Forfatter Emne: DK-skilte og størrelse  (Læst 7357 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Anders

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 391
    • http://www.nif-trading.dk
DK-skilte og størrelse
« Dato: Juli 19, 2005, 12:16:42 pm »
Nu har jeg flere gange herinde set kloge mennesker referere til en eller anden lovgivning for udformning og afskærmning af motorcykler mv.... kan de samme kloge mennesker fortælle mig hvor stort mit DK-skilt skal være?!?!?!? Det er vist noget med at det ikke skal være så stort på en MC som på en bil!

Hvad gør i andre når i kører til udlandet??
YAMAHA FZS 600 Fazer

fiil31

  • Gæst
dk-skilt
« Svar #1 Dato: Juli 19, 2005, 04:33:13 pm »
jeg vil tage et med i min taske og det minste jeg kan finde og hvis jeg bliver stoppet vil jeg sætte det på. Jeg har aldig kørt med dk-skilt på mine biler i udlandet. og aldig blevet stoppet

Hønse

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 772
  • Hey fuckfjæs, kom og slå dig ned....
    • "passiv" profil hos DFMC
DK-skilte og størrelse
« Svar #2 Dato: Juli 19, 2005, 07:02:42 pm »
Don´t know, men mon ikke det kun er hvis du skal til det gamle Sovjet eller sådan noget i den retning at der er krav om det, hvis der overhoved er krav om det :!:  :?:  :!:
:mrgreen: is a TLS"v" 

(aka pre SV)

off-topic ad

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
DK-skilte og størrelse
« Svar #3 Dato: Juli 19, 2005, 08:39:51 pm »
Kravet er:
Hvid oval baggrund, sorte bogstaver med 1 cm tykkelse og 8 cm høje.

Det er dansk og internationalt ratificerede FN krav, men jeg tror egentlig de er fraveget for mange EU lande da de fleste lande jo har lidt smartere nummerplader end herhjemme.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Anders

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 391
    • http://www.nif-trading.dk
DK-skilte og størrelse
« Svar #4 Dato: Juli 20, 2005, 10:52:11 am »
Citat fra: nyg
Kravet er:
Hvid oval baggrund, sorte bogstaver med 1 cm tykkelse og 8 cm høje.

Det er dansk og internationalt ratificerede FN krav, men jeg tror egentlig de er fraveget for mange EU lande da de fleste lande jo har lidt smartere nummerplader end herhjemme.


Ja, Jeg tror nok danske trafikanter stadig skal bruge skilt, da vores nummerplade ikke viser hvor vi kommer fra...
Men må den på MC'en ikke være mindre end den til bil? Det mener jeg at have hørt!
YAMAHA FZS 600 Fazer

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
DK-skilte og størrelse
« Svar #5 Dato: Juli 20, 2005, 12:19:39 pm »
Citat fra: Anders
Citat fra: nyg
Kravet er:
Hvid oval baggrund, sorte bogstaver med 1 cm tykkelse og 8 cm høje.

Det er dansk og internationalt ratificerede FN krav, men jeg tror egentlig de er fraveget for mange EU lande da de fleste lande jo har lidt smartere nummerplader end herhjemme.


Ja, Jeg tror nok danske trafikanter stadig skal bruge skilt, da vores nummerplade ikke viser hvor vi kommer fra...
Men må den på MC'en ikke være mindre end den til bil? Det mener jeg at have hørt!


Jeg kunne på færdselsstyrelsens hjemmeside ikke finde nogen præcise angivelser, men FDM oplyser at køretøjer skal have den nævnte størrelse skilt.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

sv1000sk4

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 125
  • stay loud - stay proud
DK-skilte og størrelse
« Svar #6 Dato: Juli 20, 2005, 09:22:03 pm »
Citat fra: nyg
Citat fra: Anders
Citat fra: nyg
Kravet er:
Hvid oval baggrund, sorte bogstaver med 1 cm tykkelse og 8 cm høje.

Det er dansk og internationalt ratificerede FN krav, men jeg tror egentlig de er fraveget for mange EU lande da de fleste lande jo har lidt smartere nummerplader end herhjemme.


Ja, Jeg tror nok danske trafikanter stadig skal bruge skilt, da vores nummerplade ikke viser hvor vi kommer fra...
Men må den på MC'en ikke være mindre end den til bil? Det mener jeg at have hørt!


Jeg kunne på færdselsstyrelsens hjemmeside ikke finde nogen præcise angivelser, men FDM oplyser at køretøjer skal have den nævnte størrelse skilt.


jeg sidder med en ikke helt opdateret lov, men den siger:
færdselslovens §76 Trafikministeren kan fastsætte bestemmelser om benyttelse af udenlandske køretøjer her i landet, herunder om, hvornår der indtræder dansk registreringspligt.

Trafikministeren har i bekendtgørelse nr. 171 af 2.4.1993 fastsat følgende:
nationalitetsmærke
§9, stk. 4. Ved nationalitetsmærker til motorcykler skal ellipsens dimensioner være mindst 175x115 mm. ....

i øvrigt som beskrevet 10 mm. brede streger og 80 mm. høje.

hmm... mon ikke samme regler gælder.

jeg tror i øvrigt at du skal gøre dig meget umage, hvis du vil opnå at få en bøde for at køre uden. Men ha da en med i lommen. :)
SV1000SK4 sølvgrå, hugger, seat cowl,  fuldkåbe, stålarmerede bremseslanger, db kåbeglas, PCIII usb, Yoshimura TRS titanium bolt on.
NY KÆRLIGHED: Ducati 999