Forfatter Emne: Hjælp...min nye SV1000S er blevet stjålet!  (Læst 12023 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Damage

  • Gæst
Sv: Hjælp...min nye SV1000S er blevet stjålet!
« Svar #45 Dato: August 04, 2006, 04:00:38 pm »
Opdate....

Så er min SV´er blevet erklæret væk og jeg har snakket med taksator.

Det er rystende så mange penge man taber på tyveri...og min forsikring er ikke med 20% selvrisiko (Runa). Taksator (som i øvrigt var meget flink) ringer til 4 forhandler og hører hvad en SV1000S skal koste når den har kørt 1800 km og i øvrigt har Yoshimura TRS titanium udstødninger på. Alle 4 forhandlere siger 125.000,- og meddeler at, når man skifter udstødninger er det en "væsentlig" foringelse af motorcyklen og at de faktisk ikke kan sælge den med de udstødninger!!!  :puke:
Jeg havde jo skrevet mine udstødninger på som ekstra udstyr, men det er det ikke fordi de indregnes i motorcyklens færdi når de sidder på og den skal sælges...som taksatoren sagde:du har jo de originale som du kan sælge...ja tak...de er ca. 500,- værd!!!

Det betyder at jeg har ikke fået ny pris for SV´eren men mistet 5000,- og jeg har tabt alle pengene for mine Yoshi´er 4900,- og så er der de 4000,- i selvrisiko...i alt 13.900,-....det er meget dyre 1800km!!! :dead: :dead: :dead: :dead: :dead:

Det betyder at der ikke er engang er penge til en ny som står standard!!!  :puke: :puke: :puke: :puke: :puke:

Det betyder desværre nok også at SV eventyret slutter her for mig. (jeg er lige lidt skuffet ik´)  :cry:

Det er edermagemig sur røv. Hvordan kan de sige at skift af udstødninger er en væsentlig forringelse og at de ikke kan sælge den med på?? Der er da rigtig mange som kører rundt med andre potter.
Hva med at trappe lidt ned til 650'er så?? Den er jo ikke lige så dyr. Ved godt at der er væsentlig forskel, men så havde du da en...

Forhandlerne er sku´også nogle fjolser ik´....når en taksator ringer for at hører om priser på ekstra udstyr som sidder på mc´en (eks. potter), så i stedet for at siger, det kan man ikke få noget for eller at det er en forringelse, så kunne de give en ordentlig pris på det, for så er der en chance for at man kunne få en mere rimelig erstatning fra sin forsikring, og så kunne man købe noget nyt I DERES FORRETNING!!! men så langt tænker de ikke.  :puke:

Damage

  • Gæst
Sv: Hjælp...min nye SV1000S er blevet stjålet!
« Svar #46 Dato: August 04, 2006, 04:02:55 pm »
Opdate....

Så er min SV´er blevet erklæret væk og jeg har snakket med taksator.

Det er rystende så mange penge man taber på tyveri...og min forsikring er ikke med 20% selvrisiko (Runa). Taksator (som i øvrigt var meget flink) ringer til 4 forhandler og hører hvad en SV1000S skal koste når den har kørt 1800 km og i øvrigt har Yoshimura TRS titanium udstødninger på. Alle 4 forhandlere siger 125.000,- og meddeler at, når man skifter udstødninger er det en "væsentlig" foringelse af motorcyklen og at de faktisk ikke kan sælge den med de udstødninger!!!  :puke:
Jeg havde jo skrevet mine udstødninger på som ekstra udstyr, men det er det ikke fordi de indregnes i motorcyklens færdi når de sidder på og den skal sælges...som taksatoren sagde:du har jo de originale som du kan sælge...ja tak...de er ca. 500,- værd!!!

