Forfatter Emne: Øv ØV pukteret dæk. Ødelagt?  (Læst 4842 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mr and Mrs Strom

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 22
  • Who are you kidding!
Øv ØV pukteret dæk. Ødelagt?
« Dato: April 14, 2007, 08:33:27 am »
Hej jeg har lige kørt et stykke 2mm tykt og 10 cm langt ståltråd eller lign. op i mit næsten nye (under 3000km) Metzler Tourance bagdæk  :tie:. Er der noget at gøre , nogen der har nogle gode erfaringer/løsninger de vil dele? Eller er der kun den kedelige og noget dyre løsning med at købe et nyt dæk  :puke:.
PLEASE svar da jeg jo gerne ville ud og trille i denne her super lækre næsten sommeragtige week end  :respekt: .
Håber i alle får en fed week end med gode oplevelser og pas nu på Fætter Haps  :police:
han er helt vild med at få lov til at klippe i pappet/plastikkortet :whatever: .
Strom riders have more fun, will perform on any surface LoL.
Take care out there IRL

Mr and Mrs Strom. (DL1000 k5 og DL650 k4)

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Øv ØV pukteret dæk. Ødelagt?
« Svar #1 Dato: April 14, 2007, 08:56:38 am »
Det er teknisk muligt at lappe et dæk.

Prøv at ring rundt her lørdag formiddag til forskellige dæk-firmaer - og hør om mulighed og pris.

Disse puttede en lap i et bildæk for mig nogle år tilbage :

Dækcenter Roskilde
Københavnsvej 27
4000 Roskilde
 Tlf.: 46 32 02 02
 
Det kan være de har en afdeling tættere på dig.. Held og lykke

Læste lige en tråd et andet sted om dette : http://www.mcinternet.dk/asp/debat/debat.asp?msgID=225944

Jeg ved dog ikke hvor meget der har åbent idag...
« Senest Redigeret: April 14, 2007, 08:59:27 am af Nikolaj »
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Øv ØV pukteret dæk. Ødelagt?
« Svar #2 Dato: April 14, 2007, 10:17:10 am »
I sidste månede kørte jeg en skrue op i mit bagdæk. Og jeg pillede derfor bagdækket af, og kørte til min Suzuki forhandler. Han ville ikke lappe det, da det aldrig vil blive lige så godt som det var før. Og når man rejser igennem tiden med 200+ km/t så gør selv små ujævnheder/lapninger i dækket en forskel, uanset hvor godt de er lavet...

Jeg havde heller ikke løst til at køre rundt med et lappet dæk, af sikkerhedsmessige grunde...

Så mit råd er. Køb et nyt... Ja det er surt! Mit dæk var også rimelig nyt på det tidspunkt, men sikkerhed frem for alt andet...

Den gode nyhed er, at hvis du selv piller bagdækket af, så vil jeg vædde med, at alle forhandler vil sætte et nyt på med det samme. Det tager kun ca 12 min og 32 sek for dem, at få det gamle af, og få det ny afblanceret!  :thumbsup:

Håber du kommer ud og køre igen her i weekenden :)
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Mr and Mrs Strom

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 22
  • Who are you kidding!
Re: Øv ØV pukteret dæk. Ødelagt?
« Svar #3 Dato: April 14, 2007, 06:42:07 pm »
 :respekt: Tak til jer begge. Tror sku at den ikke er gået hele vejen igennem, trak skidtet ud viste sig at være en kæmpe over dimensioneret clips. Har været ude at rulle siden kl 10.15 i formiddags og den er ikk flad så det går nok  :lol:.

Så en del SVére på linien da vi kørte derfra 15.05  :afro:.

Ved godt at det er noget møg at laqppe/skyde en gummivulst i men skiftede netop det sidste dæk (som havde ca 50% bane tilbage) p.gr.a en skrue sidste efterår. Så det ville sku være surt at skulle skifte et næsten nyt dæk.
Har været ved at styrte med bundgas i Tyskland  :innocent:og den oplevelse har jeg ikke lyst til at gentage. Så hvis det blir fladt blir det skiftet.

