Forfatter Emne: Ørepropper eller ej?  (Læst 6688 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jacob

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 325
Re: Ørepropper eller ej?
« Svar #15 Dato: December 21, 2007, 08:11:03 pm »
Jeg kører med Arai, og er plaget af larm fra vindstøj, men har endnu ikke fundet nogle af de billige ørepropper der dæmper de rigtige lyde....

Men prøv at kik på www.audiovox.dk de laver formstøbte ørepropper der er designet til at dæmpe et bestemt frekvensbånd; dvs. at du kan bestille et par der er beregnet til at at dæmpe lyde fra en motor eller vindstøj.
Jeg har forespurgt, og prisen i sommers var ca. 1 k for et sæt; men så har de også formen klar hvis du vil bestille et nyt sæt på et tidspunkt.
Butikken ligger på Østerbro i Kbh.

I stedet for at bruge pengene 'ordentligt' kom jeg nnu til at bruge dem på et DB-kåbeglas.... Jeg regner selvfølgelig med at det er lige så godt  :innocent:
SV650SAK7  -  Candy Sonoma Red  -  Mivv-titanium  -  F.Fabbri DB  -  Fuelfriend  -  SpyBall
Nu med hjemmelavede ridser...

Per F

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 109
  • Blå SV650S K2
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11683
Re: Ørepropper eller ej?
« Svar #16 Dato: December 21, 2007, 10:39:25 pm »
Jeg bruger silicone ørepropper fra Matas. Det er silicone klumper man former lidt og propper i ørerne. De er mere behagelige end de forskellige skumgummi-fiduser man kan få.

Per F
M.v.h. Per F

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Ørepropper eller ej?
« Svar #17 Dato: December 21, 2007, 10:55:25 pm »
hva siger I ????


































lidt høreskadet er man vel altid?
Kører uden propper, med Schubert S1 så det er fin fin


SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Ørepropper eller ej?
« Svar #18 Dato: December 22, 2007, 01:06:36 am »
fandt lige et billede af dem jeg har liggende pt

http://www.e-a-r.info/int/default.asp
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

El Bola

  • Gæst
Re: Ørepropper eller ej?
« Svar #19 Dato: December 22, 2007, 06:15:59 pm »
Man skal da kunne høre sine potter. Der er da ikke noget federe en at skræmme alle fodgængere med af en smal gade. Jeg kunne aldrig finde på at lukke de smukke toner fra en V2 ude med noget så sørgeligt som ørepropper. Kun hvis man virkelig skal ud at trille langt på motorvejen er propper.

El Bola er på sitet, har forresten verdens fineste øre, det er lige før han går med sine ørepropper i hele dagen. Han skiftede sin SV650S ud fordi den larmede for lidt men org. udstødning (Jeps han kørte også med ørepropper her) og nu kører han SV1000S med MIVV potter og gæt engang de larmer for meget!!!  :huh: Det er altså ikke raket videnskab.  :lmao: :lmao:

Dejligt du passer på dine øre El Bola og alle I andere med propper, men husk at vi også køre MC for lydens skyld. Lad vær at luk den ude, kør uden propper så ofte som muligt.

/Ole J.

ham ole ved sgu ik hvad der er mellem hoved og hale. det nok fordi han er fra århus, I ska ik høre på ham. :hand: :hand: bortset fra det der med de fine ører. nu får i min version

det rigtig nok at jeg har skiftet min 650 ud med en 1000. men det var pga ydelsen og køreglæden

og det osse rigtig at jeg kørte med ørepropper her, men det var ik pga den larmede for meget, sådan en larmer ik med org. udstødninger. jeg kørte med ørepropper fordi der er for meget vindstøj i min hjelm og det er sgu irreterende. vindstøjen der kommer i hjelmen er over 85 db og når det kommer over den grænse, så er der risiko for at du kan få høreskade. desuden så har jeg tinnutus i forvejen og jeg ønsker ik at det ska blive slemmere, derfor ørepropperne

på min 1000 er der mivv potter på og db killeren er der ikke, så de larmer ad helvede til, prøv at forstille jer den der dunkende lyd hele tiden, man får sgu ondt i hovedet til sidst, så derfor er det en god ide at køre med øre propper

jeg har nogle formstøbte nogle med filter som har kostet mig 1100 og de er behagelige at have på men ik så effektive de lukker ik nok for lyden, derfor kører jeg tit med de der luksusørepropper i forskellige farver som man kan købe hos mc butikker. men dem får jeg ondt ørerne af når jeg kører med dem i længere tid så derfor er jeg i gang med mit eget lille projekt lige for tiden.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Ørepropper eller ej?
« Svar #20 Dato: December 22, 2007, 06:42:35 pm »
Man burde jo nok kører med propper, både på gade og vej.. Men mine øregange er så små så propperne ryger ud igen... og hvis jeg virkelig skal have dem til at sidde gør det bare nas... Min eneste løsning er dem man får lavet specielt til sit øre.. Har bare ikke fået taget mig sammen endnu.. Men burde snart da jeg jo heller tager så meget på skydebane og skyder M/95 eller M/62 fordi det larmer for meget.. ( kimer i mine ører bagefter ) så skal have lavet nogle propper med 2 forskellige tingster i som gør at jeg kan bruge dem til både MC og Skydning...

Det er en god ide at kører med dem.. Man vil nok fortryde når man bliver ældre at hørelsen er blevet svagere...

HC

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 131
  • .............
Re: Ørepropper eller ej?
« Svar #21 Dato: December 23, 2007, 12:06:38 am »
Hey.. Kører også med propper. Jeg kører med 2 slags, alt efter hvor god jeg er til at huske..  :rolleyes:.. Den ene slags er de gule skum-ting som SVea er så sød at dele ud til mig. Brugte dem meget når jeg kørte frem og tilbage mellem arbejde og SVea.. De andre, er mine formstøbte propper. De sidst nævnte bruger jeg dog mest når jeg spiller musik. (er lidt øm over dem, pga prisen, men skal nok til at bruge dem lidt mere) De er super-cool og jeg har 2 filtre til dem, som dæmper 15/25 Db. Ud over de filtre, har jeg også et sæt "in-ear monitors" (ørebøffer  :loser:) som kan sættes ind i, og derved bruges med min Ipod...   :thumbsup:.. Det er klart den bedste løsning, meeen ikke en billig løsning...  :oops:
Brændt barn, lugter ilde...

lavi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 63
  • SV1000N K7
Re: Ørepropper eller ej?
« Svar #22 Dato: December 23, 2007, 10:00:50 am »
Der er nu stadig mange fordele ved et par formstøbte propper.
- de sidder perfekt.
- du kan få forskellige filtre isat.
- du kan få dem i nøjagtigt den farve du vil have.
- de er gode til andet end MC, f.eks koncerter og festivaler.