Det betyder at jeg har ikke fået ny pris for SV´eren men mistet 5000,- og jeg har tabt alle pengene for mine Yoshi´er 4900,- og så er der de 4000,- i selvrisiko...i alt 13.900,-....det er meget dyre 1800km!!! :dead: :dead: :dead: :dead: :dead:

Det betyder at der ikke er engang er penge til en ny som står standard!!!  :puke: :puke: :puke: :puke: :puke:

Det betyder desværre nok også at SV eventyret slutter her for mig. (jeg er lige lidt skuffet ik´)  :cry:

Ved godt det er en ringe trøst .. men .. har du ikke råd til denne ?

http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=3776.new#new

Det er bestemt ikke en ringe trøst, det er sku´også en rigtig fed SV´er...men jeg skal ha´en med det sorte stel.  :|

Letmatros

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 134
  • Til kamp mod travlheden...
    • New 2 Mountain Biking
Re: Hjælp...min nye SV1000S er blevet stjålet!
« Svar #47 Dato: August 04, 2006, 06:01:49 pm »
Hej Rene

Det er sgu surt men din erstatning  :dead:

Hvad med en ny: SV1000SK4: http://www.famoto-sport.dk/Modelprogram/Modelprg-touring/suzuki_sv1000SK4/suzuki_sv1000SK4.htm

Eller en ny SV650SK6 (med sort stel): http://www.famoto-sport.dk/Modelprogram/Modelprg-touring/suzuki_sv650SK6/suzuki_sv650SK6.htm
Dem er der jo masser at krudt i, det har vi set på div. fællesture. Forsikringen på en 650 er jo også til betale i forhold til en SV1000S..

Håber at du finder dig en Bike... 

Blå SV1000S K4
Forskærm- og spejlforlænger, Tankpad, LSL Crash-pads, Hamicad Radiator & Oil Cooler Grill Set, Hamicad Fender Eliminator, Fuel Exhausts, LighTech Hex Style Oil Filler Cap

Rubin

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 573
Sv: Hjælp...min nye SV1000S er blevet stjålet!
« Svar #48 Dato: August 04, 2006, 08:01:26 pm »
Og det er så her Rene, at du siger nej tak til erstatningen, men beder dit forsikringsselskab om, at levere en MC med samme km. og i samme stand som den du mistede.
Så er der blot selvrisiko tilbage, og det skal du så betale selvskabet.

Hvis de ikke kan imødekomme det krav, må erstatningen hæves, hvilket ikke er spor unormalt.
Faktisk prøver taksator blot at slippe så billigt som muligt, men i skal faktisk ud i en forhandlingssituation.

Held og lykke med projektet.
Rubin
Havde en gang en SV1000SK3 sølvgrå m. Hamicad nr.pladeholder, hugger, sort  double bubble, akropovic titanium og scottoiler.

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Sv: Hjælp...min nye SV1000S er blevet stjålet!
« Svar #49 Dato: August 05, 2006, 08:33:42 am »
Og det er så her Rene, at du siger nej tak til erstatningen, men beder dit forsikringsselskab om, at levere en MC med samme km. og i samme stand som den du mistede.
Så er der blot selvrisiko tilbage, og det skal du så betale selvskabet.

Hvis de ikke kan imødekomme det krav, må erstatningen hæves, hvilket ikke er spor unormalt.
Faktisk prøver taksator blot at slippe så billigt som muligt, men i skal faktisk ud i en forhandlingssituation.

Held og lykke med projektet.

Vil da lige nævne at da jeg i sin tid fik smadret min bil af et par lastbiler, fik jeg 25000 kr mere end taksatoren i første omgang ville give for bilen.... bare pres ham, og lad vær med at acceptere hans tilbud.

MEN forsikringsselskabet er IKKE på nogen måde forpligtet til at levere noget magen til osv... de er forpligtet til at yde en økonomisk kompensation, som skal have en størrelse der modsvarer værdien af dit SVin. Den var jo for pokker helt ny + ekstraudstyr, hvilket vil sige at du skal have en erstatning så du kan købe en MAGEN TIL. INTET MINDRE.

HVIS en forhandler skulle have sagt at det er en værdiforringelse at der er potter på (hvilket jeg simpelthen ikke tror på), så er det da grotesk..

OP PÅ HESTEN MAKKER...... og kæmp for det..... ellers send mig en pm - så får vi lige en snak med den taksator..

