Forfatter Emne: hjælp ønskes  (Læst 21289 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Gixxer Heino

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 229
hjælp ønskes
« Dato: November 14, 2004, 10:17:32 pm »
hej jeg er blevet lun på sv1000 og overvejer at invistere næste år,menjeg ved intet om den maskine syntes den ser godt ud med en god portion varruuumm og samtidig til en "rimelig" mønt,nu er i jo hardcore sv folk i må vide en masse.
Kan det lade sig gøre at have konen bag på uden hun får hofteskred.
Hvordan med reservedele er det meget dyrt i forhold til andre mærker.
Hvordan kører den ellers?"ved godt det foregår på hjul".
kort sagt jeg ved ikke helt hvad jeg skal,men fed det er den.
tak for det god vind..........
nå jo har den 120 eller 129hk...... :?:
Blå og hvid Gxsr 750 k7. smiler bredt.

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
hjælp ønskes
« Svar #1 Dato: November 14, 2004, 10:32:18 pm »
Hej Heino

SV'eren kører for fedt. Nu kan jeg jo kun snakke med om 650eren, men hvis man skal tro på Jannik og Nyg :D  Så gør 1000eren det samme, bare sjovere :shock:

Med hensyn til reservedele........ den går jo aldrig i stykker :D  :D
Jeg aner ikke hvor den ligger prismæssigt i reservedele, og jeg håber ikke at jeg for brug for den viden foreløbelig :D
Andet end selvfølgelig til en anden udstødning.

Olfert
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: hjælp ønskes
« Svar #2 Dato: November 15, 2004, 06:10:39 am »
Citat fra: heino
hej jeg er blevet lun på sv1000 og overvejer at invistere næste år,menjeg ved intet om den maskine syntes den ser godt ud med en god portion varruuumm og samtidig til en "rimelig" mønt,nu er i jo hardcore sv folk i må vide en masse.

Den kan KLART anbefales. Man skal lede længe før man finder en cykel med så meget sjæl til de penge som på en SV1000s.


Kan det lade sig gøre at have konen bag på uden hun får hofteskred.

Nu kan jeg jo ikke udtale mig om din kone, :shock:  men min brokker sig ikke alverden over komforten, på nær at sædet er lidt hårdt...

Hvordan med reservedele er det meget dyrt i forhold til andre mærker.

Jeg ved ikke om den er anderledes end andre Suzuki-cykler, det tror jeg ikke.

Hvordan kører den ellers?"ved godt det foregår på hjul".

Den kører hammer godt, men man skal ikke købe den som "nybegynder" da det jo er en 2-cyl. på 1000ccm og den har meget magt over baghjulet.
Den kan låse hjulet ved nedgearing og er ikke bleg ved bundgas så der kan den sagtens rive rullen rundt hvis man er for vild på gassen i sving osv...
Er man ny så køb 650´eren, da man får samme fed kørsel med en "smule" mindre spark i.
"En smule"... Ja klart!!!  :twisted:  :twisted:  :twisted:


kort sagt jeg ved ikke helt hvad jeg skal,men fed det er den.
tak for det god vind..........
nå jo har den 120 eller 129hk...... :?:

Den yder standart 120, og min lægger 113,5 HK i asfalten med råberør og ændret luftfilterkasse og K&N-filter. (Og det er nok på en V2 med 102NM)  :wink:  :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Gixxer Heino

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 229
hjælp ønskes
« Svar #3 Dato: November 15, 2004, 07:18:23 pm »
tak for de gode svar,dem kunne jeg ihvertfald bruge det var dejligt med lidt respons,med hensyn til det med at være nybegynder ja så er jeg ved at tage mit kort men har da kørt på andet på korte ture så der kunne vel komme en overraskelse eller to når jeg skal køre,Men jeg syntes den er hammerfed og jeg gider ikke bruge så mange penge med mindre at jeg får det som jeg kan lide,og hvis jeg kan finde nogle mc venner her inde kan i jo samle mig op,altså hvis jeg ligger i vejen for jer!!!spøg til side.......er den svær at køre altså uciviliseret??har tidligere kørt ducati multistrada.                                                                                           Har læst i bike bladet at i kan tune jeres kværne med stage 2 luftfilter fra pipecross hvor man vinder 7,3heste for 1000kr,ikke fordi jeg ville syntes det var nødvendigt for mit tilfælde men måske for nogle af jer...     god vind.. :)
Blå og hvid Gxsr 750 k7. smiler bredt.

A.P.

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 449
Re: hjælp ønskes
« Svar #4 Dato: November 15, 2004, 08:36:23 pm »
Hvis du er begynder vil jeg som jannik, også anbefale dig at starte på en 650er, da det er en mc hvor du kan udfordere dens køreengenskabe efter kort tid, og ikke den der udfordere dine køreegenskaber i lang tid.
Jeg har selv kørt 650er i to år nu og jeg er stadig ikke træt af den da jeg ikke er nået til dens grænser endnu, men jeg syns stadig at den bliver sjovere og sjovere. :wink:
Anders

Blå er er rigtig SV fave

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: hjælp ønskes
« Svar #5 Dato: November 16, 2004, 06:22:49 am »
Citat fra: heino
tak for de gode svar,dem kunne jeg ihvertfald bruge det var dejligt med lidt respons,med hensyn til det med at være nybegynder ja så er jeg ved at tage mit kort men har da kørt på andet på korte ture så der kunne vel komme en overraskelse eller to når jeg skal køre,Men jeg syntes den er hammerfed og jeg gider ikke bruge så mange penge med mindre at jeg får det som jeg kan lide,og hvis jeg kan finde nogle mc venner her inde kan i jo samle mig op,altså hvis jeg ligger i vejen for jer!!!spøg til side.......er den svær at køre altså uciviliseret??har tidligere kørt ducati multistrada.                                                                                           Har læst i bike bladet at i kan tune jeres kværne med stage 2 luftfilter fra pipecross hvor man vinder 7,3heste for 1000kr,ikke fordi jeg ville syntes det var nødvendigt for mit tilfælde men måske for nogle af jer...     god vind.. :)

Jeg kan nævne at jeg kender en som sagde som du gør ang. sv1000s og som ikke ville starte på en sv650s, fordi jeg jo kørte sv1000s, men "han kunne godt styre sig" ifølge ham selv. Ja det gik fint den første måned, hvor efter han mistede den i et sving hvor baghjulet forsvandt for ham. Det sker kun ved at den blokkerede baghjulet ved nedgearing, eller ved at han har givet for meget gas i svinget.
Man skal være opmærksom på at den er meget mere bestemmende end sv650s´eren og det kan hurtigt koste dyrt, både økonomiskt og måske også menneskeligt. Han har valgt helt at droppe mc i dag, da han blev voldsomt overrasket over de kræfter der er i sådan en, og desværer blev "bange" for det. Havde han valgt 6½´eren er jeg sikker på han ville køre endnu...
Valget er dit, men hvorfor gå så vildt frem fra start?
 
"Hvorfor købe en tennisketjer til 10.000kr hvis man kun rammer bolden halvdelen af gangene???" :wink:  :wink:  :wink:  :wink:

Lige gyldigt hvad er du velkommen til at køre med.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Bongers

  • Gæst
hjælp ønskes
« Svar #6 Dato: November 16, 2004, 08:09:58 am »
( Psssstttttt 1000 er kun for drenge med små tissemænd :D  Men Heino, du må ikke sige det til dem..  :wink: )

- men velkommen til...

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
hjælp ønskes
« Svar #7 Dato: November 16, 2004, 11:19:56 am »
Citat fra: Bongers
( Psssstttttt 1000 er kun for drenge med små tissemænd :D  Men Heino, du må ikke sige det til dem..  :wink: )...

Ja og hva´ så... :wink:  :wink:  :wink:  :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
hjælp ønskes
« Svar #8 Dato: November 16, 2004, 08:49:02 pm »
hejsa !


så vil jeg også komme med et indlæg her..

det kunne blive langt, hvis jeg skulle fortælle alle "for og imod"

men nå du nu er ved at tage dit kort nu, så vil min første indskydelse være at du skal købe en 6½'er.
har selv en 6½'er og den er masser meget sjov til mig, jeg købte min i sommers. blev forelsket i en v2'er efter at prøvet den hos SPH motor i foråret.
det kommer jo lidt an på hvad du er for én..........
og husk at være ærlig over for dig selv.....  hvis du er et nogenlunde roligt gemyt, som GODT kan styre sig og bare giver den gas når det går ligeud. og måske bare godt kan li at ha en 1000'er.  -så synes jeg det er fair nok at du køber en 1000'er. ..jeg har selv en kammerat der er ved at tage mc kort nu og vi ha en 900 Fireblade..  fred være med det, for jeg ved at han ikke er lige så "syg i potten" som mig  :lol:
og en "blade" fra 94 har "kun" 130 hk, så det er jo ikke så pokkers meget mere end en gixxer 600 ...der er så lige det med momentet..

