Forfatter Emne: Dainese Sprog vs. Rukka Mars  (Læst 4986 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Smith

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 320
Dainese Sprog vs. Rukka Mars
« Dato: September 27, 2009, 10:33:42 pm »
Ohøj damer!

Så kan jeg tilslutte mig klubben for nørder på svrider, med titel som cand.polyt :D . I den anledning lykkedes det mig at score en røvful gaver, deriblandt ovenstående handsker. Dvs. både Dainese Sprog og Rukka Mars. Problemet er at begge handsker passer skide godt :mrgreen: Men jeg har ikke pt. behov for at ligge inde med 2 par varme handsker. Så hvilket par skal jeg beholde :huh:

Rukka handsken er super lækker blød i inderforet, men har tilgengæld ikke (hård) beskyttelse på knoerne og fingerled som Dainese. Begge har Gore-Tex membran. Nogle erfaringer?


blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Dainese Sprog vs. Rukka Mars
« Svar #1 Dato: September 28, 2009, 09:33:57 am »
ruka er læder og dainese er tekstil?

tro de begge er varme nok - så det er nok mest hvad du selv synes om - evt. hvad du synes passer til resten af udstyret  :mrgreen:
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Dainese Sprog vs. Rukka Mars
« Svar #2 Dato: September 28, 2009, 09:38:10 am »
Rukka handsken er super lækker blød i inderforet, men har tilgengæld ikke (hård) beskyttelse på knoerne og fingerled som Dainese. Begge har Gore-Tex membran. Nogle erfaringer?

Tag luffen på, knyt hånden og fyr knoerne i et bord.

Jeg har prøvet det med hhv min fars og min egen handske, og der er ingen forskel, så hvis de bløde knoer er din største bekymring, bør det næsten blive din mindste :-)



Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Smith

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 320
Re: Dainese Sprog vs. Rukka Mars
« Svar #3 Dato: September 28, 2009, 09:44:01 am »
ruka er læder og dainese er tekstil?
Rukka er læder på over- og underside, tekstil mellem fingrene; Dainese er tekstil på overside og læder i håndfladen :)

Tag luffen på, knyt hånden og fyr knoerne i et bord.

Jeg har prøvet det med hhv min fars og min egen handske, og der er ingen forskel, så hvis de bløde knoer er din største bekymring, bør det næsten blive din mindste :-)
Måske jeg skulle tage grejet med ned på den lokale bodega, så kan jeg få testet handsker og hjelm (og evt. rygskjold) samtidigt ;)

Det er sq nok lidt et luksus-problem det her, jeg må bare tage en af hver på resten af dagen og beslutte mig i aften  :mrgreen:

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Dainese Sprog vs. Rukka Mars
« Svar #4 Dato: September 28, 2009, 11:14:16 am »
Bonusspørgsmål:
Hvilken handsker lukker bedst/nemmest hullet til dit jakkeærme?  Det burde også være relevant ift en koldtvejrshandske.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Smith

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 320
Re: Dainese Sprog vs. Rukka Mars
« Svar #5 Dato: September 28, 2009, 11:31:34 am »
Bonusspørgsmål:
Hvilken handsker lukker bedst/nemmest hullet til dit jakkeærme?  Det burde også være relevant ift en koldtvejrshandske.
Jeg har netop haft jakken på for at undersøge sagen, og jeg må sige begge handsker lukker udemærket til. Rukka har velcro-lukning over manchetten, hvilket Dainese ikke har. Dog synes jeg at Dainesen også lukker meget fint til da den er rimelig slank og elastisk, uden det var et problem at få den ud over jakken. Jeg ved dog ikke med vand der kan løbe fra jakken ned i handsken, men ingen af handskerne har dobbeltmanchet, eller hvad det nu hedder, så den er vidst uafgjort.
Pt. hælder det vidst til Dainesen da det gjorde lidt nass at slå til med Rukkaen ;) Og tommelfingeren virker lidt længere på Dainesen, så det ikke bliver et problem at nå f.eks. blinklyskontakt.