MvH
GD
« Senest Redigeret: August 05, 2006, 08:36:22 am af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Sv: Hjælp...min nye SV1000S er blevet stjålet!
« Svar #50 Dato: August 05, 2006, 05:58:58 pm »

Det er bestemt ikke en ringe trøst, det er sku´også en rigtig fed SV´er...men jeg skal ha´en med det sorte stel.  :|


Sort stel - det er da noget man kan lave i løbet af vinteren - hvis cyklen har den rigtige pris og du kan komme ud og nyde det sidste af sæson'en ?  :wink:
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Hjælp...min nye SV1000S er blevet stjålet!
« Svar #51 Dato: August 06, 2006, 11:36:08 am »
Man kan efter hvad jeg har forhørt mig om få en såkaldt "over-taksator" til at kigge på det hvis man er utilfreds med vurderingen, og hold så fast på at du har jo original-udstødningerne så det må trække op i prisen at du også har "råberør" til den.

Lad dem ikke dø i synden champ... :x
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Sv: Hjælp...min nye SV1000S er blevet stjålet!
« Svar #52 Dato: August 06, 2006, 12:03:47 pm »
Og det er så her Rene, at du siger nej tak til erstatningen, men beder dit forsikringsselskab om, at levere en MC med samme km. og i samme stand som den du mistede.
Så er der blot selvrisiko tilbage, og det skal du så betale selvskabet.

Hvis de ikke kan imødekomme det krav, må erstatningen hæves, hvilket ikke er spor unormalt.
Faktisk prøver taksator blot at slippe så billigt som muligt, men i skal faktisk ud i en forhandlingssituation.

Held og lykke med projektet.

Vil da lige nævne at da jeg i sin tid fik smadret min bil af et par lastbiler, fik jeg 25000 kr mere end taksatoren i første omgang ville give for bilen.... bare pres ham, og lad vær med at acceptere hans tilbud.

MEN forsikringsselskabet er IKKE på nogen måde forpligtet til at levere noget magen til osv... de er forpligtet til at yde en økonomisk kompensation, som skal have en størrelse der modsvarer værdien af dit SVin. Den var jo for pokker helt ny + ekstraudstyr, hvilket vil sige at du skal have en erstatning så du kan købe en MAGEN TIL. INTET MINDRE.

HVIS en forhandler skulle have sagt at det er en værdiforringelse at der er potter på (hvilket jeg simpelthen ikke tror på), så er det da grotesk..

OP PÅ HESTEN MAKKER...... og kæmp for det..... ellers send mig en pm - så får vi lige en snak med den taksator..

MvH
GD

INGEN TVIVL HER ... Du skal op på barrikaderne !!

Jeg har siddet i skadesforhandlinger om endda meget store skader/beløb, og takssatorene forsøger jo også at "spare" ... Du skal have den "værdikompensation" du har krav på !

Hvis han gir nedslag for én ting .. så skal du op med 2 ting der øger værdien .. og det bliver du ved med ! Du må ikke gi dig !!!
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Damage

  • Gæst
Sv: Hjælp...min nye SV1000S er blevet stjålet!
« Svar #53 Dato: August 07, 2006, 10:29:02 am »
Jeg har presset taksatoren til det yderste nu, han forhøjede værdien af SV´eren fra 125.000,- til
129.000,- inc. Yoshimure potterne. Han har ikke trukke noget fra det andet ekstra udstyr jeg havde
noteret.
Det med udstødningerne tror jeg ikke at han kan gøre mere ved. Der er jo sådan at jeg afmontere de originale udstødninger som har en værdi på 5800,- stk. og påmonterer nogle andre potter med ca. samme værdi, derfor kan
det ikke trække værdien op over nypris værdien...taksatoren kan jo ikke gøre for at de originale udstødninger kun
har en markedsværdi på 500,-!!!
Så status er nu blevet at jeg taber de penge som jeg har brugt på Yoshimure potterne 4850,- + 1900,- i værdi tab
på SV´eren dvs. ca. 6750,- (eks. selvrisiko, det skulle jeg jo betale lige meget hvad)
Dette udfald har jeg accepteret...jeg har hentet 4000,- ekstra i forhold til første udfald, jeg synes det virker okay.  :undecided:

Så har Allan´s MC skaffet en SV1000SK6 sprit ny og reserveret den til mig, han har været meget behjælpelig og virker som en fin forhandler.  :)

Jeg MÅ ha en ny SV´er....jeg kan ik´undvære den!!! :D Men jeg er også nød til at sikre den noget bedre, jeg monterer en alarm (Meta System) i første omgang og så en MEGA kæde rundt om en bøjle som sider i jorden, så
må jeg se om der kommer et godt tilbud på en GPS.

