Forfatter Emne: Baghjulsløfter - hvordan, alene  (Læst 7893 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Baghjulsløfter - hvordan, alene
« Svar #15 Dato: April 25, 2007, 09:05:05 pm »
Jeg har hørt det er ret farligt at smøre kæde i 1. gear. Læste om en på MCG der havde mistet sin tommeltot på den måde... Det er lidt dyrt at betale en tommeltot for at smøre kæde, bare fordi man er lidt doven :D
Hygge

Det er en klassiker. Jeg kender en håndfuld  (:lmao:) der har mistet en finger på den måde.

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Baghjulsløfter - hvordan, alene
« Svar #16 Dato: April 25, 2007, 09:21:57 pm »
det kræver da ikke den store behændighed at trykke på kædesprayen med den ene hånd mens man skubber baghjulet rundt med den anden...
Med mindre man har mistet sin tommeltot!  :mrgreen:
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: Baghjulsløfter - hvordan, alene
« Svar #17 Dato: April 25, 2007, 09:35:27 pm »
Ja det er et spørgsmål om teknik, og så lige at turde i starten...  øvelse gør mester.. og du bliver efterhånden mere og mere fortrolig med det.. jeg har haft brugt løftere af begge typer som er nævnt i denne tråd..

Kom bare i sving og eksperimenter lidt med hvad der virker bedst for dig


... bedre at øve sig .... et nyt kædekit koster ... hvis man ikke få den smurt ....  :wink:
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Baghjulsløfter - hvordan, alene
« Svar #18 Dato: April 25, 2007, 10:42:56 pm »
det kræver da ikke den store behændighed at trykke på kædesprayen med den ene hånd mens man skubber baghjulet rundt med den anden...
Med mindre man har mistet sin tommeltot!  :mrgreen:

[Syg humor on]
På den anden side, så giver min ulykkesforsikring vel 2-300.000 for en tommelfinger - så er der råd til en FED kværn - man bruger jo alligevel ikke den finger så meget til at køre MC :)
[Syg humor off]
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Baghjulsløfter - hvordan, alene
« Svar #19 Dato: April 25, 2007, 11:01:23 pm »
det kræver da ikke den store behændighed at trykke på kædesprayen med den ene hånd mens man skubber baghjulet rundt med den anden...
Med mindre man har mistet sin tommeltot!  :mrgreen:

[Syg humor on]
På den anden side, så giver min ulykkesforsikring vel 2-300.000 for en tommelfinger - så er der råd til en FED kværn - man bruger jo alligevel ikke den finger så meget til at køre MC :)
[Syg humor off]
Eller en maaasse scott-oilere :P

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: Baghjulsløfter - hvordan, alene
« Svar #20 Dato: April 25, 2007, 11:06:58 pm »
 :shock: Det er sidste gang jeg bruger 1.gear til at smøre kæde med

 :lol:
Theis

Ex. SV650S ejer.

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Baghjulsløfter - hvordan, alene
« Svar #21 Dato: April 26, 2007, 12:45:02 am »
[Syg humor on]
På den anden side, så giver min ulykkesforsikring vel 2-300.000 for en tommelfinger - så er der råd til en FED kværn - man bruger jo alligevel ikke den finger så meget til at køre MC :)
[Syg humor off]

[kloge Åge ON]
hmm hvilken finger starter du din mc med, og hvilken finger betjener du dit mc blinklys med
[kloge Åge OFF]
   

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Baghjulsløfter - hvordan, alene
« Svar #22 Dato: April 26, 2007, 08:04:46 am »
[Syg humor on]
På den anden side, så giver min ulykkesforsikring vel 2-300.000 for en tommelfinger - så er der råd til en FED kværn - man bruger jo alligevel ikke den finger så meget til at køre MC :)
[Syg humor off]

[kloge Åge ON]
hmm hvilken finger starter du din mc med, og hvilken finger betjener du dit mc blinklys med
[kloge Åge OFF]

[Ironi ON]
Jeg løber den altid igang for motionens skyld - og jeg svinger simpelthen så hurtigt at blinklyset ikke engang når at blinke alligevel - så jeg bruger dem ik.

De kalder mig "fantomsvingeren"!!!!1111one
[Ironi OFF]
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

pling

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 260
  • SV 650S - 1999
Re: Baghjulsløfter - hvordan, alene
« Svar #23 Dato: April 26, 2007, 08:21:24 am »
Tak for alle de fine svar - som det ser ud, så er det vist bare med at få øvet sig i at gøre det selv. Mit problem er bare, at jeg ikke har håndtaget bagpå.