God vind derude og brug nu denne tæskelækre weekend til noget fornuftigt!!!! Som at lufte "jernet"  :D.

Hilsen Mr and Mrs Strom
Os med gruSVejs Suziérne  :wink:
Strom riders have more fun, will perform on any surface LoL.
Take care out there IRL

Mr and Mrs Strom. (DL1000 k5 og DL650 k4)

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Øv ØV pukteret dæk. Ødelagt?
« Svar #4 Dato: April 14, 2007, 07:22:05 pm »
Så en del SVére på linien da vi kørte derfra 15.05  :afro:.
Hilsen Mr and Mrs Strom
Os med gruSVejs Suziérne  :wink:

jep så dig godt i flot oprejst Dakar stilling forlade linien
   

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Øv ØV pukteret dæk. Ødelagt?
« Svar #5 Dato: April 14, 2007, 08:06:24 pm »
Opdagede også lige en stor flintsten der sad i mit bagdæk - Heldigvis holder dækket vejret efter at jeg har gravet stenen ud.

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Mr and Mrs Strom

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 22
  • Who are you kidding!
Re: Øv ØV pukteret dæk. Ødelagt?
« Svar #6 Dato: April 15, 2007, 12:17:38 am »
Hej Moolex :respekt:.

Tak for din hilsen. Vi sender vores  :respekt: tilbage til alle jer på V2 raketterne  8)
Må indrømme at kørestillingen på disse gruSVejs SVére, passer os bedre og der er heller ikke de problemer som omtales i en anden tråd med "Ondt i rø..."  :D Men det er jo det fede ved at køre mc der er noget for alle og når jeg får nykker og vil ligge ned over svinet, tager jeg min Italiener SVér frem fra sit skjul  :) men det er ikke så tit den blir luftet så den blir sku sat til salg i år. Startede min mc-karriere på en suzuki 2 takts sjover for længe længe siden og der har været flere Suzier i mellem tiden men efter en afstikker på Fejeblad og Duc er jeg tilbage i Suzuki flokken griner stort og glad.
Forsat god weekend til alle uanset religion (mc-valg)
Måske vi ses på linien i morgen.

 :respekt: fulde hilsner fra
Mr and Mrs Strom
« Senest Redigeret: April 15, 2007, 12:24:51 am af Moolex »
Strom riders have more fun, will perform on any surface LoL.
Take care out there IRL

Mr and Mrs Strom. (DL1000 k5 og DL650 k4)

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Øv ØV pukteret dæk. Ødelagt?
« Svar #7 Dato: April 15, 2007, 12:24:25 am »
den 2-takts suki du snakker om skulle vel aldrig have været en RGV 250'er fy for en raket  :twisted: :twisted:
   

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Øv ØV pukteret dæk. Ødelagt?
« Svar #8 Dato: April 15, 2007, 12:24:41 am »
Opdagede også lige en stor flintsten der sad i mit bagdæk - Heldigvis holder dækket vejret efter at jeg har gravet stenen ud.

Kender jeg godt... det er altid med en anelse spænding man fjerner flintesten fra et af dækkene.....

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Mr and Mrs Strom

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 22
  • Who are you kidding!
Re: Øv ØV pukteret dæk. Ødelagt?
« Svar #9 Dato: April 15, 2007, 12:35:32 am »
den 2-takts suki du snakker om skulle vel aldrig have været en RGV 250'er fy for en raket  :twisted: :twisted:
Hei nej desværre den var sku ikk opfundet på det tidspunkt Jeg startede på en GT550 i ´82 det var sager griner.........
Strom riders have more fun, will perform on any surface LoL.
Take care out there IRL

Mr and Mrs Strom. (DL1000 k5 og DL650 k4)