men hvis du godt kan li at gi den gas og evt rive den på hjul.
..muligvis har du også allerede nogle banedage i tankerne,  og har klistret Knee-sliders på din dragt, så vil jeg -næsten for din egen skyld anbefale dig at købe lille-bror'en...  jeg er SUPER glad for min, den giver mig masser af sjov, og når det går stærkt føler jeg at jeg bruger "hele maskinen"

6½'eren har ca 70 hk, det kan måske ikke syne´af så meget på papiret, men på en v2'er er det rigtig fint. der udemærket bundtræk i den, men kan ikke sammenlignes med en 1000'er.
har flere gange siddet og "surmulet" når Jannik ligger fra land i 2. gear....

men som "nybegynder" vil jeg da gi dig, at det kan være svært at vide hvordan du vil køre og hvad du går op i....
jeg selv havde et godt og lærerigt styrt henover et stødhegn og ud på en mark, efter ca 3 uger på min gsxR 400...
jeg mener selv at det har givet mig den fornødne respekt for maskinen..
..muligvis er det aftaget lidt for meget... men hva fanden.. "

 så omvendt...  hvis du "vil køre galt" så skal det nok komme !   :lol:
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
hjælp ønskes
« Svar #9 Dato: November 16, 2004, 09:30:57 pm »
Hva fanden Tim.............

Det var jo fornuftigt skrevet :shock:  :wink:  :wink:

he-he

Olfert
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Lars VK

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 28
hjælp ønskes
« Svar #10 Dato: November 16, 2004, 09:44:29 pm »
sv650...
Vi har kun det skægt vi sidder på.....

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
hjælp ønskes
« Svar #11 Dato: November 17, 2004, 10:34:07 am »
Citat fra: Olfert
Hva fanden Tim.............

Det var jo fornuftigt skrevet :shock:  :wink:  :wink:

he-he

Olfert

Ja det troede jeg godt nok heller ikke Tim var i stand til.  :wink:  :wink:  :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
hjælp ønskes
« Svar #12 Dato: November 17, 2004, 07:39:08 pm »
Citat fra: Jannik Udby
Citat fra: Olfert
Hva fanden Tim.............

Det var jo fornuftigt skrevet :shock:  :wink:  :wink:

he-he

Olfert

Ja det troede jeg godt nok heller ikke Tim var i stand til.  :wink:  :wink:  :wink:



hov hov hov gutter !!!    

...jeg prøver virkelig at sige og skrive noget fornuftigt ind i mellem..
det er hårdt og svært for mig, så jeg synes ikke i kan være det bekendt
 :(  :(    *snøft, hulk*

det er ikke nemt at lide at en 12 personers skizofreni..
..regner heller ikke med at sige noget fornuftigt igen, før til foråret.

men al den seriøse snak er jeg sgu ikke så meget for..  jeg prøver jo at skjule hvor fantastisk klog jeg er !    :lol:
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
hjælp ønskes
« Svar #13 Dato: November 18, 2004, 06:39:14 am »
Citat fra: Tim

men al den seriøse snak er jeg sgu ikke så meget for..  jeg prøver jo at skjule hvor fantastisk klog jeg er !    :lol:

Er det meningen vi andre skal kommentere på det sidste?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Gixxer Heino

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 229
hjælp ønskes
« Svar #14 Dato: November 18, 2004, 04:44:48 pm »
hvor det fedt med al den gode feedback det er det eneste forum hvor man kan mærke og se at det er folk der elsker deres maskiner og snakke om det,det er rigtigt godt,jeg er sådan set opsat på den 1000cm og har efter lang tid endelig fundet den maskine som jeg vil have,og håber at jeg kan køre med når i skal på tur og jeg skal nok køre pænt så i ikke skal skrave mig af asfalten 8) og det der med tissemanden det passer ihvertfald ikke ....eller til maj passer der ikke,har jeg forresten fortalt at det er min kone der betaler jeg skal bare holde op med at ryge til nytår :lol: fed deal ikk, jo og så lige det med at den stepper når man gearer ned for hårdt kan man ikke købe en steppe sluger til baghjulet jeg ved ikke hvad en sådan hedder men den er opfundet,nå arbejdet kalder jeg har vagt ses.
Blå og hvid Gxsr 750 k7. smiler bredt.