Tak til alle som har hjulpet mig ifm. min stjålne SV´er!!!


Snigerdyret

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 76
Re: Hjælp...min nye SV1000S er blevet stjålet!
« Svar #54 Dato: August 07, 2006, 10:58:19 am »
Godt at se, at det trods alt lykkedes dig at presse taksatoren - og endnu bedre at se, at du har er ved godt mod og har fundet en ny SV.
Og jeg er enig med dig i, at den er svær at undvære.
Immer mit den einfachsten Beispielen anfangen

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Sv: Hjælp...min nye SV1000S er blevet stjålet!
« Svar #55 Dato: August 07, 2006, 05:53:59 pm »

Dette udfald har jeg accepteret...jeg har hentet 4000,- ekstra i forhold til første udfald, jeg synes det virker okay.  :undecided:

Så har Allan´s MC skaffet en SV1000SK6 sprit ny og reserveret den til mig, han har været meget behjælpelig og virker som en fin forhandler.  :)


Der var lidt .. men det har også ret !!!

Kan kun anbefale Allan ... han gør sku hvad han kan for at hjælp ... på trods af en sløv importør .. ;-)
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Re: Hjælp...min nye SV1000S er blevet stjålet!
« Svar #56 Dato: August 08, 2006, 12:56:59 pm »
Hvad hvis du (teoretisk selvfølgelig) havde fortalt taksatoren at det var nogle udstødninger du havde lånt af en kammerat med henblik på at købe dem?
Så ville der jo ikke være en værdiforringelse på cyklen, og du ville formentlig få salgsprisen på udstødningerne dækket via din indboforsikring?

(Eller har jeg misforstået det helt?)
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

Damage

  • Gæst
Sv: Re: Hjælp...min nye SV1000S er blevet stjålet!
« Svar #57 Dato: August 08, 2006, 01:26:36 pm »
Hvad hvis du (teoretisk selvfølgelig) havde fortalt taksatoren at det var nogle udstødninger du havde lånt af en kammerat med henblik på at købe dem?
Så ville der jo ikke være en værdiforringelse på cyklen, og du ville formentlig få salgsprisen på udstødningerne dækket via din indboforsikring?

(Eller har jeg misforstået det helt?)

Der kan jo kun sidde et sæt udstødninger på motorcyklen, og jeg havde dokumenteret mine udstødninger med foto af dem på motorcyklen og med de kvitteringer som jeg havde på udstødningerne.
På kvitteringerne står der mit navn, så kan de jo ikke være lånt, det vil være svært at bevise. Man kan ikke få dækket udstødningerne via indboforsikringen med mindre de ikke er monteret på mc´en og er låst inde og der er indbrud.  :undecided:

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Re: Sv: Re: Hjælp...min nye SV1000S er blevet stjålet!
« Svar #58 Dato: August 08, 2006, 03:38:51 pm »
Der kan jo kun sidde et sæt udstødninger på motorcyklen, og jeg havde dokumenteret mine udstødninger med foto af dem på motorcyklen og med de kvitteringer som jeg havde på udstødningerne.
På kvitteringerne står der mit navn, så kan de jo ikke være lånt, det vil være svært at bevise. Man kan ikke få dækket udstødningerne via indboforsikringen med mindre de ikke er monteret på mc´en og er låst inde og der er indbrud.  :undecided:
Hvis du nu havde lånt dem af mig fordi du ville prøve dem et par dage for at se hvordan de lød, så ville indboforsikringen jo dække det overfor mig - lånte ting er dækket på en anden måde end dine egne. Det kræver selvfølgelig at jeg har en kvittering med nogen potter på, men nu snakker vi jo også rent teoretisk selvfølgelig.
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury