Forfatter Emne: Vask og rengøring af MC ...Hvordan ?  (Læst 31334 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Sv: Vask og rengøring af MC ...Hvordan ?
« Svar #45 Dato: Juni 20, 2006, 10:26:40 am »
Nogen der har erfaring med hvilken Voks der er bedst og hvor den kan købes ?
Jeg har de sidste par år brugt Ultra Glozz, som er noget flydende såkaldt "kemisk glas" med en let slibende effekt.
I følge vejledningen skal det kun påføres en gang årligt, men det holder ikke helt syntes jeg.

Jeg købte det hos Enghave til en horribel overpris, så næste gang vil jeg nok bare købe noget almindelig fast voks fra Simoniz eller Turtle - det ved man hvad er.

Har set man kan købe det der Turtle Wax på tankstationer, men er det det samme ??? er der forskel på det til MC og Biler ?
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: Vask og rengøring af MC ...Hvordan ?
« Svar #46 Dato: Juni 20, 2006, 10:29:52 am »
Nogen der har erfaring med hvilken Voks der er bedst og hvor den kan købes ?
Jeg har de sidste par år brugt Ultra Glozz, som er noget flydende såkaldt "kemisk glas" med en let slibende effekt.
I følge vejledningen skal det kun påføres en gang årligt, men det holder ikke helt syntes jeg.

Jeg købte det hos Enghave til en horribel overpris, så næste gang vil jeg nok bare købe noget almindelig fast voks fra Simoniz eller Turtle - det ved man hvad er.

Har set man kan købe det der Turtle Wax på tankstationer, men er det det samme ??? er der forskel på det til MC og Biler ?

Øh, det er sikkert det samme - det de mest sælger på tanken er nok flydende.  Det kan selvfølgelig være godt nok.  Smag og behag, vil jeg mene.

Men smut da i bildillen eller thansen, de ripper dig jo for dine surttjente sparepenge nede på tanken.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Henrik Kallehauge

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 105
  • AKA Zonar .. Brug venligst eget billed og navn
Re: Vask og rengøring af MC ...Hvordan ?
« Svar #47 Dato: Oktober 03, 2006, 11:20:36 am »
Jeg plejer vindtørre den, det tager mindst en tur på 50 km :mrgreen: :mrgreen:
Man bliver jo nødt til at skynde sig at vise den frem når den endlig er ren.
Jeg hader pollen, katte og fuglelort. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Må man skyde katte i ens carport :?:

nej det må du ikke men hvis du fanger en må du realt aflevere den ved dyrelægen til aflivning
Life is not like a box of choclat, is't like a jar of jalapenos, what you do today might hurt your ass tomorrow

SuneBB

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 75
Sv: Vask og rengøring af MC ...Hvordan ?
« Svar #48 Dato: Januar 31, 2010, 11:59:12 am »
vil bare lige indskyde at salatolien skal man nok holde sig fra, med mindre den er til dit spækbræt, da den jo ikke er syrefri..