man prøvet det med også.  :lol:

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Øv, så stod man der i et lyskryds med en død grisling
« Svar #1 Dato: Juli 17, 2012, 09:57:24 am »
Det lugter langt væk af et vådt stik.
Du (eller Ib) må gå alle stik igennem og kigge efter overgang og løse forbindelser. En klat vaseline hist og pist og du burde være flyvende igen.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Cobra

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 236
Sv: Øv, så stod man der i et lyskryds med en død grisling
« Svar #2 Dato: Juli 17, 2012, 10:02:23 am »
Det må så blive Ib.  :D
Den drillede mig også dagen før, da jeg kørte på motorvejen hoppede speedometeret også til 248 og lidt i den dur, og jeg kørte altså ikke mere end 120. Da havde den ikke fået vand på sig siden vi var på DMC's Guld kursus for nogle uger siden.
Nu må vi se hvad de finder på den hos FA.

Vendelboen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 349
Sv: Øv, så stod man der i et lyskryds med en død grisling
« Svar #3 Dato: Juli 17, 2012, 10:49:53 am »
Nu har vi så aftalt at hun også lige får et service, det sidste var det store helt tilbage i oktober 2008, og jeg skulle gerne en tur på Knutten om under to uger, så må hellere få den i orden inden.

Ikke skiftet olie i 4 år.. Lyder ikke godt, bør man ikke skifte mindst én gang om året..
The ride is the objective... The destination is the excuse.

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Sv: Øv, så stod man der i et lyskryds med en død grisling
« Svar #4 Dato: Juli 17, 2012, 11:17:46 am »
Ikke skiftet olie i 4 år.. Lyder ikke godt, bør man ikke skifte mindst én gang om året..
[/quote]

Ved ikke med grislingen men svinet vil gerne gave ny olie efter 6000km. Og personligt skifter jeg hvert år selv om jeg ikke når de 6000.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

-BR-

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 628
Sv: Øv, så stod man der i et lyskryds med en død grisling
« Svar #5 Dato: Juli 17, 2012, 11:40:50 am »
Nu har vi så aftalt at hun også lige får et service, det sidste var det store helt tilbage i oktober 2008, og jeg skulle gerne en tur på Knutten om under to uger, så må hellere få den i orden inden.

Ikke skiftet olie i 4 år.. Lyder ikke godt, bør man ikke skifte mindst én gang om året..

Behøver vel ikke nødvendigvis et service check for selv at skifte olie og filter, så mon ikke de har styr på det :)
GSX-R 600 K7

Cobra

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 236
Sv: Øv, så stod man der i et lyskryds med en død grisling
« Svar #6 Dato: Juli 17, 2012, 06:28:49 pm »
Jeg har selv lige skiftet olie og oliefilter, så det har de fået besked på ikke at gøre.
Men om tidligere ejer har skiftet olie siden 24.000km servicet ved jeg ikke. Den har kørt 30-32.000 nu.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: Øv, så stod man der i et lyskryds med en død grisling
« Svar #7 Dato: Juli 18, 2012, 05:13:26 pm »
måske en halvdød ensretter ... (eller et irret stik dertil )

Cobra

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 236
Sv: Øv, så stod man der i et lyskryds med en død grisling
« Svar #8 Dato: Juli 18, 2012, 05:37:25 pm »
Jeg fik sms fra dem i eftermiddags om at cyklen er færdig og klar til afhentning, så det kan da ikke have været en stor ting tænker jeg.
Nu må jeg se når jeg henter den fredag.

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Øv, så stod man der i et lyskryds med en død grisling
« Svar #9 Dato: Juli 18, 2012, 06:51:54 pm »
Call Me? = telia net?

For vi havde også store problemer med vores firma telefoner hele Lørdagen........ Det var rent kaos!!!
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Cobra

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 236
Sv: Øv, så stod man der i et lyskryds med en død grisling
« Svar #10 Dato: Juli 18, 2012, 07:21:42 pm »
Jeg ved faktisk ikke om call me bruger telias net, jeg ved bare det var lidt stressende at stå der og forgæves forsøge at ringe rundt. Det var heldigt de virkede lidt en gang imellem.

Paparazzi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 95
Sv: Øv, så stod man der i et lyskryds med en død grisling
« Svar #11 Dato: Juli 18, 2012, 08:47:00 pm »
" En klat vaseline hist og pist og du burde være flyvende igen"... Jooo bevares.. Gode råd fra Joan Ørting  :mrgreen: ?

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Øv, så stod man der i et lyskryds med en død grisling
« Svar #12 Dato: Juli 18, 2012, 09:37:50 pm »
Jeg ved faktisk ikke om call me bruger telias net, jeg ved bare det var lidt stressende at stå der og forgæves forsøge at ringe rundt. Det var heldigt de virkede lidt en gang imellem.

Så er det telia eller telenors net.... For de var åbentbart nede det meste af lørdagen..... Ret belastende :P

Men træls med Grisen :(
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Cobra

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 236
Sv: Øv, så stod man der i et lyskryds med en død grisling
« Svar #13 Dato: Juli 19, 2012, 08:16:41 am »
Ja, det var da træls, men på den anden side ganske god timing når det endelig skulle ske. Vi skal på knutstorp næste lørdag, så jeg er glad for at det ikke skete på vej til Sverige (og det sker selvfølgelig ikke igen, på vej til Sverige). Nu er jeg spændt på at få at vide imorgen hvad det var.
 :)

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: Øv, så stod man der i et lyskryds med en død grisling
« Svar #14 Dato: Juli 19, 2012, 08:32:34 am »
keep us posted om hvad problemet var