Forfatter Emne: Oberon bar-end mirrors  (Læst 5921 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

lavi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 63
  • SV1000N K7
Oberon bar-end mirrors
« Dato: Oktober 11, 2007, 04:48:38 pm »
Hej!

Er der nogen herinde som har erfaringer med disse spejle?

http://www.oberon-performance.co.uk/acatalog/adjustable-mirrors.pdf

Her tænker jeg på udsyn i praksis, vibrationer samt montering. :whatever:

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Oberon bar-end mirrors
« Svar #1 Dato: Oktober 11, 2007, 06:29:56 pm »
Er det ikke dem der er monteret her?
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=8087.0

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Blinklys

  • Gæst
Re: Oberon bar-end mirrors
« Svar #2 Dato: Oktober 11, 2007, 06:41:25 pm »
Nope det er det ikke. Fodhvilerne og blinkerne er fra Oberon dog :) Rigtig nice finish, så jeg tror bestemt også deres spejle er lækre. Udsynet skal jeg ikke kunne sige noget om...

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Re: Oberon bar-end mirrors
« Svar #3 Dato: Oktober 11, 2007, 06:47:16 pm »
De ser rigtigt godt ud. :) Andet kan jeg ikke sige. Hvis ikke der er andre der har prøvet dem skulle du næsten være den første  8)

Btw, de blinklys ser alt for fede ud :D
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Blinklys

  • Gæst
Re: Oberon bar-end mirrors
« Svar #4 Dato: Oktober 11, 2007, 08:24:04 pm »
http://forum.svrider.com/showthread.php?t=36382&highlight=oberon

Godt nok er det streetfighter-spejlene (oboy de er godt nok mikro :shock:), men det kan da give lidt en idé om hvordan det ser ud. De justérbare som du har kig på kan fås i lidt større størrelser kan jeg se :)

lavi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 63
  • SV1000N K7
Re: Oberon bar-end mirrors
« Svar #5 Dato: Oktober 12, 2007, 08:23:22 am »
Ja,- det ender nok med et af disse to fra enten Oberon eller Rizoma:



« Senest Redigeret: Oktober 12, 2007, 08:25:33 am af lavi »

Blinklys

  • Gæst
Re: Oberon bar-end mirrors
« Svar #6 Dato: Oktober 18, 2007, 09:49:05 pm »
Hvis du ikke har bestemt dig endnu, så overvej også dem her: Motrax Bar End Mirrors. Jeg har selv lige skiftet mine FAR ud (ja de holdt ikke længe - var ikke så vild med glossy chrom-looket :undecided:) med Motrax. De er cirka samme størrelse, men Motrax-spejlene har konvekst glas og det gør en MEGET stor forskel i udsynet. Jeg kan se både overhalningsbanen, hvad der er lige bag mig, samt bagenden af cyklen (smart til at holde øje med om ens bagerste LED-blinkere stadig dur :wink:) Det bedste er næsten prisen - jeg kom af med lidt over 400 kr for sættet inkl. fragten fra England. Jeg var noget skeptisk, men det var kun indtil jeg havde spejlene i hånden - de virker solide og som rigtig god kvali. Fås også i sort. Købte dem her http://www.bikersdiscountstore.co.uk/acatalog/Motrax_Bar_End_Mirrors.html

lavi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 63
  • SV1000N K7
Re: Oberon bar-end mirrors
« Svar #7 Dato: Oktober 19, 2007, 08:12:06 pm »
Ja,- så bliver det jo endnu sværere  :D

Jeg havde egentligt bestemt mig for et sæt Oberon, men disse fra Motrax koster jo kun en 1/3, endda med konvekst spejlglas.
Jeg tro s.. jeg bestiller et par med det samme  :D

lavi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 63
  • SV1000N K7
Re: Oberon bar-end mirrors
« Svar #8 Dato: Oktober 19, 2007, 08:31:01 pm »
Ja,- så er spejlene bestilt. Nu håber jeg at leveringstiden ikke er alt for lang  :whatever:

Blinklys

  • Gæst
Re: Oberon bar-end mirrors
« Svar #9 Dato: Oktober 21, 2007, 11:30:57 pm »
Cool :D Jeg bestilte mine torsdag aften og jeg havde dem tirsdag - så mon ikke du har dem i løbet af ugen :)

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: Oberon bar-end mirrors
« Svar #10 Dato: Oktober 22, 2007, 04:01:59 pm »
Hvis du ikke har bestemt dig endnu, så overvej også dem her: Motrax Bar End Mirrors. Jeg har selv lige skiftet mine FAR ud (ja de holdt ikke længe - var ikke så vild med glossy chrom-looket :undecided:) med Motrax. De er cirka samme størrelse, men Motrax-spejlene har konvekst glas og det gør en MEGET stor forskel i udsynet. Jeg kan se både overhalningsbanen, hvad der er lige bag mig, samt bagenden af cyklen (smart til at holde øje med om ens bagerste LED-blinkere stadig dur :wink:) Det bedste er næsten prisen - jeg kom af med lidt over 400 kr for sættet inkl. fragten fra England. Jeg var noget skeptisk, men det var kun indtil jeg havde spejlene i hånden - de virker solide og som rigtig god kvali. Fås også i sort. Købte dem her http://www.bikersdiscountstore.co.uk/acatalog/Motrax_Bar_End_Mirrors.html

mon der skal stå bred last på mc... med de spejle :lmao:
nu med yamaha fz1 2008

Blinklys

  • Gæst
Re: Oberon bar-end mirrors
« Svar #11 Dato: Oktober 22, 2007, 04:14:45 pm »
mon der skal stå bred last på mc... med de spejle :lmao:

Yeah :twisted: Gad vide om den ønskeplade er ledig... det er den sgu nok ikke, der er nok en eller anden lastvogn der kører rundt med dem! :lmao:

lavi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 63
  • SV1000N K7
Re: Oberon bar-end mirrors
« Svar #12 Dato: Oktober 22, 2007, 07:07:57 pm »
Grine og gøre nar,- det kan man  :mrgreen:

lavi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 63
  • SV1000N K7
Re: Oberon bar-end mirrors
« Svar #13 Dato: Oktober 26, 2007, 08:19:58 am »
Nå,- så fik jeg prøvet de nye Motrax spejle.

Positivt: Lette at montere, ser godt ud på MC'en, giver et rigtigt godt udsyn. :D

Negativt: Begge spejlhuse sidder løst på armen, og spejlglasset skal afmonteres for at efterspænde. Problemet er bare at spejlet ikke umiddelbart kan afmonteres uden at bruge en vis portion vold - med fare for at ødelægge glasset. :(

Konklusion: Spejlene ryger tilbage til BikersDiscountStore, og jeg må betale hvad det koster for at få et sæt Oberon eller Rizoma i en ordentlig kvalitet. :whatever:

Blinklys

  • Gæst
Re: Oberon bar-end mirrors
« Svar #14 Dato: Oktober 26, 2007, 09:27:30 am »
Ouch :( Har slet ingen problemer med mine egne. Er det de to skruer bag på spejlet, hvor armen sidder fast?