Forfatter Emne: Planlægning af SV- ture til GPS'en  (Læst 954 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Abc senior

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 7
  • Min lille "Sorte"
Planlægning af SV- ture til GPS'en
« Dato: Marts 28, 2010, 01:28:17 am »
Jeg er på udkig efter en mulighed for at planlægge mine SV-ture , detaljeret punkt for punkt på et kort på min PC og herefter download'e til min navigations enhed (Garmin/ Tom Tom)

Har i nogen erfaringer med hvilket løsning der virker bedst til ruteplanlægning / overførsel til navigationsenhed

Sèr frem til at høre jeres erfaringer og gode ideer, så jeg kan komme ud at trille nogle

ABC Senior

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Planlægning af SV- ture til GPS'en
« Svar #1 Dato: Marts 28, 2010, 06:18:18 pm »
Hej ABC Senior  :D

Tjek dette link    http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=13553.0

Blz + et par andre har vist erfaring med dette send dem evt en PM
Der findes også noget til Iphonen....

Hilsen SVinedrengen  :mrgreen:  :lmao:
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Abc senior

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 7
  • Min lille "Sorte"
Sv: Planlægning af SV- ture til GPS'en
« Svar #2 Dato: Maj 02, 2010, 10:05:12 pm »
 :D ... har selv fundet løsningen !!!

Bruger programmet "Tyre" der kan downloades gratis fra siden "www.janboersma.nl/gett".
Programmet giver mulighed for bl.a at designe dine egne ture ved simpelt at Bruge Googls Maps, og klikke punkter på ruten ind.
Herefter beregnes ruten, og der er funktioner til at overføreruten direkte til Garmin eller TomTom.
Jeg har selv testet funktionen i Garmin, og det virker fint.

nb, et tip .... når filen er overført skal den "aktiveres" ved at gå ind i "Værktøj" og herefter "Brugerdata" => "Imprter Rute fra fil" .... herefter hentes den aktuelle rute over, og kan startes via "Ruter"

God fornøjelse .... en perfekt mulighed for at sidde i ro og mag og planlægge sine ture på sin PC, og derefter nyde ruten i fulde drag på sin SV'

PS .... hvis nogen har fundet ud af hvordan man overfører de gode ruter som er beskrevet på Bike.dk , til et format der kan benyttes på Garmin/TomTom, hører jeg meget gerne om dette.

God tur'
ABC Senior