Jeg plejer nu heller ikke at starte maskinen op for blot at smøre kæden. Det skulle gerne køre så let med baghjulet at det ikke er et problem.

Det kunne være, at jeg skulle overveje en anden for for baghjulsløfter - den jeg har hviler jo bare under svingeren, og det ser lidt ustabilt ud....
Rød SV 650 S - fuld Akrapovic titanium - jetkit - hævet tank - huller i luftfilter...... (er nu konens maskine)

Rød Aprilia RSV Mille 2003 (Min "nye" maskine)

Sort GSX-R250 toprestaureret 1992 (Sønnens maskine)

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Baghjulsløfter - hvordan, alene
« Svar #24 Dato: April 26, 2007, 08:52:12 am »
jeg har præcis samme bagløfter som dig, og har endnu ikke haft problemer, det kunne være jeg skulle optage en lille instruktionsvideo i morgen og smide op her :)
   

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Baghjulsløfter - hvordan, alene
« Svar #25 Dato: April 26, 2007, 08:54:39 am »
Tak for alle de fine svar - som det ser ud, så er det vist bare med at få øvet sig i at gøre det selv. Mit problem er bare, at jeg ikke har håndtaget bagpå.

Jeg plejer nu heller ikke at starte maskinen op for blot at smøre kæden. Det skulle gerne køre så let med baghjulet at det ikke er et problem.

Det kunne være, at jeg skulle overveje en anden for for baghjulsløfter - den jeg har hviler jo bare under svingeren, og det ser lidt ustabilt ud....
Det er altså "bare" et spørgsmål om træning. Jeg har også en der løfter under gaflen - vi har dog ikke samme cykel, men jeg har heller ikke noget passagerhåndtag. De første par gange fik jeg hjælp, men jeg blev træt af at spørge om hjælp hele tiden, så til sidst tog jeg sagen i egen hånd.

Du gør følgende:
Stil cyklen på sidestøttefoden, med forhjulet pegende fremad (som tidligere nævnt i tråden)
Derefter sætter du løfteren under bagsvingeren. Den kan hvile på den venstre side af svingeren, og du kan også godt få den listet ind på den højre side, selvom løfteren så kommer til at stå lidt skævt.
Så tager du fat på højre side af bagenden, med højre hånd, og holder/støtter løfteren med venstre hånd. Fordelen ved at tage fat i cyklen med højre hånd, er at hurtigt kan få smidt cyklen ned på støtteforden igen, hvis du skulle få overbalance.
Når du så har cyklen oppe og balancere, trykker du bagløfteren ned med venstre hånd - og vupti, så skulle du gerne så med en cykel der hviler på din bagløfter :D

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Baghjulsløfter - hvordan, alene
« Svar #26 Dato: April 26, 2007, 09:12:23 am »
Mit problem er bare, at jeg ikke har håndtaget bagpå.

Tag sædet eller sædeskallen af - i "bagagerummet" er der masser du kan holde fat i.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Baghjulsløfter - hvordan, alene
« Svar #27 Dato: April 26, 2007, 09:15:29 am »
Mit problem er bare, at jeg ikke har håndtaget bagpå.

Jeg kan sagtens selvom at der ikke er håndtag på.. - du kan jo (med øvelse) balancere MC'en med 2 fingre..
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Baghjulsløfter - hvordan, alene
« Svar #28 Dato: April 26, 2007, 11:26:35 am »
Mit problem er bare, at jeg ikke har håndtaget bagpå.

Jeg kan sagtens selvom at der ikke er håndtag på.. - du kan jo (med øvelse) balancere MC'en med 2 fingre..

[sjofleri on]
Jeg kan også selvom at der ikke er håndtag på..
[sjofleri off]

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: Baghjulsløfter - hvordan, alene
« Svar #29 Dato: April 26, 2007, 01:31:05 pm »
Mit problem er bare, at jeg ikke har håndtaget bagpå.

Tag sædet eller sædeskallen af - i "bagagerummet" er der masser du kan holde fat i.

Godt tip!

Jeg har tit overvejet hvor besværligt det må være at løfte SV'en med baghjulsløfteren, hvis man har afmonteret håndtaget til fordel for en sædeskal..
Theis

Ex. SV650S ejer.